Grafická stránka hry na první pohled připomíná hru Broken Sword, na druhý pohled zjistíte, že to není až tak žhavé (to je potom, co se pohne první postava ) a že hra především po animační stránce za Swordem pořádně zaostává. Grafické zpracování hry má dvě roviny - všechny lokace na stanici jsou ručně kreslené, lokace ve virtuální realitě jsou renderované. Paralaxni scrolling (pohybuje se několik rovin obrazu) už jenom umocňuje vizuální zážitek. Přestože je statická grafika stanice na velmi slušné úrovni, připadá mi ztvárnění virtuálních světů ještě o třídu lepší. Problémem je ale přidání ručně kreslených postav do renderovaného prostředí, které působí místy až příliš uměle. Pokud se to ale povede, vypadá výsledek úžasně. Ve srovnání s podobnými českými hrami se grafici nemají za co stydět, jejich grafika je bezkonkurenčně nejlepší. Že nedosahuje kvalit špičkových zahraničních produktů je už věc druhá. Grafika však rozhodně není tím, co hru táhne ke dnu.
Neštěstím hry je zpracování dialogů. Nutnost odkliknout každou větu úplně zničila dynamiku rozhovorů. V nejnapínavějších částech se rozhovor zastavuje a vy, pokud chcete poslouchat přirozené plynulé rozhovory, musíte v přesně stanovený okamžik klikat myší. Prostě hrůza. Bídně nakreslené obličeje postav při rozhovoru jsou také největší kaňkou grafického zpracování.
Jako špatný vtip se ukázal dabing. Zatímco konkurence staví dabing na známých osobnostech, výkony herců v Dream Landu jsou spíše k smíchu (nebo k pláči?) a dají se až na některé světlé výjimky (Dix, úředník v příletové hale) přirovnat k výkonu stroje předčítajícího odjezdy vlaků na hlavním nádraží. Zvukové efekty naproti tomu nepostrádají potřebnou realističnost a přesně dokreslují atmosféru hry. Velmi působivě je to předvedeno na vrzající dřevěné lodi v jednom z virtuálních příběhů.
Dream Land patří mezi obtížnější adventury, což společně se svou délkou (45 lokací na 3 CD) zaručuje zábavu na několik týdnů. Poměrně časté zákysy jsou mnohdy způsobeny nepřesnou klikací mapou (hledáte předmět, ale ten se hlásí až o několik pixelů dále). Některé věci lze navíc díky větvení děje řešit více způsoby. V každém okamžiku máte u sebe relativně malý počet předmětů, takže záchrannou metodu všechno na všechno lze používat docela efektivně a rychle. Pro zpestření přidali autoři do hry několik obecně známých puzzlů typu rozmísťování dam na šachovníci apod.
Nepotěší několik hrubých chyb, na které by pozorný betatester nutně musel narazit (rozdvojení postavy, zaseknutí na terase v opičím městě, mizení v gangsterském příběhu). Takové věci profesionální hře vůbec nesluší.
Celkově je Dream Land kvalitní adventura s velmi dobrou hratelností, která tvoří u nás v tomto žánru absolutní špičku. Zmíněné nedostatky jí sice nedovolují přímo soupeřit se špičkovými zahraničními produkty, přesto by měla být jasnou volbou pro příznivce českých her a ty, kteří nevládnou angličtině v míře pro tento žánr potřebné. Ostatní si patrně vyberou jinde nebo počkají na další projekty TOP Galaxy (řekněme Dream Land 2).
3/5 | Grafika | ŚŤŽ„… |
Zvuky | ŚŤŽ„… |
Hudba | ŚŤ„… |
ŚŤŽ„… | Hratelnost | ŚŤŽŹ… |