Dvojrecenze: NFS: Undercover – obrat o 360 stupňů

Změní Undercover klesající úroveň série, nebo se otočil o celý kruh a pokračuje v cestě do pekel? Dozvíte se v naší dvojrecenzi.

Pokud si přijdete jak na houpačce, nejprve píšeme o dobrých věcech, pak zase o špatných, tak podobně si můžete připadat i ve hře. Rozjezd super, pak přijde chvíle trapného ticha, kdy prostě jen závodíte, následovaná skvělou sérií úkolů v rychlém sledu gradujícím k prvnímu zvratu, který očekáváte již od začátku.

S nostalgickou slzou v oku jsem sledoval okolní scenérie a vzpomínal na doby dávno minulé, kdy hry byly pořádnější, tráva zelenější, ba i chleba levnější a chutnější

Natěšení se vrháte do závodů v nově otevřené městské části a přichází nejen ticho, ale i trapný okamžik několika dementně postavených závodů, které prostě musíte opakovat do proražení. A pak zase cink, jsme happy, free, cool, in, trendy, nebo jak se to vlastně dneska říká, přichází skvělé závody, postupně gradující k dalšímu, stejně očekávanému, příběhovému zvratu a závodění v poslední zóně.

nfs_uc_77.jpgnfs_uc_78.jpg

Musím však autorům uznat, že i přes jistou skepsi mne příjemně překvapili. Trapných momentů je docela málo, a pokud si chcete jen zazávodit, ani si jich nemusíte všimnout. Užíval jsem si vesele jízdu s vozy všech možných a nemožných kategorií, které se sice chovají arkádově, ale i na tom bylo slušně zapracováno a při bližším pohledu odhalíte rozdíl i mezi dvěma pohybovadly stejné značky.

VIDEO: 519 'Need for Speed: Undercover - upoutávka na únik policii'

Nejvíce se ale tvůrcům povedla jedna věc – vykradení sebe sama. S nostalgickou slzou v oku jsem sledoval okolní scenérie a vzpomínal na doby dávno minulé, kdy hry byly pořádnější, tráva zelenější, ba i chleba levnější a chutnější. Nádherně se podařilo jednotlivé elementy do sebe našroubovat, aby nevypadaly jako sbírka památek, ale spíš připomínaly živoucí město. A jako bonus k tomu můžete přičíst skvělé rozložení závodů od začátku do konce.

Hrdinský požitek

Protože do startu dostanete starou plečku, která se právě vrátila ze šichty na poli, odehrávají se první boje o vítězství a prestiž v klikatících se přístavních uličkách, kde nejde ani tak o rychlost, ale spíš zvládnutí techniky jízdy, projíždění zatáček a objevení různých zkratek, kterými se mapa jen hemží.

Na starém známém skokánku budete mít pocit, že vaše auto dostalo místo rajského plynu hopsinkovou šťávu


art7.png

Jak postupně zrychlujete, mění se i tratě a přizpůsobují se nárokům vašich vozidel. Více prostoru, táhlejší zatáčky, šílené skoky a zajímavé úseky. Pokud ale vezmete špičkové auto v plné výbavě zpátky do některého z přístavních závodů, zjistíte, že máte problém.

nfs_uc_79.jpgnfs_uc_80.jpg

Tedy problémy máte hned dva – jedním je trať nepřizpůsobená podobným rychlostem, takže na starém známém skokánku budete mít pocit, že vaše auto dostalo místo rajského plynu hopsinkovou šťávu. Přesně tak, promění se v gumový míček, co nejprve vyletí ke konstrukci nad skokem, odrazí se od ní, dopadne na zem, kde se opět odrazí nějakým zcela nečekaným směrem a po několika vteřinách zběsilého hopsání se ustálí. Nejspíš na stropě. Druhý problém jsou pak protivníci, kteří podobné věci neřeší a sprostě vás mezitím předjedou. Stejně si nic jiného nezasloužíte, když chcete dělat frajery v zóně pro pomalá auta.

nfs_uc_81.jpgnfs_uc_82.jpg

Pokud se přenesete přes některé trapné situace, o nichž jsem se dřív zmiňoval, dostanete skvělou arkádovou závodní hru. Ano, tvůrci toho moc nového neudělali, ale vykradli se tak dobře, že hra je ve výsledku více než povedená. Možná tomu přispívá zjednodušené „hrdinské řízení“, možná počáteční skepse, nebo erupce na Slunci, zabití milionů lidí a jednoho krejčího, kdo ví. Já se bavil skvěle jak sám, tak s kamarády po síti, budete i vy?

Dostupné pro: PC, X360, PS3, Wii, PSP, 3DS, iPhone
Žánr: Závodní | pouliční závody
Výrobce: EA Black Box | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 21. listopadu 2008
  • návrat k dobrým věcem z minula
  • atraktivní vozový park
  • povedený design tratí
  • skvělý pocit rychlosti
  • ne zcela lineární posloupnost závodů
  • podařené příběhové závody
  • herní prostředí
  • soundtrack
  • prakticky žádná možnost klidného volného ježdění městem
  • nevyvážené změny obtížnosti během hry
  • patetický, průhledný a zbytečný příběh
  • nudné honičky s policií
  • odfláknutá optimalizace
  • občasná nedotaženost tratí
  • škaredé stíny

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,