E3 2015: Dark Souls III - napravené hříchy dvojky

vytisknout velikost písma
Třetí díl fantasy tortury slibuje nejen návrat pekelné obtížnosti, ale i moderní prvky převzaté z Bloodborne. Bude to stačit?

Dark Souls série sice má v uvozovkách pouze dva díly, ale i tak se už nyní do herní historie zapsala tučným písmem, a to nejen díky svému předchůdci Demon Souls, ale také neopakovatelnému gamedesignu, který jednoduše zabíjel. A přesně na tom bude stavět i minimálně dějové a myšlenkové zakončení trilogie, které se ukázalo na letošní E3 a promlouvalo ústy samotného mistra Miyazakiho. "Všechno jsme navrhli tak, aby vás to prostě zabilo!"

Větší ale věrné!

Ano, nejen Miyazaki, ale i klasická a dnes už zcela etablovaná filozofie Souls série je zpět se vší parádou. Tentokrát akorát ještě větší a do třetic konečně vylepšující herní mechanismy. Zkrátka taková ta hra, kterou měla být už dvojka, ale nějak to nevyšlo. Možná i proto Miyazaki tolik opět zdůrazňuje právě obtížnost a jedním dechem dodává, že rozhodně nelenil a zkušenosti nasbírané z vývoje Bloodborne  náležitě v připravované novince využije.

17d58391-110414.jpg89e544ac-110410.jpgac0da2f0-110415.jpg

A to mimo jiné i ty s moderními technologiemi. Podle prvních informací by totiž konečně Dark Souls nemělo být pouze neskutečnou stylovkou, ale nabídne i objektivní technické kvality převyšující i výkony Bloodborne. To vše navíc při značném nabobtnání obsahu i oproti Playstation exkluzivitě. Zapřísáhlí konzervativci rovnou mohou zmlknout, protože i přes to všechno tvůrci slibují zachovat náladu především prvního dílu. Těšit se tak můžete na otevřenou hratelnost, minimum explicitního vyprávění, či nezaměnitelný gotický styl.

bbaa87d7-110416.jpg

Jednotlivé úrovně také opět mají být spletité labyrinty městských uliček, uzounkých mostů a gotických hradů tak jako v minulosti. Zůstat by pak měla i atmosféra zmaru a smrti. Miyazaki totiž slibuje nejen nová prostředí a možnost detailněji prozkoumávat to, co vidíte, ale také další nápadité nepřátele a hlavně souboje s bossy. Vzhledem k tomu, že už Bloodborne je obskurní přehlídkou stylů a zvrácených nápadů, tento slib zní z úst samotného Miyazakiho jako skvělá zpráva.

Miyazaki se vrací

O něco méně už asi někteří přivítají větší přiblížení Bloodborne i co se samotné hratelnosti týče. Třetí Dark Souls by se totiž mělo značně zrychlit a přejmout něco z dynamiky playstationové exkluzivity. Má jít přitom nejen o přepracované ovládání, ale i celkové ladění hry, která bude více využívat prostředí a hlavně vlastností jednotlivých zbraní. Podobně jako v Bloodborne má být každá zbraň unikátem s vlastními schopnostmi.

dc9b3823-110409.jpgdcf37744-110412.jpgede73b15-110413.jpg

To slibuje nejen dostatečné možnosti jak si přizpůsobit styl hraní přesně podle vašeho vkusu, ale hlavně umožňuje autorům vybudovat systém postavený na taktizování a všemožném prohazovaní zbraní přímo během soubojů. Jednotliví nepřátele ostatně budou různě měnit své pohybové sety a jejich naučení tak bude opět chtít desítky hodin. I tak ale pořád budete muset volit souboje s rozvahou a nepouštět se příliš do početní přesily. Už jen dva rytíři totiž mohou být okamžitou sebevraždou.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | RPG

Lords of the Fallen: krvavá mňamka (recenze)

Třetí díl totiž rozhodně nehodlá z ničeho slevit a pokud vám připadal druhý díl jednodušší, pak byste měli trojku kvitovat s povděkem. Navzdory změnám a určitému pokroku směrem k moderní hratelnosti totiž zůstává ladění a obtížnost na úrovni jedničky. Minimálně to slibuje Miyazaki, který se k sérii pravděpodobně vrací naposled. Určitě si tak nenechá ujít šanci na rozloučení v opravdu velkém stylu. Akorát tedy zbývá doufat, že na to dojde alespoň příští rok. Už teď alespoň víme, že se dočkají hráči na všech třech hlavních platformách.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A