E3 2015: Dark Souls III - napravené hříchy dvojky

vytisknout velikost písma
Třetí díl fantasy tortury slibuje nejen návrat pekelné obtížnosti, ale i moderní prvky převzaté z Bloodborne. Bude to stačit?

Dark Souls série sice má v uvozovkách pouze dva díly, ale i tak se už nyní do herní historie zapsala tučným písmem, a to nejen díky svému předchůdci Demon Souls, ale také neopakovatelnému gamedesignu, který jednoduše zabíjel. A přesně na tom bude stavět i minimálně dějové a myšlenkové zakončení trilogie, které se ukázalo na letošní E3 a promlouvalo ústy samotného mistra Miyazakiho. "Všechno jsme navrhli tak, aby vás to prostě zabilo!"

Větší ale věrné!

Ano, nejen Miyazaki, ale i klasická a dnes už zcela etablovaná filozofie Souls série je zpět se vší parádou. Tentokrát akorát ještě větší a do třetic konečně vylepšující herní mechanismy. Zkrátka taková ta hra, kterou měla být už dvojka, ale nějak to nevyšlo. Možná i proto Miyazaki tolik opět zdůrazňuje právě obtížnost a jedním dechem dodává, že rozhodně nelenil a zkušenosti nasbírané z vývoje Bloodborne  náležitě v připravované novince využije.

17d58391-110414.jpg89e544ac-110410.jpgac0da2f0-110415.jpg

A to mimo jiné i ty s moderními technologiemi. Podle prvních informací by totiž konečně Dark Souls nemělo být pouze neskutečnou stylovkou, ale nabídne i objektivní technické kvality převyšující i výkony Bloodborne. To vše navíc při značném nabobtnání obsahu i oproti Playstation exkluzivitě. Zapřísáhlí konzervativci rovnou mohou zmlknout, protože i přes to všechno tvůrci slibují zachovat náladu především prvního dílu. Těšit se tak můžete na otevřenou hratelnost, minimum explicitního vyprávění, či nezaměnitelný gotický styl.

bbaa87d7-110416.jpg

Jednotlivé úrovně také opět mají být spletité labyrinty městských uliček, uzounkých mostů a gotických hradů tak jako v minulosti. Zůstat by pak měla i atmosféra zmaru a smrti. Miyazaki totiž slibuje nejen nová prostředí a možnost detailněji prozkoumávat to, co vidíte, ale také další nápadité nepřátele a hlavně souboje s bossy. Vzhledem k tomu, že už Bloodborne je obskurní přehlídkou stylů a zvrácených nápadů, tento slib zní z úst samotného Miyazakiho jako skvělá zpráva.

Miyazaki se vrací

O něco méně už asi někteří přivítají větší přiblížení Bloodborne i co se samotné hratelnosti týče. Třetí Dark Souls by se totiž mělo značně zrychlit a přejmout něco z dynamiky playstationové exkluzivity. Má jít přitom nejen o přepracované ovládání, ale i celkové ladění hry, která bude více využívat prostředí a hlavně vlastností jednotlivých zbraní. Podobně jako v Bloodborne má být každá zbraň unikátem s vlastními schopnostmi.

dc9b3823-110409.jpgdcf37744-110412.jpgede73b15-110413.jpg

To slibuje nejen dostatečné možnosti jak si přizpůsobit styl hraní přesně podle vašeho vkusu, ale hlavně umožňuje autorům vybudovat systém postavený na taktizování a všemožném prohazovaní zbraní přímo během soubojů. Jednotliví nepřátele ostatně budou různě měnit své pohybové sety a jejich naučení tak bude opět chtít desítky hodin. I tak ale pořád budete muset volit souboje s rozvahou a nepouštět se příliš do početní přesily. Už jen dva rytíři totiž mohou být okamžitou sebevraždou.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | RPG

Lords of the Fallen: krvavá mňamka (recenze)

Třetí díl totiž rozhodně nehodlá z ničeho slevit a pokud vám připadal druhý díl jednodušší, pak byste měli trojku kvitovat s povděkem. Navzdory změnám a určitému pokroku směrem k moderní hratelnosti totiž zůstává ladění a obtížnost na úrovni jedničky. Minimálně to slibuje Miyazaki, který se k sérii pravděpodobně vrací naposled. Určitě si tak nenechá ujít šanci na rozloučení v opravdu velkém stylu. Akorát tedy zbývá doufat, že na to dojde alespoň příští rok. Už teď alespoň víme, že se dočkají hráči na všech třech hlavních platformách.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

16.  1.  2017 | | 9 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
9 tipů, jak být profi zabijákem v novém Hitmanovi

9 tipů, jak být profi zabijákem v nové…

Kompletní balíček epizod novodobého Hitmana je venku. Naučíme vás, jak být tím zaručeně nejlepším zabijákem.

17.  1.  2017 | | 1 N/A
Assassin

Assassin's Creed: historie jedné značk…

V herní branži pravděpodobně není diskutovanější série, než je Assassin's Creed. Proč ten humbuk? Pojďme si to rozebrat.

13.  1.  2017 | | 7 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A