E3 2015: Dark Souls III - napravené hříchy dvojky

vytisknout velikost písma
Třetí díl fantasy tortury slibuje nejen návrat pekelné obtížnosti, ale i moderní prvky převzaté z Bloodborne. Bude to stačit?

Dark Souls série sice má v uvozovkách pouze dva díly, ale i tak se už nyní do herní historie zapsala tučným písmem, a to nejen díky svému předchůdci Demon Souls, ale také neopakovatelnému gamedesignu, který jednoduše zabíjel. A přesně na tom bude stavět i minimálně dějové a myšlenkové zakončení trilogie, které se ukázalo na letošní E3 a promlouvalo ústy samotného mistra Miyazakiho. "Všechno jsme navrhli tak, aby vás to prostě zabilo!"

Větší ale věrné!

Ano, nejen Miyazaki, ale i klasická a dnes už zcela etablovaná filozofie Souls série je zpět se vší parádou. Tentokrát akorát ještě větší a do třetic konečně vylepšující herní mechanismy. Zkrátka taková ta hra, kterou měla být už dvojka, ale nějak to nevyšlo. Možná i proto Miyazaki tolik opět zdůrazňuje právě obtížnost a jedním dechem dodává, že rozhodně nelenil a zkušenosti nasbírané z vývoje Bloodborne  náležitě v připravované novince využije.

17d58391-110414.jpg89e544ac-110410.jpgac0da2f0-110415.jpg

A to mimo jiné i ty s moderními technologiemi. Podle prvních informací by totiž konečně Dark Souls nemělo být pouze neskutečnou stylovkou, ale nabídne i objektivní technické kvality převyšující i výkony Bloodborne. To vše navíc při značném nabobtnání obsahu i oproti Playstation exkluzivitě. Zapřísáhlí konzervativci rovnou mohou zmlknout, protože i přes to všechno tvůrci slibují zachovat náladu především prvního dílu. Těšit se tak můžete na otevřenou hratelnost, minimum explicitního vyprávění, či nezaměnitelný gotický styl.

bbaa87d7-110416.jpg

Jednotlivé úrovně také opět mají být spletité labyrinty městských uliček, uzounkých mostů a gotických hradů tak jako v minulosti. Zůstat by pak měla i atmosféra zmaru a smrti. Miyazaki totiž slibuje nejen nová prostředí a možnost detailněji prozkoumávat to, co vidíte, ale také další nápadité nepřátele a hlavně souboje s bossy. Vzhledem k tomu, že už Bloodborne je obskurní přehlídkou stylů a zvrácených nápadů, tento slib zní z úst samotného Miyazakiho jako skvělá zpráva.

Miyazaki se vrací

O něco méně už asi někteří přivítají větší přiblížení Bloodborne i co se samotné hratelnosti týče. Třetí Dark Souls by se totiž mělo značně zrychlit a přejmout něco z dynamiky playstationové exkluzivity. Má jít přitom nejen o přepracované ovládání, ale i celkové ladění hry, která bude více využívat prostředí a hlavně vlastností jednotlivých zbraní. Podobně jako v Bloodborne má být každá zbraň unikátem s vlastními schopnostmi.

dc9b3823-110409.jpgdcf37744-110412.jpgede73b15-110413.jpg

To slibuje nejen dostatečné možnosti jak si přizpůsobit styl hraní přesně podle vašeho vkusu, ale hlavně umožňuje autorům vybudovat systém postavený na taktizování a všemožném prohazovaní zbraní přímo během soubojů. Jednotliví nepřátele ostatně budou různě měnit své pohybové sety a jejich naučení tak bude opět chtít desítky hodin. I tak ale pořád budete muset volit souboje s rozvahou a nepouštět se příliš do početní přesily. Už jen dva rytíři totiž mohou být okamžitou sebevraždou.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | RPG

Lords of the Fallen: krvavá mňamka (recenze)

Třetí díl totiž rozhodně nehodlá z ničeho slevit a pokud vám připadal druhý díl jednodušší, pak byste měli trojku kvitovat s povděkem. Navzdory změnám a určitému pokroku směrem k moderní hratelnosti totiž zůstává ladění a obtížnost na úrovni jedničky. Minimálně to slibuje Miyazaki, který se k sérii pravděpodobně vrací naposled. Určitě si tak nenechá ujít šanci na rozloučení v opravdu velkém stylu. Akorát tedy zbývá doufat, že na to dojde alespoň příští rok. Už teď alespoň víme, že se dočkají hráči na všech třech hlavních platformách.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
10 unikátních her, které perfektně zkřížily žánry

10 unikátních her, které perfektně zkř…

Existuje opravdu velké množství herních žánrů. V každém z nich najdeme spoustu dobrých kousků, ale jen málokterému se podaří jich několik spojit dohromady. Pojďme se tedy podívat na 10 her, kterým se povedlo perfektně skloubit žánry.

5.  2.  2017 | | 2 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Nová aktualizace pro PS4 přidá podporu externích disků a další vymoženosti

Nová aktualizace pro PS4 přidá podporu…

Sony pomalu ale jistě přidává své konzoli stále více užitečných a především žádaných funkcí a služeb.

5.  2.  2017 | | 16 N/A