E3 2015: Horizon Zero Dawn - jak to bylo po nás

vytisknout velikost písma
Vrchol Playstation konference? Dost možná! Postapo sandbox od Guerrilly ale každopádně zaujal.

V posledních letech se E3 konference Sony točily stále okolo těch stejných her a pokud zaznělo jméno autorů z Guerrilla Games, pak pouze ve spojení se sci-fi střílečkou Killzone. Ta ale zřejmě letos konečně minimálně na nějaký čas našla klid a holandští vývojáři se tak mohou posunou někam dále. A ačkoli je to zase sci-fi, tentokráte svým neotřelým pojetím vyráží dech nejednomu hráči. Ještě aby ne, když postapo s ženskou hrdinkou pojednávající o tom, co bude po nás tady nebývá každý den.

Po nás bez nás

Když navíc bylo, rozhodně přistupovalo k tématu zcela odlišně. Na rozdíl třeba od The Last of Us totiž Horizon pitvá postapokalyptické zasazení zcela jiné doby a i vpravdě odlišným způsobem. Na rozdíl od zmiňovaného je především sandboxem, ovšem oproti třeba Šílenému Maxovi rozhodně nehodlá zpracovávat otevřený svět do takových detailů.  Autoři slibují nějaké volnočasové aktivity, pár kmenů lidských přeživších, ale to má být všechno. Prim tady totiž bude hrát příběh!

4ac2bd0b-110325.jpg5f7e5c30-110324.jpg781c73cb-110322.jpg

Ten pojednává o mladé lovkyni Aloy (jméno jako kdyby vybíral James Cameron), která je členem jednoho z nejstarších lidských kmenů, jenž se zformovaly po pádu lidské civilizace jako odpověď na změnu v potravním řetězci. Mimo to, že mrakodrapy jsou tady totiž jen kulisou porostlou mechem, svět brouzdají mechanická stvoření vypadající jako zvířata, která se s lidmi moc nemusí. Chopíte se tedy okrajového druhu bojujícího o přežití a konečně to jednou nebudou krvelační zombie.

horizon_presse3_006.jpg

Příběh se tak s největší pravděpodobností zaměří nejen na mechanické obludy, jejichž původ je neznámý, ale také na hledání původní civilizace, jejich výdobytků a dost možná i osudu, který ji potkal. Na cestě ale bude muset Aloy čelit i třeba ostatním kmenům. Jak už ostatně ukázaly jiné hry, tou největší bestií je nakonec člověk a jednotlivé kmeny jsou navíc značně odlišné a i jinak vyspělé. Aloy tak například ani sama neovládá elektřinu, či výrobu určitých typů zbraní, ačkoli crafting jinak bude ve hře normálně přístupný a stejně tak dostane do rukou i spíše jednodušší RPG systém.

Postapo jinak

Autoři přitom slibují více cest vývoje a tedy i odlišné způsoby hraní. Prim má ale hrát spíše strategický přístup k soubojům a stealth postup celkově. Aloy je totiž od přírody spíše slabším protivníkem a pouhý luk a pár odlišných typů šípů jí určitě na nebezpečnosti zrovna nepřidává. Jak je tak vidět i v samotném E3 demu, musíte správně používat EMP a průrazné šípy, abyste třeba získali kanón z vašeho protivníka a získali tak odpovídající palebnou sílu.

horizon_presse3_008.jpgHorizon-Zero-Dawn-E3-2015-Stormbringer.jpeghorizon-zero-dawn-screenshot-3-1600x900.jpg

Tvůrci pak slibují, že v podobném duchu se ponesou všechny souboje. Dojít by ale časem mělo snad i na vyspělejší formy zbraní. Přeci jen se bavíme o hře, která slibuje ohromné mechanické potvory, které vypadají a také se chovají jako zvířata. Proč, jak, kde? Hlavně je ale Horizon stejně, jako třeba svého času Killzone 3 opět úchvatnou podívanou a snad to nebylo jen tou jarní krajinou, kterou tvůrci prezentovali.

V přípravě totiž mají být i další lokace, včetně zasněžených vrcholků hor a samozřejmě i zbytků lidských měst, megalomanských mrakodrapů a městských periferií. Vzhledem k tomu, že do vydání pak zbývá minimálně rok, soudit grafické zpracování je trošku předčasné. O to více ale stojí za to pozastavit se nad unikátním stylem, který tvůrci pro svoji novinku zvolili. Obzvláště mechanická zvířata totiž zanechávají jen pozitivní dojmy.

8f1514e6-110326.jpg

Do vydání exkluzivně na PS4 ale zkrátka ještě zbývá dost času a na úplné detaily stran i třeba sandboxového pojetí si ještě musíme počkat. Sympaticky ale vypadá už nyní nejen stylizace, ale i odvážnější přístup autorů týkající se ženské hrdinky i přístupu k tématu. Horizon: Zero Dawn tak bude bezesporu jedním z titulů, které budeme bedlivě sledovat s velkými nadějemi.

PC | PS4 | Xbox One | Akce | Preview

E3 2015: Mirror's Edge Catalyst - parkour v otevřeném světě

PC | PS4 | Xbox One | Závodní | Preview

E3 2015: Need for Speed - konečně tuning a poctivé závodění

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a nemine

Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a ne…

Silvestr máme za sebou. Teď je načase podívat se před sebe a začít slintat.

3.  1.  2017 | | 11 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

včera | | 4 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: zůstaň prosím v Anim…

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

5.  1.  2017 | | 7 N/A