E3 2015: Need for Speed - konečně tuning a poctivé závodění

vytisknout velikost písma
Po roční pauze se slavná závodní série vrací ke kořenům a láká nejen na tuning a zvučné licence, ale i líbivý Frostbite.

Jedním z vrcholů jinak veskrze nudné EA konference těžce zatížené sportovní tématikou bylo kromě jiného i nové Need For Speed. A když říkáme nové, tak to tak opravdu myslíme, protože novinka, která ostatně postrádá i jinak povinný podtitul, se vrací k rýsovacímu prknu a novodobým kořenům. Dost už podle autorů z Ghost Games bylo komunitních experimentů či hratelnosti zkoušející snad úplně všechno za účelem zalíbení se skutečně každému. Nové Need for Speed jsou tradiční závodní arkádou, která nic z výše zmíněného nepostrádá, ovšem konečně ví jak to uchopit.

68b4eb41-110208.jpg71aa0d95-109316.jpg7fa2c106-110204.jpg

Už zase ten Frostbite

Sami autoři navíc také vědí, jak se má přistupovat k nejnovějšímu Frostbite Enginu a demo prezentované na stánku EA tak přítomné novináře překvapuje nejen herními kvalitami, ale i technickým provedením, které některé tituly poráží doslova rozdílem třídy. A to i navzdory faktu, že město, jehož předobrazem je tentokráte skutečné Los Angeles, narostlo oproti předchozím Rivals téměř dvojnásobně a třeba oproti The Crew konkurenčního Ubisoftu nenabídne ani tak členitý reliéf.

Tvůrci ale zkrátka vědí co dělají a tak vlastně ani podle šťastlivců, kteří si demo vyzkoušeli, nevadí, že herní prostředí je spíše sterilním hřištěm pro pouliční závodní klání, než-li dramaticky prokresleným a funkčním světem. Důraz je tak kladen hlavně na auta samotná, která svým ztvárněním naopak dle ohlasů vypadají až překvapivě dobře, a hlavně závodní element okořeněný neony a tuningem.

7ef38ba9-110071.jpg

Dost se tedy hraje na efekt a kontrasty. Noční závod vylidněnými ulicemi velkoměsta v nekřesťansky drahém autě a efektní kamera, zběsile se pohupující kdesi nad autem. To jsou propriety, kterými nás EA okouzlila na samotné tiskovce a ačkoli jsem osobně především vůči bizarně se naklánějící kameře (naštěstí jde vypnout) spíše skeptický, její designový prvek rozhodně nelze popřít.

Konečně na ulici

Stejně tak tento rok není možné popřít ani radikální příklon ke starším dílům v čele s Need for Speed: Underground. I samotné demo se skládá ze dvou částí, a sice závodění a úpravy vozidla. To má být překvapivě bohaté a zahrnovat nejen kosmetické úprav a jiné nárazníky či celé barevné spektrum laků v mnoha úpravách, ale také nastavení jednotlivých vozidel. Poštelovat údajně půjde úplně všechno a vývojáři mysleli třeba i na ostrost brzd, nebo rozložení váhy auta. Zkrátka orgie, které nám žádná videohra s výjimkou The Crew nepřinesla už od časů zmiňovaného Underground a to včetně nepostradatelných licencí nejen na sporťáky ze Stuttgartu, ale i jednotlivé ráfky nebo spojlery.

0978b04a-110206.jpg18978735-109866.jpg933a3df5-110207.jpg

I navzdory detailním úpravám vozidel je ale pocit z řízení opět hodně arkádový a novináři onu magii s váhou popisují spíše jako volbu mezi autem přikovaným k vozovce a rozlítanou a pekelně lehounkou raketou. Záleží ale údajně jen na vás a vašem jízdním stylu, protože vyhrávat a hlavně sbírat reputační body půjde s obojím stejně dobře. Nejde totiž pouze o poháry, ale o celkové hodnocení a to závisí i na jízdním stylu, dráždění policajtů či driftování. Bude jen na hráči, jak si navrhne svůj závodní speciál a co pak bude v ulicích otevřeného města dělat a jaké závody vyhledávat.

7f9816b0-110205.jpg

Jak je navíc řečeno výše, nebude chybět ani komunitní prvek Rivals, akorát citelněji zakomponovaný do celého zážitku. Rozhodně už by nemělo jít o stěžejní prvek celé hry, nýbrž o bonus k dobře udělaným závodům po vzoru Forzy Horizont. Těšit se tak můžete nejen na poměřování sil v jednotlivých závodních kláních, ale i v čumendě před samotným startem. Kdo že má větší vkus a více neonů?

Vím co chci

Celkově tak panuje na výstavišti se znovuzrozeným Need for Speed určitě spokojenost. Osobně pak kvituji s povděkem opětovný příklon k arkádě a absenci nějakých ambicí stát se napůl chromou simulací. Jedinou neznámou tedy zůstává příběh spojující hned 5 postav a pochopitelně stylizovaný do kulis pouličních závodů, honiček s policií a světa městského podsvětí.

200c06b8-109211.jpgf6d6029f-109214.jpgfc3c3360-109210.jpg

Nějak se osobně nemohu zbavit dojmu, že už je tady zase do počtu a živě se mi vybavují Carmacova památná slova... Snad ale i k tomuto prvku tvůrci přistoupí s citem a dají mu pouze minimalistický rozměr. Všichni to nakonec budeme moci posoudit už koncem tohoto roku, po roční pauze totiž letošní Need for Speed stíhá ještě vánoční sezónu a vyjde 3. listopadu pro Xbox One, PS4 a PC.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A