Exkluzivní speciál: Assassin's Creed - Ghosts of Prague

Už jste někdy přemítali o tom, jaké by to bylo, kdyby vaše oblíbené hry byly zasazeny do českých luhů a hájů? My také!

Assassin's Creed patří mezi nejzbožňovanější herní série na trhu a ačkoliv Ubisoft poslední rok zkouší naši trpělivost, nemění to nic na faktu, že jde o po mnoha stránkách dokonalý příklad školy hrou. Právě díky asasínům jsme se dozvěděli o naší historii tolik, kolik se nepovedlo vyhrabat z několikaletého dějepisu. A pořád to baví. Našinci však dlouhá léta touží po tom, aby zavítali rychlé čepele také do Prahy. Případně do České republiky celkově.

Vždyť je to země tak bohatá na historické události, které by hernímu počinu zatraceně seděly. A to nemluvíme o historických městech a nádherné přírodě, která by nabídla dostatečně přitažlivou kulisu. Ve spolupráci s concept artistem Jakubem Červenkou jsme se tak rozhodli vám nabídnout exkluzivní pohled na to, jak by takový Assassin's Creed mohl vypadat v našich krajích, i s komentáři tvůrce. Ptáte se na název? Co takhle Assassin's Creed: Ghosts of Prague.

Prague_sunset_by_jakub_cervenka.jpg

Začneme zvolna, pohledem na západ slunce nad Prahou stověžatou. Jelikož je evropská architektura v mnohém podobná, není těžké si představit procházky po střechách našeho hlavního města. Již jsme měli možnost pobíhat po Paříži, Florencii, Římě či Benátkách, takže si není těžké vybavit takovou návštěvu i v herní Praze a dalších městečkách. Místo vily Monteriggioni se akorát podíváme do Českého Krumlova. Třeba.

 

V tomto obraze šlo především o to navodit idylickou a romantickou atmosféru, kterou dozajista Praha nabízí

 

Také velmi úzké ulice a domy, postavené blízko u sebe jsou ideálním hřištěm pro asasíny, kteří si to mnohem raději střihnou přes střechy. O možnostech navštívit Národní divadlo, Karlův most, Obecní dům, Státní operu či vylézt na katedrálu svatého Víta, Orloj a Národní muzeum ani nemluvě. Praha je ideální kombinací spleti ulic, krásných památek a prostorných parků, aby šlo o variabilní hřiště pro sandboxovou hru.

jakub-cervenka-shadows-by-jakub-cervenka.jpg

Když už jsme u těch úzkých uliček, znáte lepší místo pro tiché odstraňování nepřátel? Tak se zadívejte do dalšího exkluzivního artworku od Jakuba a podumejte. Honičky bludištěm uliček a chodeb mezi Staroměstským náměstím a Karlovým mostem, do kterých ještě začleníme možnost proběhnout jakýmkoliv domem a la Unity zní zatraceně lákavě, nemyslíte? Pravděpodobně by ale vývojáři měli omezit počet hospod a barů, jinak bychom měli po cestě schovek až moc.

 

Zajímavým faktem o této uličce je, že ji čtenáři mohou skutečně nalézt v Praze. Kde, to autor neprozradí

 

Otázkou je, jak by se vyřešila tlačenice v podobně úzkých ulicích. Neustálé strkání davu totiž hráče bavit rozhodně nebude, pár rozesetých lidí po rozích také nepůsobí věrohodně. Pravděpodobně se tedy využije velmi podobný systém, který se v současné době používá v Unity, kdy bylo město zabydleno v závislosti na denní době a událostech, co se v měste odehrávají. Občasné davy, bránicí v úniku a nutící improvizovat totiž také zpestří hratelnost.

something_strange_by_jakub_cervenka.jpg

Další výborná ukázka toho, jak se dají využít úzké uličky a blízko postavené domy. Parkour by totiž byl mnohem plynulejší a věrohodnější. I zde může jako představa posloužit AC: Unity a Paříž, která nabízí velmi podobnou architekturu i městskou zástavbu, jen v o něco více romantickém a prostorném duchu. Praha čerpá především z hutné atmosféry tajemna.

 

V obrazech se snažím vždy představit to, jak taková Rudolfínská Praha mohla vypadat. Hodně často zde musím popustit úzdu fantazie, protože se nedochovalo moc obrazových vyjádření

 

Assasins_Charles_bridge_by_jakub_cervenka.jpg

Nový asasín si však žádá novou atmosféru a i když posledním několika dílům rozhodně nebyla cizí brutalita, krev a odseknuté hlavy, v domácím AC bychom chtěli zařít i ten pravý horor. No dobře, úplný horor zase ne, ale některé velmi hutné a atmosférické mise, ideálně v nočních hodinách. Ať už se budeme proplétat tmavými uličkami, brázdit podzemí nebo se plavit nocí zčernalou Vltavou, chce to mráz v zádech. A co takhle odhalit tajemství, stojící za Golemem? Trocha nadpřirozena sérii neuškodí a Praha toho má na rozdávání.

 

Celým projektem mě pohání myšlenka, že nový asasín by určitě nebyl špatným prostředkem, jak ukázat lidem různé záhady a legendy o Praze

 

square_by_jakub_cervenka.jpg

Už chápete, o čem mluvíme? Gotická architektura je tajemstvím a strachem přímo nasáklá a pokud by se struktury misí chopil zručný vývojář, šlo by o parádní zážitek. Pamatujete si na infarktovou misi ze hry Vampire: The Masquerade - Bloodlines, ve které jste museli projít opuštěným hotelem? Tak přesně takovou atmosféru máme na mysli. Lekačky dnes již nikoho neohromí, asasín z Prahy je ale ani nepotřebuje.

 

I tuto budovu lze v Praze nalézt. Vycházím především z reality, kterou se poté snažím vrátit v čase a vizuálně ji ukázat lidem

 

Haunted_house_by_jakub_cervenka.jpg

Není to však pouze Praha, případně jiná města, co bychom v českém asasínovi chtěli navštívit. I příroda v Českém ráji, Krkonoších a dalších místech nabízí dostatečně prostoru a krásných scenérií, případně i hororových skrýší a temných lesů. Co takhle vyhledat v Českém krasu dávno ztracenou a opuštěnou budovu, ze které podle pověstí vzešel Golem? A co když to nebyly pověsti? Míst pro pestrobarevné i strašidelné questy je v České republice spousta, stačí si vybrat.

 

Přemýšlel jsem, že by nebylo vůbec špatné ponechat celému projektu jen a jen Prahu, minimálně tedy do začátku. V záloze toho mám ještě hodně, takže se mají čtenáři dozajista na co těšit

 

jakub-cervenka-island-landscape-by-jakub-cervenka.jpg

Opravdu, krásných míst je v České republice dostatek. Proč se tedy nevrátit ke struktuře druhého dílu a nenabídnout nám hned několik velkých českých měst, městeček, vesnic a k tomu i patřičně velkou přírodní plochu na hraní? Díky síle nové generace by vše navíc mohlo být zcela otevřené a přístupné, což ukázaly už nové závody The Crew, případně nejnovější GTA V, které perfektně skloubilo obydlená místa s nedotčenou divočinou.

Postačí věrohodně ztvárněné, pro herní principy zmenšené a uspořádané Střední Čechy s možným výletem do hor či na Moravu, aby se dostavila kýžená různorodost a pestrost prostředí i obyvatel.

jakub-cervenka-kiss-by-jakub-cervenka.jpg

 

Zajímavostí tohoto obrazu je, že dívka je skutečná osoba. Jde o moji dobrou kamarádku Kristýnu, která byla tak laskavá a propůjčila celému projektu svou tvář. Její sólo art a celou postavu představíme již brzy!

 

A jak bychom mohli zapomenout na zcela nutnou romantickou zápletku? Příběhů z období válek je spousta, proč se tedy neinspirovat u děl filmových či historických a nevsunout do příběhu také osudové vztahy hlavních protagonistů? AC: Unity ukázalo, že je k tomu v moderních hrách prostor a Elise patřila mezi nejlepší postavy posledního dílu. Cesta je tedy otevřená.

A co si o Assassin's Creed v Česku myslíte vy? Co byste chtěli vidět, za koho hrát a kde se nacházet? Podělte se s námi v diskuzi pod článkem. Doufáme, že se vám náš první exkluzivní speciál líbil. Již pro vás totiž připravujeme další.
 

 

Diskuze (20) Další článek: Začínají se objevovat záběry z plné verze akce Dying Light

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,