Exkluzivní speciál: The Division a přežití v Praze

Přinášíme vám druhý díl našeho exkluzivního seriálu o populárních značkách v Česku. Teď se vydáváme do temné zamořené budoucnosti.

Před nějakou dobou jsme se v našem exkluzivním speciálu vydali do úzkých uliček Prahy a zamysleli se nad tím, jaké by to bylo, pobíhat po střechách našich domů v kůži asasína. Ve spolupráci s Jakubem Červenkou vám nyní přinášíme další díl našeho obsahového tématického článku, ve kterém si bereme na paškál očekávanou hru z pera Toma Clancyho - The Division.

Jistě to nemusí být nutně tento titul, který ve vás vyvolá otázku, jaké by to bylo přežívat globální katastrofu v Praze a přiléhavém okolí. Biologické zbraně, zákeřný virus, to vše jsou reálie, které nás velmi jednoduše mohou postihnout. Jako první se rozhodl toto téma podat více realisticky The Last of Us od kluků z Naughty Dog a když herní průmysl zjistil, že jsou fanoušci klasickými zombíky už přejedeny a uvítají jakýkoliv odklon, rozhodl se konat. 

V online akci The Division na sebe bereme roli agenta, speciálně vycvičeného k tomu navrátit pořádek po pádu společnosti a zvednout lidstvo zpět na smysluplnou úroveň. Zatímco ve hře se však vydáme do New Yorku, v našem speciálu razíme rovnou do Prahy. Tady je to totiž menší. Atmosféričtější. Více osobní. 

pilsen_cathedral_clear_concept_by_jakub_cervenka.jpg

A na čem bude stavět The Division v Praze? Inu, samotná struktura města zaručuje spleť malých uliček a průchodů, kde se chystají léčky, hrdinové naráží na nečekané patroly a přestřelky a boje tělo na tělo jsou osobnější, jelikož místa pro manévrování je často minimum.

 

Místo na artworku skutečně existuje. Tentokrát je to známá Plzeňská katedrála. Celý making off o tomto artworku ve videu na konci.

 

Tam, kde New York nabízí široké ulice a náměstí se Praha soustředí na tíživou atmosféru, dávkovanou především kombinací historických budov a neustálé klaustrofobie, ale také otevřených prostranství a moderních center. Právě styl "od všeho trochu" zamezí stereotypu a vnese do akce příchuť tajemna. 

school_hall_by_jakub_cervenka.jpg

Pražská edice by měla nabídnout i spoustu interiérů, především ve známých budovách, jako je Národní muzeum, Národní divadlo, Obecný dům, Pražský hrad a dalších, které navíc budeme moci obsadit a vytvořit si zde provizorní základny.

 

Vždy jde o nějaký příběh, biť minimální, tak ať v obraze je. Vstupujete do opuštěné školy, kde na vás dopadne tíživost celé katastrofy. Počmárané zdi barevnými pastelkami, a k tomu policejní pásky, utrhané noviny.

 

Divoké přestřelky za obrněnou pozici napříč výstavními exponáty, zlatými lustry přes celý strop či mramorovými sloupy zkrátka působí o něco živěji, než neustálé pobíhání v moderních budovách. Chybět by neměla ani deprese zcela obyčených domů a budov, který jen připomínají tichý usedlý život, který se tu vedl jen nedávno.

office_interior_by_jakub_cervenka.jpg

To ale neznamená, že se vyplatí tlačit na historickou notu města příliš. Genialita Prahy je v kombinaci moderního a historického, což jsou váhy, které by se ve hře měly neustále kymácet. Ze starého, opuštěného domu se přesouváme do obchodního centra Paladium, kde svítivou čistotu vystřídal bordel, chaos a vyrabované obchody. Zůstalo tu ještě něco k sebrání, nebo tu snad narazíme na nebezpečné hlídky nepřátelských klanů?

burn_by_jakub_cervenka_THE_DIVISION.jpg

A těch bude dostatek i tady. Ať už jde o bandity, šílence či vojenské složky padlé vlády, každý klan se bude přidržovat své oblasti ve městě a snažit se podmanit co nejvíce území.

 

Tento artwork měl být jeden z těch drsnějších. Příběhově zobrazuje dva přeživší, jež právě potkali tzv. Cleaners, kdyžto najednou je přiběhne zachránit jeden ze členů SHD, zvedne zníčený kus kovu a tím jím zachrání život. Zajímavostí je, že tento artwork obsahuje i české texty. Je možné si všimnout zasněžené cedule v levém dolním rohu "Krizové centrum"

 

Války jednotlivých skupin můžete využít ve svůj prospěch, nebo se také dostat pod palbu ze všech stran, pokud nebudete opatrní. Spásu nečekejte, Praha je uzavřenou zónou, ze které není úniku.

street_doors_by_jakub_cervenka.jpg

Mezi přežíváním, hledáním surovin a kocháním se kdysi krásnými památkami, kterými nyní zmítá šeď a neodklizený sníh, by však nemělo chybět tajemno. Velký otazník, který bude viset nad celým městem a čas od času vystrkovat růžky. Změní virus přeživší na zombie? Jsme ve městě opravdu sami? A co se stalo s lidmi, kteří odmítli odjet? Přece tu nemohou být jen zdivočelí obyvatelé a žoldáci, prahnoucí po moci, jež bojují o téměř mrtvé město.

the_division_poster_jakub_cervenka_czech_republic.jpg

V Praze je stále co chránit, stále koho zachraňovat. Všudypřítomný dým a oheň střídají pohledy na monumentální sochy a stavby, které nám připomínají krásu našeho města. Krásu, která postupně vadne a dává prostor chaosu. Ve městě zůstalo i mnoho cizinců, kteří se shlukují do skupin a snaží se dostat ven. Marně. Na Václavském náměstí už nenajdeme zástupy turistů a blesky fotoaparátů. Jsou tu jen odpadky, špína a mrtvoly, které nám připomínají osudný den, kdy se všechno pokazilo. 

view_of_prague_by_jakub_cervenka_THE_DIVISION.jpg

Dokážeme zachránit to, co zůstalo? Nebo je načase vybavit batoh a vydat se do Evropy. S výhledem na světlé zítřky a lepší budoucnost. Ať je jakákoliv, stověžatá kráska tu stále bude. 

 

Tento artwork je klasický pohled na Pražský hrad. Abych tomu dodal ještě větší emotivnost, přidal jsem do obrazu sochu Bedřicha Smetany. Toto místo skutečně v Praze existuje.

 

A jak vidíte přežití v Praze vy? Chtěli byste bojovat v týmu právě u nás? Nebo se vám zdá město příliš historické na to, aby se v ní uchytilo podobné téma. Adam Jensen se k nám už chystá. A co ostatní? Podělte se v diskuzi!

Bonus - deníček o tvorbě artworků

Diskuze (2) Další článek: The Legend of Zelda: Ocarina of Time vyjde na Wii U Virtual Console příští týden

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,