Fallout 4: dobrodružství z Bostonu

vytisknout velikost písma
Bethesda odtajnila své plány s touto kultovní značkou, která dostane pokračování s číslovkou čtyři. Je opravdu na co se těšit?

Čtvrtý díl z nejpopulárnějšího post-apokalyptického herního univerza bude opět rozdělovat herní komunitu. Na jedné straně ti, kteří nachodili mnoho mil v izometrickém RPG a svojí pumpovací brokovnicí přinášeli řád do chaosu, nebo chaos do řádu, jak se to vezme. No a pak je tady ten zbytek, kterým stačil Fallout 3.

New Vegas přinesl lehký závan starých Falloutů a umlčel tak remcající a dal jim šanci na lepší vyhlídky, ale tvůrci z Obsidianu na novém pokračování nedělají, což vyvolává mírné nepokoje a skvrny na duši nad novým dílem.

29ff91a0-109596.jpg2b99b23c-109593.jpg8a85220d-109598.jpg

Příběhová linka

Neduhy posledních Falloutů byly převážně v příběhu, který byl stejně spletitý jako zápletka v hledání min. To se má čtvrtým dílem změnit. Tvůrci prohlašují, že se zaměří více na hlavní příběh, což je pěkné, proto doufáme, že nezapomenou ani na vedlejší úkoly.

 

Hlavní postava je jedním z důstojníků Vaultu, který sleduje, jak mu právě umírá žena

 

Pozor na spoilery, když jsme u toho příběhu. Ten nám začne výbuchy, zmatkem, řevem a panikou (opravdovou panikou, ne tou panikou jakou projevují Američané v traileru, když na ně letí atomové bomby.) Hlavní postava je jedním z důstojníků Vaultu (Nejspíše 111, podle traileru.), který sleduje, jak mu právě umírá žena pod hromadou sutin, jeho domov je napaden šílenými roboty, kteří chytají obyvatele, jež měly chránit. To si přímo volá po pomstě!

611c5804-109595.jpg

Konečně žádná trapná amnézie, začínáme pomalu věřit, že hlavní dějovou linku nepíše Bethesdě tamní popelář, teď už je to alespoň prodavač leguánů na špejli, Bob. Hlavní postava může být pouze muž, kvůli zachování příběhu, po dohrání hlavní dějové linky bude možná případná změna. Avatar navíc konečně promluví, tudíž hlavní hybatel děje opravdu nebude pes ani vzducholoď, ale muž. Gordonu Freemanovi ubývají němí přátelé.

Staří známí

Tentokrát se budeme potulovat v Bostonu a okolí, které má rozhodně co nabídnout. Je rok 2287, deset let po událostech z třetího dílu.

853a5e85-109594.jpgbe42600c-109592.jpgfa11107d-109599.jpg

Vrátí se nám několik známých skupin z minulých dílů, které hrály menší či větší role. Jednou z nich je „Instituce“, která ovládá právě Boston. Jde o skupinu tvořenou techniky a učenci, kteří používají roboty a další vymoženosti. Zasvěcení už tuší, že další technologická velmoc nebude zrovna po chuti mocnému Bratrstvu Oceli, které je známo jako jedna z posledních bašt lidského vědění. A také jsou lehce fanatičtí v tom, kdo používá nové a staré technologie.

BOS obsadilo tamní letiště (Logan International Airport) a vede spor právě s Institucí. Další frakce sídlí ve Vaultu 79 a dává si za úkol osvobodit roboty z rukou Instituce. To však nejsou jediní velcí hráči. Opět se dočkáme banditů, ghůlů, supermutantů a dalších pošahaných frakcí, kteří si chtějí vydobýt svoje místo na vyprahlé radioaktivní pustině.

581da0e3-109557.jpg

Tvůrci počítají i s událostmi ze třetího dílu a ti kteří mají stále někde uložený save mají vyhráno. Jelikož se důležitá rozhodnutí z minulého dílu promítnou i do čtyřky. Bude tak záležet, zda-li jste někoho zabili, či jak jste se na konci rozhodli. Takže pak můžete potkat pár starých známých.

Pustina

Svět Falloutu 4 bude třikrát větší jak mapa Skyrimu. Kvůli většímu, realističtějšímu a interaktivnímu světu, kde budeme moci objevovat nové věci i rok po vydání, prohlašují autoři. Což je jedině dobře. Jedna z pozitivních věcí na nových Falloutech byla právě ona vyprahlá pustina a možnost ji prozkoumávat.

 

Kromě klasických pohledů známých z minulých dílů přibude pro PC hráče i pohled z ptačí perspektivy

 

Kromě klasických pohledů známých z minulých dílů přibude pro PC hráče i pohled z ptačí perspektivy. Ano, přesně tak, jako staré izometrické Fallouty, takže bychom mohli aspoň trochu nostalgicky zavzpomínat.

33158d26-109597.jpg

Nezbývá než doufat, že se tvůrcům podaří zachytit nastolený trend z New Vegas a stále více se přibližovat onomu pověstnému feelingu z původních Falloutů. Ponurost, deprese, zmar a zoufalství, jako v pokoji vysokoškoláka den před zkouškou.

Stejně tak nesmí chybět ani lehká nadsázka  a černý humor, kterým se vyznačoval druhý díl a nakonec rozhovory, které tvořily páteř dílů prvních. O tuto stránku se bojíme nejvíce, jelikož dialogy nikdy nebyly doménou kluků z Bethesdy.

15063bb8-109556.jpg

Hra se připravuje pro PC, PS4 a Xbox One. Na starší konzole se hra plánovala taktéž, jak se ale můžete dočíst v naší dnešní aktualitě, nakonec se od toho odstoupilo kvůli nedostatku výkonu pro všechny náležitosti hry. Nakonec nás to ani nemrzí, a co vás?

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Otevřenou betu For Honor si můžete stáhnout již nyní

Otevřenou betu For Honor si můžete stá…

Otevřená beta For Honor startuje tento čtvrtek, můžete si ji však stáhnout již nyní, abyste se na ni připravili.

8.  2.  2017 | | 4 N/A
10 unikátních her, které perfektně zkřížily žánry

10 unikátních her, které perfektně zkř…

Existuje opravdu velké množství herních žánrů. V každém z nich najdeme spoustu dobrých kousků, ale jen málokterému se podaří jich několik spojit dohromady. Pojďme se tedy podívat na 10 her, kterým se povedlo perfektně skloubit žánry.

5.  2.  2017 | | 2 N/A