PC | Recenze | X360 | PS3 | RPG

Fallout: New Vegas – hazard se životem (recenze)

Vyprahlá radioaktivní Pustina není vůbec tak pustá, jak by se mohlo zdát. Vsaďte na modrožlutou, nebudete litovat.

Mimo technických parametrů ale nemám co vytknout. Každá procházka radioaktivní pustinou je něčím nová a zaručuji vám, že při každém hraní objevíte něco nového. Ať už je to jedna zastrčená vypálená farma, nebo před tím přehlédnutý list deníku, který vysvětluje, proč musel celý barák shořet. Každá lokace má svůj příběh, a pokud hledáte skutečně pozorně, strávíte v každé z nich v průměru deset minut. A to dává při odhadovaném počtu 200 poměrně hezké číslo, nemyslíte?

Samozřejmě do těchto lokací nepočítám rozsáhlé komplexy, které budete prolézat kvůli vyřešení delších questů, jež vám nezřídka zaberou i několik hodin. Upřímně se přiznám, že jsem se po dvaceti hodinách hraní ocitl někde na půli cesty k Vegas a pořád jsem měl v okolí co dělat. A co víc – rozhodně mě to nenudilo a nepřipadal jsem si, že hraju postranní dobrodružství. Prostě jsem řešil problémy, abych měl při závěrečné konfrontaci potřebné spojence a hlavně vzácné vybavení.

Po dvaceti hodinách hraní jsem se ocitl někde na půli cesty k Vegas a pořád jsem měl co dělat

Co se znovuhratelnosti týče, mnohdy se rovněž stane, že potkáte nějakou postavu, a ona si pak postěžuje na problém, jejž vyřešíte během deseti minut. Jiná hra by se chlubila dalším vedlejším questem, zatímco Fallout taktně mlčí, nikam vás za ručičku nevede a pokud danou postavu uprostřed Pustiny minete, tak máte prostě smůlu. Nikdy se samozřejmě nejedná o věc důležitou, ale stává se, že se z daného problému vyklube velice milý úkol, který vám přinese dalších pár hodin zábavy.

TIP: Pokud jste přetížení, nelze používat Fast Travel – proto raději berte jen tolik, kolik unesete, prodejte a zase se za použití zrychleného cestování vraťte zpět.

Kouzelný zážitek

Podstatnou součástí neopakovatelného zážitku je i systém věrnosti určité frakci, což v praxi znamená, že pokud se třeba přidáte třeba k NCR, zůstane vám pro toto hraní uzavřená linie spolupráce s Caesarovou legií. Je fakt, že se hra u frakcí štěpí jen na tři směry (zlo/dobro/a něco mezitím), přičemž nejvíc zla nakonec zpravidla vzejde z těch nejušlechtilejších úmyslů, ale i tak to potěší. Stejně jako ve Falloutu 3 jsou však reputace pro daná města i frakce přehledně odděleny, takže klidně můžete být zadobře s jedním gangem, ale vystřílet ve jménu spravedlnosti druhý. Fantazii se meze nekladou.

Radost pak může zakalit jen občas se vyskytující bug, který vás občas donutí načíst starší pozici, nebo vás naopak zláká k využití exploitu. Je však potěšující, že i v takto rozsáhlé hře se bugů nachází jen pár, stejně jako mě upřímně potěšilo, že nepřátelé mají i přes členitý terén minimální potíže s pathfindingem. Nic výrazného tak nebrání naplno se ponořit do hry a vychutnat si vše, co nabízí.

Fallout: New Vegas je výborným pokračováním, které dotahuje to, co nabídl předchozí díl. Navíc přihazuje dokonalou atmosféru, skvělou stylizaci i originální náplň úkolů, svázanou s poutavým příběhem, a přes drobné technické chybky se jedná o hru, jež umí zabavit na dlouhé zimní večery. Neváhejte proto ani chvilku, New Vegas za vaše peníze stojí a směle se může postavit k nejlepším hrám tohoto roku. Tak šup do obchodu, ať vám ji nevyprodají.

Žánr: RPG | akční RPG
Výrobce: Obsidian Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 19. října 2010 (Severní Amerika), 22.října 2010 (Evropa)