Fallout The Story: unikátní modifikace se vrací ke kořenům

vytisknout velikost písma
V rámci vznikající modifikace pro Fallout New Vegas si opět zahrajete první díl této kultovní série. Pojďte se s námi podívat, jaký bude.

V záplavě článků, videí a recenzí k Falloutu 4 se dnes už poměrně zapomnělo na jeden velmi zajímavý komunitní projekt, který s Falloutem blízce souvisí. Konkrétně s prvním dílem, kterému dnes táhne už skoro na dvacet let.

Od roku 2012 jste mohli zaznamenat snahu týmu polských moderů pracujících na remaku prvního dílu. Nemá se ale jednat jen o nějakou vylepšenou verzi, jak jsme to viděli u série Forgotten Realms, ale o kompletní převedení do trojrozměrné podoby v enginu hry Fallout: New Vegas, což byl mimochodem asi nejlepší díl celé série.

Oldschooleři se mnou asi nebudou souhlasit a budou si myslet, že jim někdo przní jejich klasiku. Jasně, kdyby Interplay nechtělo izometrickou hru, asi by ji nedělalo, ale v té době (1998) nebyla moc rozvinutá technologie ani software pro vývoj trojrozměrného game designu. Dnes už je tomu jinak.

00009fallout.jpg

00006fallout.png00007fallout.jpg00008fallout.jpg

Vývoj trendů se ale nedá zastavit a ať se to někomu líbí nebo ne, v dnešní době převažují spíše trojrozměrné, než izometrické hry v kategorii RPG. Těch izometrických je také dost, ale řada lidí by dnes už staré Fallouty nedokázala kvůli grafice a některým mechanikám hrát, natož dohrát do konce.

Abych se ale nikoho nedotkl, tak i v dnešní době existuje stále velký počet zarytých fanoušků prvních dvou dílů, kteří v extrémních případech jakoby nechtěli vidět vše od třetího dílu nahoru a často argumentují tím, že „nové Fallouty“ jsou mnohdy nelogické (protože Bethesda) a mívají pocit, že jsou prostě odfláknuté a ani ve snu se nemohou rovnat s původní tvorbou.

Částečně tomuto postoji rozumím, jelikož já považuji za nejlepší RPG všech dob Planescape Torment, což je hra z roku 2000.

00002fallout.jpg

Nyní ale zpět k Fallout The Story (zkráceně FTS). Co to tedy je? Jak jsem vám už naznačil, jedná se o modifikaci pro Fallout: New Vegas, což znamená, že tento díl budete k hraní FTS potřebovat. Nejsou potřeba ale žádné další DLC, takže vám stačí pouze základní verze.

Ve Fallout: New Vegas (zkráceně FNV) se pak musíte dostat do lokace Stará Mormonská pevnost, kde vlezete do dveří uvnitř nádvoří. Zde vyjdete po schodech do prvního patra, kde na stole leží deník se zápisy vzpomínek původního vault dwellera pod názvem „Fallout The Story“. Deník otevřete a spustí se úvodní titulky. Je to obdobný postup jako například u Sierra Madre, což je ale DLC, kdy v Mojave musíte nejdřív sledovat signál a pak najít bunkr.

00003fallout.jpg00004fallout.jpg00005fallout.jpg

Původně chtěli tvůrci umístit začátek FTS do domu Dr. Mitchella, ale nakonec tuto možnost zavrhli. Než se tedy k němu dostanete, budete muset ujít pěkný kus cesty z Goodsprings do New Vegas, pokud to vývojáři nějak neusnadní – nebo to zase nepředělají.

Když už ale budete plně v prostředí FTS, klasické FNV pro vás už neexistuje. Do hry se následně loadujete standardně, jelikož v ní už jste, takže stačí jen ukládat.

Fallout The Story bude obsahovat kompletní příběh prvního dílu, kdy jste jako obyvatelé Vaultu 13 vysláni na výpravu, abyste našli nový životadárný vodní čip, protože ten starý se porouchal. Tohle známe asi všichni, takže po úvodní scéně opouštíte kryt a vyrážíte do světa.

Autoři si dávají záležet, aby všechny lokace, města, nestvůry, zbraně, vybavení a podoba toho všeho vypadala jako z prvního dílu. Nesnaží se jen tupě přebírat design FNV, ale tvoří na jeho základě nové prvky a grafiku. Systém boje bude stejný jako v nových Falloutech a součástí bude i oldschoolery zavrhovaný V.A.T.S. systém. Pozitivum bude, že se k životu opět probudí postavy jako Gizmo nebo Kilian Darkwater a mnoho dalších.

Na facebbokovém profilu FTS si pak můžete prohlédnout několik videí s vizuály měst Junktown nebo Hub. Mrknete se i do Vaultu 13 a tvůrci vám ukážou i předělávky některých úvodních scén.

Podstatným a dlouho diskutovaným prvkem ve FTS byl systém cestování. Na několika fanouškovských fórech, které se modifikací zabývají, proběhlo před časem hlasování o tom, zda má mít remake klasický systém cestování po mapě, jaký známe ze starých Falloutů, nebo otevřený svět.

Tvůrci se nakonec přiklonili ke staré klasice prvních dvou dílů, a tak nás ve FTS nechají cestovat po čtverečcích.

Příběhové linky budou také sedět jedna ku jedné, ale bez nového autorského vkladu by to prostě nešlo, a tak tvůrci slibují přidání i dodatečného obsahu ve formě nových úkolů, vybavení a postav, které v původní verzi Falloutu jedničky nenajdete.

O to větším lákadlem Fallout The Story bude. Kromě generických prvků typických pro první díl budou vývojáři ještě předělávat a přidávat i různé bestie, zbraně a prvky, které známe z FNV.

Zvláštním prvkem bude nově namluvený dabing všech postav, jelikož vývojáři nevlastní práva k užití původního ozvučení, a proto bude celý Fallout The Story namluven nově. Původní verze jazyka hry bude angličtina, i když je modifikace, potažmo hra vyvíjena v Polsku.

Dalšími prvky, které FTS přejme z FNV bude například systém perků, reputace a také systém parťáků. Splácanina všeho možného, která ale vypadá úchvatně.

Nejdůležitější informací k FTS je fakt, že modifikace nemá žádné oficiální datum vydání, což vývojářům dává dostatek času k předvedení kvalitní práce. Nezbývá tedy nic jiného, než čekat, až polští modeři uloží poslední devbuild a pošlou první verzi do světa.

My ostatní se prozatím modleme k Atomovi.

Atom! Atom! Atom!

Facebook: Fallout The Story

Web: falloutthestory.com

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v NHL

11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v…

Hokej a fotbal, to jsou v tuzemsku kolektivní sporty číslo jedna. Podobně je tomu potom i na poli sportovních her, kde se jak NHL, tak i fotbalové simulátory těší nemalé oblíbenosti. Přinášíme vám tedy 11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v sérii NHL.

20.  3.  2017 | | 2 N/A