Final Fantasy VII Remake: podruhé do stejné louže

vytisknout velikost písma
Oznámení předělávky sedmého dílu slavné série Final Fantasy vehnalo slzy do očí nejednomu fanouškovi. Dostane se remaku stejného uznání jako verzi pro první Playstation?

Oznámení remaku Final Fantasy VII na letošní E3 vyvolalo podobný poprask, jako třetí díl Shenmue. Kladné reakce se ale postupně začaly promíchávat s těmi negativními a naskytlo se hned několik zásadních otázek. Jak to bude vypadat? Jak se to bude ovládat? Zachovají vývojáři ze Square Enix mechaniky z původní hry? Jak to bude se souboji? Všechny tyto otázky byly už v podstatě zodpovězené. Ta poslední ale ještě před letošní Playstation Experience ležela nejednomu fandovi v hlavě. Původní soubojový systém by nejspíš už nefungoval tak jako dřív, a tak je logické, že se vývojáři rozhodli pro změnu. Bude ale k lepšímu?

VII_Remake_Cloud_limit_break_Braver.pngVII_Remake_Gameplay.pngVII_Remake_Guard_Scorpion.png

Ze záběrů, které byly zveřejněny právě na PSX, to vypadá, že je systém soubojů hodně podobný tomu, který byl ve Final Fantasy XIII. Nevím jak pro vás, ale pro mě by to rozhodně nebyl krok správným směrem. Abyste pochopili, ve třináctce se téměř všechny souboje daly vyřešit mačkáním jen jednoho tlačítka. Stačilo stále vybírat možnost auto-battle, která vybrala nejvhodnější kombinaci útoků. Raději bych tady viděl nějakou variaci na soubojový systém z Final Fantasy XV. Ale sto lidí, sto chutí.

 

Na vzhledu postav z původní hry a remaku je krásně vidět, že se herní průmysl alespoň po grafické stránce posunul hodně dopředu

 

V prvním traileru byly vidět jen Cloudova záda, v tom novém se konečně ukázal Cloud v celé své kráse, a nejen on. Dále se objevili Barret, Biggs, Wedge a Jessie. Samozřejmě je to jen zlomek postav z celé hry. Právě na vzhledu postav z původní hry a remaku je krásně vidět, že se herní průmysl alespoň po grafické stránce posunul hodně dopředu.

VII_Remake_Cloud_in_Midgar.jpg

Den po PSX přišlo další oznámení. Remake bude pohánět Unreal Engine čtvrté generace, nikoliv jejich vlastní, Luminous Engine. Informaci zveřejnili vývojáři samotného enginu. Square Enix to komentoval tak, že jsou si vědomi, jak je pro fanoušký sedmý díl stěžejní, a tak se rozhodli zvolit právě engine od Epicu. Tohle může být ta hra, která z Unreal Enginu 4 vytáhne totální maximum a tím konečně potvrdí, že je to engine nové generace. Ne že by už nějaké hry před tím nepředvedly, co engine umí, ale třeba takový Daylight nevypadal zrovna nejlépe.

A opět další, pro někoho dobrá, pro někoho špatná zpráva.  Final Fantasy VII Remake bude vycházet po jednotlivých epizodách. Nejdřív si řekneme klady, které tenhle fakt přinesl. První části se nejspíš dočkáme dřív, než kdyby hra vyšla v jednom celku. A to je z kladů asi tak všechno. Epizodické vydávání moc neprospívá hrám, které na to nejsou předem situované.

VII_Remake_Barett_In_Battle.pngVII_Remake_Cloud.pngVII_Remake_Cloud_and_Barret.png

Samozřejmě Telltale Games to šlape jako na běžícím páse, ale třeba u takového Half-Life 2 nebo z poslední doby Resident Evil: Reveletions 2 se to příliš nehodilo a vypadalo to, že hra je spíš násilně rozkouskovaná. Vývojáři ze SE ujistili fanoušky, že každá část přinese vlastní zážitek a nebudou o nic ochuzeni. Na kolik epizod bude hra rozdělená, se zatím neví.

 

Během pár dní se také objevili spekulace o tom, že by remake mohl obsahovat ostatní hry

 

Během pár dní se také objevily spekulace o tom, že by remake mohl obsahovat ostatní hry, které vyšly jako doplnění příběhu pro Final Fantasy VII. Konkrétně to jsou Crisis Core pro PSP, Before Crisis a Digre of Cerberus na druhý Playstation. Musely by ale kompletně převést příběh z těchto her do mechanismů remaku, protože třeba Crisis Core byla spíše taktická hra. Ale to už je na vývojářích, jak se s tím poperou a jestli vůbec plánují přidat dobrodružství z ostatních dílů.

VII_Remake_Barret_in_trailer.png

I když se může zdát, že toho víme celkem dost, Square Enix si stále drží většinu informací pod pokličkou. O datu vydání první epizody se zatím nikdo nikde nezmiňoval. Podle mého tipu by to mohlo být na konci příštího roku nebo na začátku roku následujícího. Ale buďme rádi, že vůbec něco takového vzniká. A kdo už se nemůže dočkat, má možnost si zahrát původní hru na PS4. Tedy lehce upravenou PC verzi, která vyšla před pár lety. Square Enix ji vydal minulý týden. A jestli je vám i tohle málo, v těchto dnech vychází hned dva díly Final Fantasy na Steamu.

Konkrétně je to šestý díl, který je fanoušky považován za jeden z nejlepších dílů s nejdospělejším příběhem. Už je tady s námi celých 21 let. Pro ty, co chtějí spíše něco novějšího, vychází Lightning Returns: Final Fantasy XIII, což je závěrečná kapitola celého příběhu třináctého dílu. Tenhle díl také není úplně nový, za chvíli to budou dva roky ode dne, co vyšel.  Podle prvních uživatelských recenzí se ale PC verze povadla. Tak šup šup, běžte si zahrát tu svoji oblíbenou.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A