Firewatch: osud na druhé straně vysílačky (recenze)

vytisknout velikost písma
Prahnete po atmosférickém indie titulu z divočiny? Firewatch je pro vás to pravé ořechové.
Firewatch: osud na druhé straně vysílačky (recenze)

Možná se zdá, že s příchodem výkonnějších konzolí a lepší grafika se herní průmysl stáčí k AAA blockbusterům od předních vývojářů, opak je ale pravdou. Právě pokrok dovolil menším studiím vylézt na výsluní a právě díky tomu se můžeme těšit takovým uměleckým kouskům jako je Limbo, Child of Light či nově Firewatch. 

Indie projekty táhnou a budou táhnout a malé studio Campo Santo dokázalo upoutat svým dílkem už od skromných začátků. Komiksově podaná grafika s nádhernými scenériemi, zlověstné ticho Wyomingské přírody a chrastění vysílačky. Co může být lepšího?

Firewatch_20160209210335.jpgFirewatch_20160209210555.jpgFirewatch_20160209211228.jpg

Ve dvou se lépe táhne

Premisa je hry jednoduchá. Jste Henry, hlídač přírodní rezervace Wyomingu roku 1989. Po jednoduchém, ale velmi povedeném úvodu, který vás uvede do děje a do postav, se tak vydáváte ke své hlídkové věži a poprvé kontaktujete Delilah, kolegyni z další hlídkové věže, vzdálené několik desítek kilometrů. 

 

Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry

 

Právě ona je vaším jediným spojením s okolním světem a vaše dialogy přes vysílačku budou stěžejním prvkem příběhu i atmosféry. Od klidných začátků až po tajemný plot uprostřed rezervace, únosy mladých dívek a další tajnústkaření, které se vývojářům nadmíru povedlo. Škoda, že si hra nezasloužila stejně vypiplaný závěr, jako první polovinu hry. To ale nemění nic na faktu, že si těch cca 5 hodin užijete měrou vrchovatou.

Firewatch_20160209220212.jpg

Živé dialogy

Mapa, po které se pohybujete, je relativně otevřená a jediné, co vám pomůže v cestování jsou jednotlivé značky a mapa v kapse. Iluze sandboxu je ale pouze hodně okrajová, jelikož jsou všude přesně vytyčené cesty, kam se můžete a nemůžete vydat a jde tak vlastně jen o chytře poskládané koridory. To ostatně napomáhá svižnému tempu příběhu, který by se v opačném případně pravděpodobně rychleji rozpadl.

Aby nebyly toulky krajinou moc nudné, máte na drátě společnici, jejíž vztah k vám ovlivnují vaše besedy a geniální nápad této hry je právě v živých konverzacích. Počas hry vybíráte odpovědi, které by nejlépe odpovídaly vašemu stylu a tím se tvoří vaše pouto a vyvíjí příběh. Na něj sice nemají dialogy přímý vliv, konverzace se ale ubírají jiným směrem a každá hra je tak více unikátní ke svému hráči.

Firewatch_20160210173245.jpgFirewatch_20160210173939.jpgFirewatch_20160210183913.jpg

Oba herci také odvedli výbornou práci, jelikož jde pravděpodobně o nejživější a nejvěrohodnější interaktivní konverzace, které jsem ve hrách zažil.

Interaktivní omalovánka

I z letmého pohledu na okolní obrázky vám jistě došlo, že jde o graficky velmi unikátní kousek. Firewatch běží na modifikované verzi enginu Unity a svůj neopakovatelný komiksově laděný vzhled ždíme na maximum. Vývojářům se podařilo vykouzlit nádherné scenérie a panoramata, hutnou atmosféru, a to vše ve velmi minimalistickém kabátě. Také hudba skvěle sedne náladě a Firewatch je tak velmi chutným vizuálním soustem.

Firewatch_20160210160546.jpg

Bohužel hned po vydání byly všechny verze zúžovány propady snímků (především PS4 verze) a nepříjemnými bugy, které bránily v dalším postupu příběhem. Některé šlo obejít, většina ale čeká na patch, který nepříjemnosti odstraní. Rozhodně nejde o velký problém, zvlášť s přihlednutím ke krátkosti hry, je to ale něco, co nepotěší a co nemůžeme ignorovat.

         

Dostupné pro: PC, PS4
Žánr: Logické | Logická adventura
Výrobce: Campo Santo
Začátek prodeje: 9. února 2016
  • Výborný nápad s vysílačkou
  • Hutná atmosféra
  • Unikátní grafické zpracování
  • Bravurní dialogy
  • Bugy
  • Kolísavý framerate
  • Krátké
    

Co říci závěrem? Indie hry prostě táhnou a Firewatch je dalším výborným nápadem, který se podařilo realizovat takřka dokonale. Má rozhodně své mouchy, je to ale krátký a neuvěřitelně atmosférický zážitek, který nemůžete obejít stranou. Ať už jste fanoušky adventur či nikoliv. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejlepších RPG pecek, které si musíte zahrát

10 nejlepších RPG pecek, které si musí…

Hry na hrdiny jsou specifický žánr, který si opět vydobývá své místo na herním pódiu. Proto jistě neuškodí si připomenout ty nejlepší herní počiny, ať už pro pamětníky, nebo pro nové hráče, kteří by chtěli okusit něco z tohoto žánru.

26.  5.  2016 | | 33 N/A
10 nejlákavějších crowdfundingových herních pecek na trhu

10 nejlákavějších crowdfundingových he…

Videohry s podporou fanoušků jsou na obrovském vzestupu. Co pro nás přichystaly populární portály?

28.  5.  2016 | | 4 N/A
DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

I přes minulou slávu byl DOOM dnes již mrtvou sérií, dokud na E3 nepředstavili vývojáři z Id Software bombastický návrat v podobě nového dílu. Povedlo se jim to?

18.  5.  2016 | | 21 N/A
Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Sport a Gran Turismo 6 je značný

Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Spor…

Exkluzivní PS4 titul Gran Turismo Sport má přinést pár novinek včetně lepší grafiky. Možná vás až překvapí, jak si hra od Gran Turismo 6 polepšila.

25.  5.  2016 | | 8 N/A
Vzhůru do jiných světů aneb jak funguje virtuální realita?

Vzhůru do jiných světů aneb jak funguj…

Všichni to chceme, málo kdo ale doopravdy chápe, co za tím stojí. Co je to virtuální realita?

24.  5.  2016 | | 10 N/A
Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůru mezi hvězdy

Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůr…

Už snad nikoho nepřekvapí, že i letos si pro nás Activision připravilo nový díl své dlouholeté FPS série Call of Duty. Tentokrát už je to nějaký čtrnáctý díl a stále se drží svého zasazení do budoucnosti.

19.  5.  2016 | | 7 N/A
Civilization VI: napříč historií

Civilization VI: napříč historií

Už je to nějakých 6 let od vydání posledního dílu Civilizace. A teď se z ničeho nic studio Firaxis vytasilo s trailerem, který obsahuje i datum vydání na díl nejnovější.

21.  5.  2016 | | 2 N/A
Uncharted 4 pod lupou: grafika nové generace z dílen Naughty Dog

Uncharted 4 pod lupou: grafika nové ge…

Uncharted 4 vypadá nádherně, co za tím ale stojí? Podívali jsme se, co dokáže interní grafický engine tvůrců.

16.  5.  2016 | | 14 N/A