Flat Kingdom: promarněný potenciál (recenze)

Máte rádi geometrii? Pokud ano, možná je právě pro vás určena nová nezávislá hra mexického studia Fat Panda. Bohužel i přes originální nápady trpí dětinskými chybami.

Nezávislé tituly se pro mě staly symbolem jistého odpočinku od hraní klasických vážných velkých her. Proto mi možnost podívat se do barevného a navenek nevinného světa hry Flat Kingdom zněla báječně. I když hra, co se týče odpočinku, jistě úkol splnila, je určena opravdu jen pro někoho.

Posaďte se děti, řeknu vám pohádku na dobrou noc

Ve hře se ocitnete v království, pro jehož přežití je nutno ochránit jakýsi shluk levitujích drahokamů, aniž by byl jakýkoli ukraden... jednou ale jeden bude a to s princeznou jako bonus. Vaším cílem je tedy království zachránit.20160408163447_1.jpg20160408164002_1.jpg20160408164506_1.jpg20160408164803_1.jpg20160408165950_1.jpg20160408175208_1.jpg20160408180407_1.jpg

Příběh úplně špatný není. Již od začátku je vás ale jasné, že slouží spíše jako kulisa, aby byl ve hře alespoň nějaký důvod, proč se na svou záchranou pouť vydáváte. Pouť vás ale zavede do tajuplných lesů, na rozbouřené moře či do lávových jeskyní. Grafika hry sice není ani v porovnání s průměrnými nezávislými tituly zvlášť nádherná, ale má svůj půvab, který jí nikdo nevezme.

Půvab hry skvěle dotváří vývojáři vychvalovaný soundtrack od skladatelky Manami Matsunae, proslavenou soundtrackem do originálního Mega Mana. Bohužel i nyní musíme krapet něco vytknout a i když se do hudby skutečně zaposloucháte a mnohdy vám bude znít v hlavě, dopustili se vývojáři naprosto dětinské chyby – hudba se neustále opakuje a to pořád a pořád dokola. A je to opravdu veliká škoda! Zvláště u bossfightů se hudba brzy zprotiví a místo lahodných tónů budete slýchat unavující nekonečnou smyčku.

Pro matematiky to pravé

Bohužel ve stejném duchu se nesla i celá hra. Základním prvkem je, že se v roli chlapíka umějícího se měnit na krychličku, kolečko a trojúhelník snažíte přežít všechny nástrahy světa. Na rozdíl od jiných plošinovek obtížnost hry nevychází ze skákání. Jsou tu sice pasáže, kdy se vám u zdolávání složitých plošinek zapotí čelo, ale pravá záludnost vychází z nutnosti kombinovat jednotlivé geometrické objekty.

Nutnost jejich kombinace ani tak nevychází z odlišných vlastností. To, že kolečko umí double jump, krychlička chodit na dně moře a trojúhelník sprintovat, vás přeci učili již na základní škole. Jednotlivé úrovně hry jsou ale prošpikované všelijakými potvorami, které by se vás rády zbavili. Vy jim v tom však můžete zabránit pouze užitím správného geometrického objektu.

20160409111544_1.jpg20160409111846_1.jpg20160409112203_1.jpg20160413202132_1.jpg20160413202302_1.jpg20160413202523_1.jpg

A nyní se dostáváme do popisu naprostého chaosu. Pokud máte ovladač od Playstationu připojený k PC, máte jistě výhodu. Poněvadž už zorientovat se v tom, jaké tlačítko vás přemění na jakou geometrickou formu je skutečně otázkou cviku. O to víc vám to hra ztíží, když potvůrku s trojúhelníkem nad hlavou porazí čtvereček a s čtverečkem nad hlavou zase kulička. Vy se tedy musíte zorientovat nejen v tom, jaké tlačítko je na co, ale také v tom, na jakého nepřítele co použít.

 

Jednotlivé úrovně ani nejsou výzvou, stačí si jen zapamatovat, co máte udělat.

 

V jistém smyslu tento systém může odkazovat na klasické Brave Dwarves, s tím rozdílem, že všechny formy zapadají do jedné postavy. Bohužel tento systém v tomto případně moc nefunguje a spíš než na logickém uvažování je založen na rychlých reakcích a paměti.

20160413202112_1.jpgss_7242faa560400ccf990c0f6fc4d868eff64df864.1920x1080.jpgss_90042f784eeda34a23306f89138b9251d064d8fc.1920x1080.jpg

Vlastně celou hru bych mohl zaškatulkovat na cvik a paměť. Jednotlivé úrovně ani nejsou výzvou, stačí si jen zapamatovat, co máte udělat. Na tom je sice založeno více plošinovek, stačí si vzpomenout na náš český Blackhole, kde zdolání úrovní také silně záleželo na zapamatování si, jaká překážka vás na jakém kroku čeká. Zde ale nejsou úrovně ani zdaleka tak promyšlené a hra se tím dostává z počáteční výzvy na naprosto primitivní záležitost, ale hlavně neustále se opakující smyčku stejných činností, které rychle omrzí.

Časoprostorová smyčka

Nejvíce jsou zápory vidět u soubojů s bossy. Tam nejen pocítíte donekonečna se opakující hudbu, ale naprosto stejný postup hraní. Bossové jsou ve hře atypičtí a připomínají spíše puzzle, kdy musíte zjistit, jakou metodou je porazit. Bohužel při zjišťování neprojeví žádnou změnu, ale neustále provádí ty samé útoky, dokud tomu nepřijdete na kloub.

 

Bossové jsou ve hře atypičtí a připomínají spíše puzzle, kdy musíte zjistit, jakou metodou je porazit.

 

Tím ale ztratili bossové možnost stát se pořádnou výzvou. Namísto toho se jedná o otravné pasáže, kdy už už doufáte, že zase provede určitý útok a konečně mu dáte co proto. Nechci hře úplně křivdit, bossové jsou v ní celkem originální a u jejich názvů jsem se i zasmál. Boj ale nic moc.

20160408181517_1.jpg20160413201958_1.jpg989828_full.jpg

A to mě u hry příšerně mrzí. Všechny své skvělé prvky si totiž sráží naprosto zbytečnou chybou. Nádherný soundtrack kvůli opakování ztratí na kráse, úrovně, leč hezky navržené, se brzy stanou pouze otázkou cviků a bossové... no to je úplná katastrofa.

         

Dostupné pro: PC
Žánr: Arkády | Arkádová plošinovka
Výrobce: Fat Panda Games
Začátek prodeje: 7. dubna 2016
  • Nádherný soundtrack
  • Příjemný herní svět
  • Originální nápady
  • Neohrabaná hratelnost
  • Příšerné souboje s bossy
  • Brzy monotónní hratelnost
  • Soundtrack se neustále opakuje
    

I přes tyto vady má ale hra jakýsi půvab. Půvab ale docení nejspíš pouze fanoušci plošinovek s menší úchylkou na geometrii. Pokud tedy patříte do tohoto okruhu hráčů, třeba vás bude Flat Kingdom opravdu bavit.

Váš názor Další článek: Tuna záběrů z Mirror's Edge Catalyst, které si nesmíte nechat ujít

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,