Forza Horizon 2: Storm Island – když začne foukat (recenze)

Forza Horizon 2 je jednou z nejlepších závodních her letoška. Na sklonku roku se dočkala rozšíření Storm Island. Stojí za vaši pozornost?

Druhý díl spin-off série Forza s podtitulem Horizon si u nás vysloužil známku 4.5/5.0. Hra patří opravdu mezi top závodní hry letošního roku. Není tak překvapením, že Playground Games vedle již zveřejněných balíčků vozidel pečují o Forza Horizon 2 vydáním plnohodnotného DLC. Píšeme plnohodnotného, ale co vlastně dodatečná expanze s názvem Storm Island přináší?

Hlavní devizou je rozhodně počasí. Ačkoliv už původní Forza Horizon 2 dynamicky měnícím se počasím disponovala, extrémní výkyvy přináší teprve Storm Island. Pod extrémními výkyvy si představte obrovské průtrže mračen, stromy klátící se ze strany na stranu, ale i neprostupný prach či mlhu, kterou byste doopravdy mohli krájet. Ale nenechte se zmást, Storm Island toho přináší mnohem víc.

Na novém ostrově

Nejdůležitější novinkou vedle počasí je zcela nový kus země. Storm Island se totiž neodehrává na původní mapě, nýbrž na ostrově mimo ni a dopravit se na něj lze jen lodí z přístavu. Nová mapa rozhodně potěší, škoda jen, že je opravdu malá a hlavně se až tak moc neliší od té původní. Vegetace, domy, cesty a víceméně i všechno ostatní je skoro identické s původní mapou.

Dokud nedojde na extrémní počasí, v podstatě byste dost možná ani nepoznali, že jezdíte na novém kusu virtuálního světa

Jediným velkým rozdílem je naprostá převaha nezpevněných cest a hustější a temnější lesy. Po většinu času budete jezdit po bahně, trávě či štěrku, přičemž silnici minete jen zřídka. Dokud ale nedojde na extrémní počasí, v podstatě byste dost možná ani nepoznali, že jezdíte na novém kusu virtuálního světa. A to je škoda, tvůrci si s prostředím rozhodně mohli pohrát více.

Ve Storm Island vás vedle nového ostrova čekají i nové závodní události. Těch je – podržte se – přes 80 a fungují stejně jako v původní hře. To znamená, že na začátku jste s off-road soutěžemi na ostrově seznámeni, postupně se zapisujete a účastníte jednotlivých šampionátů a pořádáte Road Tripy. Po dokončení dvanácti takových závodů získáte přístup do velkého finále.

Vedle nových závodů DLC disponuje i novými auty na seznamu Bucket Listu. Na hráče tu čeká hned několik výzev – časovky, závody, jízdy na rychlost. Badatelé určitě ocení, že Storm Island obsahuje i jeden vrak, který čeká na své nalezení. Po ostrově jsou rozesety měřiče rychlosti i bonusové tabule. V závodech se vám do cesty budou občas stavět i uměle vytvořené překážky.

Nejdůležitějšími závodními kategoriemi jsou ve Storm Islandu off-road a rallye závody. Budete jezdit jak se speciálními reklamními kousky, tak s moderními i klasickými vozy z 90. let. Čím výš v turnaji stoupáte, k tím vyšší kategorii vozidel máte přístup. V DLC je kladen mnohem větší důraz na tuning vozidla. A to nejen po stránce vizuální, nýbrž i technické, kdy je třeba auto připravit na terén vylepšenými tlumiči, pružením či speciálními pneumatikami.

Pořádná fujavice!

Obsahově je Storm Island slušně nabité. Proto ho můžeme vnímat jako plnohodnotné DLC se vším všudy. Hlavní devizou ale zůstává přítomnost extrémního počasí. Playground Games zjevně reagují na pozornost věnovanou systému počasí u konkurence v podobě hry DriveClub. Ačkoliv hráče tak kvalitní systém počasí ve Storm Island nečeká, stále má co nabídnout.

Zpoza volantu můžete pozorovat, jak kapky deště létají v podstatě rovnoběžně se zemí, jak se stromy pod náporem větru ohýbají a jak se v kalužích leskne okolní prostředí

Nejdůležitějším prvkem nového počasí je déšť. S tím se budete setkávat úplně nejčastěji. Není to však jen letní sprška, nýbrž pořádná průtrž mračen. Zpoza volantu můžete pozorovat, jak kapky deště létají v podstatě rovnoběžně se zemí, jak se stromy pod náporem větru ohýbají a jak se v kalužích leskne okolní prostředí. Připočtěte k tomu noc a neprostupnou mlhu. Někdy pak prostě vůbec nevíte, kam se tou obrovskou rychlostí řítíte. Adrenalin stoupá.

Další nepříjemnou variantou extrémního počasí je sucho a písečná bouře. V té, podobně jako v mlze, moc daleko nevidíte. Slunce zemi neosvěcuje, spíš podtrhuje neprostupnost terénu. Za auty se práší a vy si vybavujete situaci z předchozího odstavce – kam to vlastně jedu? Na Storm Islandu ale občas bývá i hezky, a tak se za krásného počasí možná dočkáte i romantického západu slunce. Každá změna počasí i terénu má vliv na ovladatelnost vozidla.

K technické stránce lze říct jediné – ve Storm Islandu vypadá Forza Horizon 2 snad ještě lépe. Mlha, déšť, odrážející se světla, neprostupná a černočerná tma, vířící písek, husté lesy a krásné modely 12 vozidel prohánějících se extrémním terénem, to je zkrátka radost sledovat. Připravte se ale, že při akčnějších závodech a hodně dění na obrazovce dochází k propadům frameratu. Občas docela znatelně. Jízdní model funguje stále perfektně, i pro off-road styl DLC.

Recenze | Xbox One | X360 | Závodní

Forza Horizon 2: prodlužte si léto (recenze)

Storm Island je opravdu povedeným DLC. Oceňujeme perfektní systém dynamické proměny počasí, nové závody a výzvy a důraz na off-road závodění. Forza se díky tomu hraje a vypadá úplně jinak. Tak trošku smutníme nad neinovativním vzezřením ostrova a občasnými propady frameratu, i tak DLC doporučujeme. Jestliže jste se Forza Horizon 2 dostatečně nenabažili, Storm Island prostě musíte mít!

Hodnocení DLC: 4/5