Gears of War 4 Beta: pohled z druhé strany

vytisknout velikost písma
V záplavě betatestingů jsme se dostali také ke Gears of War 4 betě. Jaká byla?

Série Gears of War patří k vlajkovým lodím konzole Xbox. K vlajkovým a samozřejmě také k těm vůbec nejúspěšnějším. Je tak naprosto logické, že na čtvrté plnohodnotné pokračování si fanoušci (včetně mě) budou klást vysoké nároky.

Xbox One | Akce | Dojmy

Hráli jsme betu Gears of War 4: dejte mi Lancer

A byť se orientuji především na singleplayerové zážitky, v případě Gears of War jsem vždy strávil hodiny herního času také v části pro více hráčů. Právě tu z Gears of War 4 nedávno Black Tusk Studios s Microsoftem zpřístupnili skrze betatest. Neváhal jsem a ponořil se do jejích tajů. Mé dojmy jsou však diametrálně odlišné od těch kolegových.

dreadnought_action_shot.jpggears-of-war-3-xbox-360-1314172821-187.jpgGears-of-War-Judgment-multiplayer-e1362422279869.jpg

Pět let zpátky

Co se týče její nabídky, rozhodně ji nelze označit za skoupou, ba možná spíše naopak, za docela atraktivní. K dispozici jsou totiž hned tři herní módy, které lze hrát na třech odlišných mapách, přičemž bojovat na nich budou opět kobylky proti jednotkám COG. Týmový deathmatch a jeho kooperativní variantu proti AI ovládaným nepřátelům (tady snad jen poznámka, že AI funguje docela obstojně a představuje výzvu, i když na boj proti živým hráčům vás nepřipraví) asi netřeba představovat, o Dodgeball se už ale zmíním.

 

Dodgeball funguje dobře momentě, kdy jsou týmy vyvážené, v opačném případě si vůbec nezahrajete

 

Je docela dynamickou variantou týmového deathmatche, hráč má totiž jen jeden jediný život a respawnovat se může teprve po tom, co je zabit hráč z protějšího týmu. V zásadě jde o systém týmové vybíjené, kdy se do hracího pole vrací hráči po vyřazení protihráče. Dodgeball funguje dobře momentě, kdy jsou týmy vyvážené, v opačném případě si vůbec nezahrajete. Nutno také podotknout, že i když je herní režim novinkou, o žádnou extra změnu nejde.

Gears-of-war-4-900x450.jpg

Ostatně extra novinek se v Gears of War 4 betě nedočkáte víceméně nikde. Čert vem vylepšený matchmaking, který vás na základě vašich dovedností spáruje se stejně zkušenými hráči (to už je dnes standard a výsledek stejně poznáte jen stěží, já jsem si například často ve hře ani neškrtl), či jakési powerupy, které si můžete aktivovat na jeden match (dvojnásobná XPčka, atd.), já čekal proměnu herního konceptu jako takového. Ne samozřejmě od základů, ale aspoň něco, co mě vytrhne z pět let starých vzpomínek na multiplayer Gears of War 3.

gearsofwarmultiplayer_0_o.jpg

A to se neděje. Boje jsou identické jako v předešlých hrách, byť se zdá, že o něco rychlejší. Je tomu tak z několika důvodů – střelba z Lanceru nezpomaluje, a naprosto stěžejní roli tak hraje brokovnice Gnasher. Na mapě jsou také rozmístěné speciální zbraně (sniperka, novinka Dropshot, což je obdoba krtkometu, granátomet, a další) a levely mají jasně vymezená místa, kde dochází k největším střetům. Zdají se být navíc daleko více propojené a designované na boj na blízko. I krycí systém se jeví rychlejší a dynamičtější, v jádru jde ale o naprosto identický systém, který jsme hráli už řadu let.

Je samozřejmě otázkou, jestli to vnímat jako negativum či pozitivum, to už se bude odvíjet od každého z vás. Já osobně mám rád inovaci, a když už ne tu, tak alespoň evoluci. Gears of War 4 beta si jede v zajetých kolejích a nabízí standardní herní zážitek všem fanouškům známým z předcházejících her, neinovuje ale v zásadě ve vůbec žádné sféře. A to považuji za velkou škodu, protože to, co fungovalo před X lety dnes už tak atraktivní být nemusí.  

 

Boje jsou identické jako v předešlých hrách, byť se zdá, že o něco rychlejší

 

A připočtu-li k tomu docela bídné, přestože svěží a rychlé grafické zpracování (60 fps s jen občasnými propady, které vzhledem ke vzdálenému datu vydání jistě nebude problém odstranit), připadal jsem si jako bych cestoval časem. To sice není špatná představa, avšak v momentě, kdy se zdá, že člověk v minulosti uvízl a ustrnul, nic se nikam neposunulo a vše zůstává při starém, nastává problém. Zvlášť jedná-li se o hru.

Reyna_and_Kait_Dropshot_Execution.jpg

Doufejme, že finální verze režimu pro více hráčů Gears of War 4 dokáže zaujmout nabídkou map a ještě pestřejší škálou herních režimů a zbraní. Prozatím jde totiž o dobrý, ne však nějak výrazně sérii dopředu posouvající multiplayer, který ničím nepřekvapuje. Jen udržuje v zajetých kolejích. 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 14 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 17 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A