Gears of War 4: staré, nové...a pořád krvavé

Gears of War 4 je zvědavě očekáván všemi fanoušky. A také některými hráči navíc. Místo Epic Games je má sice tentokrát na starosti The Coalition, po ne úplně plnohodnotném Judgement se ale vrací Rod Fergusson, autor prvních tří dílů. Máme čtyřce držet palce, nebo je úspěch jistý?

Původní titul Gears of War byl vyvíjen v Epic Games. Nezměnil se distributor, tím je stále Microsoft Corporation, ale po nepříliš úspěšném Judgement se chvíli zdálo, že žádný další Gears už nebude. Příšery ale nikdy nespí a i když se nějakých zbavíte, vynoří se nové.

Čtvrtý díl (nebo pátý, podle toho, jak to chcete počítat) už tentokrát nebude pod hlavičkou Epic Games, ale pod The Coalition. Studio, dříve známé jako Black Tusk, sází na nový image, modernější technologie a celkově trochu odlišnou filozofii, jak hry vytvářet. Jednou z těch modernějších technologií je Unreal Engine 4, který se jim nakonec podařilo získat a na kterém pojedou i nejnovější Gearsy. Minimálně po grafické stránce může tedy nový díl směle konkurovat.

2886425-gears-ofwar4-3.jpgGearsOfWar4-2-jpg.jpg

Informace o tom, že se čtyřka vytváří, unikly už docela dávno. Práce na ní začaly ještě předtím, než Epic Games prodej práv oficiálně oznámilo. Spolupráce mezi oběma studii je ale docela úzká, The Coalition dokonce jednou navštívil vedoucí návrhář Jim Brown, aby týmu z The Coalition povyprávěl o tvoření předchozích her. Třeba podrobnosti o příběhu si ale vývojáři střeží jako žárlivec milenku. Víme jen pár drobností, většinou z toho, co se dá vyčíst z gameplay traileru.

Nové studio chce rozhodně ukázat, že svět Gears of War důvěrně zná. Což je možná trochu problém, vzhledem k záměrným i občas náhodným bílým místům, které ve hře jsou. Na druhou stranu ale, i když noví vývojáři, vrátil se Rod Fergusson. Jeho přítomnost tak nějak zaručuje, že Gears of War 4 rozhodně nebude propadák.

gears_of_war_4-3121020.jpg

Tajnůskaření okolo příběhu

Místo čtyř hrdinů budou tentokrát dva. Zatím známe DJe a Kait a o zbytku se můžeme jen dohadovat. Hra by měla být přímým pokračováním třetího dílu, zároveň je ale slyšet cosi o předělávání dílu prvního.

Gameplay dovoluje oboje, DJ s Kait na sobě mají uniformy COG, přestože organizace se už dávno rozpadla. Stejně tak hlavní nepřátelé, rasy Locust a Lambant, jsou dávno smetené z povrchu zemského (nebo zametené zpět pod něj) a vývojáři nám už ukázali velkohubou, multijazykovou, slizkou příšerku střílející další sliz. A tím „multijazykovou“ nemyslíme její schopnost smysluplné konverzace.

maxresdefault.jpgGears-of-War-4-932x582.jpg

Obě postavy i příšera jsou úplně nové, předělávka prvního dílu tedy bude spočívat maximálně v tom, že zatímco drsoň Marcus Fenix je na rytířské výpravě za záchranou svého otce, hráč se podívá na úplně jiné místo planety. Ohledně konkrétního příběhu si budeme muset nejspíš počkat až do doby, kdy vyjde samotná hra.

 

Sevřené, osobní historky se objeví spíš než obecné popisy.

 

Ani tehdy nám to ale možná tak úplně nepomůže, bílá místa chce Fergusson zachovat. Nedořešené nebo nedovysvětlené části provokují hráčovu fantazii a on si je pak doplňuje sám. Vlastně by bylo snadné převyprávět Den Vylíhnutí, reakci na propuštění všech vězňů, nebo podobně. Sevřené, osobní historky ale navodí subjektivnější pohled a hráč se snadněji ztotožní s postavou.

Stejně tak trailer nenaznačil nic konkrétního, přestože trvá přes šest minut. Některé záhady jsou zkrátka záměrné a některé vývojáři jednoduše nechtěli vysvětlovat přímo ve hře. To nechávají na fanoušcích.

Gears-of-War-4-JD-Kait.pngimages1.jpg

Alespoň že Gears nezačne s novým vývojářem od prvopočátků. Jak už bylo řečeno, Epic Games na ně nezapomnělo ve chvíli, kdy je předalo novému rodiči a hlavně, na hře znovu pracuje Fergusson. The Coalition se bude opírat o již existující svět a jeho pravidla z předchozích her, nehodlá nic lámat přes koleno nebo násilně doplňovat novoty. Fergusson si navíc ještě za svého působení v Epic Games zaznamenával všemožné informace a hlavně nápady, kam by se budoucí Gearsy mohly ubírat. Teď je u hry zpět a s ním i jeho poznámky.

Během práce na dokončování Bioshocku se podle svých vlastních slov naučil hodně o příběhu a o tom, jak ho převést do her. The Coalition i Epic Games záleží především na hratelnosti, grafice a samotné hratelnosti, při práci na Bioshocku byl jako první příběh a až potom přišel na řadu způsob, jak ho zahrát.

gears-of-war-4.png

Temnější a nebezpečnější

Nový Gears of War bude mít temnější atmosféru než ty předchozí, s náznaky dekadentní nálady. O akci nepřijdeme, všudypřítomný rozklad ale bude o něco slizovitější, smradlavější a jaksi víc definitivní. V předchozích hrách byly ještě poměrně často vidět zbytky světa před Dnem Vylíhnutí a nebylo těžké si představit, jak vypadal. V Gears 4 je předchozí svět dávno ztracen. Temnota je psychická (bohatý, bezpečný a mírumilovný svět už se nikdy nevrátí), i doslovná.

Prostředí je hodně tmavé, zvlášť v budovách bude hráč potřebovat baterku, aby viděl alespoň něco. Venku, jako už klasicky, svítí dva měsíce. Tam se ale většinou nebudete chtít moc zdržovat.

GEARS-4-2.jpggears4-ft1.jpg

Ke všem dobrým, a potenciálně dobrým zprávám se ale přidružila i jedna ne úplně příjemná. I tentokrát bude Gears of War přístupný pro Xbox One. Jinak vše zůstává víceméně při starém, sci-fi střílečka z pohledu třetí osoby, hratelná jako single i multiplayer hra a UE4 zajistí epický zážitek minimálně po grafické stránce.

Jestliže máte Xbox One, zapište si do kalendáře druhou polovinu roku 2016.

Diskuze (1) Další článek: Microsoft posouvá datum vydání Gears of War 4 dopředu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,