Původní Guild Wars byly originální a nejinak je tomu i pro druhý díl. Stále bez poplatků, pořád zábavné a ještě něco jiného, než vše okolo.
Skvělá je přitom volná možnost spolupráce s ostatními - nemusíte být v žádné partě, pokud udělíte protivníku aspoň nějaké zranění, tak odměnu dostanete také, a plnou. Takhle napsané to možná tak nevyzní, ale při hraní ostatních her mi to extrémně chybělo. Žádné mlácení do zabraného moba, kdekoliv můžete prostě přiběhnout a přidat se, ať už se mlátí zmíněný náčelník, nebo sbírají pytle s jídlem a nosí do mlýnice.
A ještě jednu věc tvůrci skvěle vychytali - vertikální rozvoj postavy. Je to téma na delší debaty, hlavní je projev ve hře, kdy sice máte nějakou úroveň, ale pokud je vyšší, než má být v dané oblasti, tak se efektivně sníží a přizpůsobí se i vaše atributy. Tím pádem jsou i lokace pro začátečníky stále jakási výzva, díky dalším schopnostem však máte mnohem širší arzenál, se kterým se jednoduše s protivníky vypořádáte.
Žádné mlácení do zabraného moba
Nenarazíte tak na mrtvou oblast, protože hráči prochází všechny, ne jen ty pro nejvyšší úrovně, aby si je dokončili. A to samozřejmě funguje stejně i pro dungeony. Zajímavostí pak je, že ale získáváte zkušenosti a většinu věcí odpovídající vaší reálné úrovni.
Dodělej doma
Do tohoto šíleného koktejlu zajímavých nápadů přimíchejte ještě originální výrobní profese. Teda profese jsou v podstatě klasické, s výjimkou vaření, ale postup je trochu jiný. Zaprvé neexistují sbírací profese, prostě si koupíte spotřebitelné nástroje, co taháte s sebou, a sbíráte. Pak doběhnete k dílně své profese a posbíraný materiál přetvoříte na výrobní. Z toho pak uděláte polotovary, třeba podrážky a svršky pro boty, a přijde čas na vynálezy.
Máte samozřejmě i seznam receptů, co umíte, ale ten rozšiřujete právě objevy. Vezmete polotovar, přidáte druhý, nějaký ten magický nesmysl a z obyčejných bot máte boty bojové síly. Nahradíte magický nesmysl za jiný a jsou tu boty vytrvalosti. Jednoduché, ale účinné. A teď si tohle představte u kuchaře, kdy vynalezeným kusem může být další ingredience. Ve stovkách receptů mícháte postupně hromadu věcí, ale výsledky stojí za to.
Příjemné na tom je, že většina výrobních surovin, včetně sbíratelných, se skladuje normálně ve speciální sbírce napříč postavami na účtu a z batohů je tam můžete kdykoliv odeslat, i uprostřed divočiny. Drobné zlepšení, které má však skvělý dopad. A aby to bylo ještě veselejší, tak výrobou a vynálezy získáváte nejen zkušenosti v dané profesi, ale také běžné zkušenosti své postavy.
Hra je přístupná všem a každý může najít to své
Stále to není málo, výrobní profese sice v jeden čas můžete mít jen dvě, ale pokud se rozhodnete pro změnu a pak se vrátíte, tak to sice stojí nějaký obnos, ale vše naučené máte zpátky. Nebo si prostě uděláte na profese další postavy a umíte vše najednou.
A mám to zadarmo!
O Guild Wars 2 by se daly napsat další tisíce slov, ale stále by téma nebylo vyčerpáno. Jak vidíte z obrázků, tak grafika je nádherná, přitom hra pěkně plynule běží. Hudba v pohodě doplňuje atmosféru, zvuky rozhodně neurazí, často spíš naopak, a valná většina příběhových rozhovorů je velmi slušně namluvená, přičemž nezapomínejte, že každá postava může díky mnoha volbám mít příběh zcela jiný.
Arena Net své příznivce, a nejen je, prostě s Guild Wars 2 nezklamali a připravili hru přinejmenším na dlouhé zimní večery. Přitom je přístupná všem a každý si v ní může najít to své. Pravé kvality ukáže samozřejmě až čas, ale i po měsíci hraní je stále co objevovat. Navíc bez poplatků, prostě si hru koupíte a máte ji.
Sice můžete za reálnou měnu pořizovat diamanty a za ně pak třeba měnu herní, ale funguje to i naopak - pokud toužíte po sběratelské edici, můžete si na ni vydělat přímo ve hře. Pokud vás MMORPG aspoň trochu zajímají, pak se vám Guild Wars 2 vyplatí, i když to občas vypadá, že na hráčích vývojáři jen testují.
- Důraz na příběh a hrdinu
- Dynamické události
- Jednoduchá spoupráce
- Zajímavé profese
- Kouzelné prostředí
- Občasné bugy
- Nedotažené možosti