Gwent: když zabíjení utopenců začne nudit

vytisknout velikost písma
Teprve nedávno vyšel poslední datadisk pro třetího Zaklínače, O Víně a krvi, a zanedlouho se do fantasy světa podíváme znovu.
Popravdě, vůbec se nedivím, že se CD Projekt Red do něčeho takového pustil. Původně ale něco takového neměl vůbec v plánu. Vývoj začal až několik měsíců po vydání Divokého honu a bylo to hlavně na popud fanoušků. Takhle to alespoň tvrdí vývojáři. Prý byli zaplaveni e-maily, dopisy a všemožnými žádostmi, aby z karetní minihry Gwent udělali titul samostatný. A hle, máme ho tady.
 
Gwent je už ve své původní formě docela návykový. Začíná to pár partičkami s obchodníky a kováři a najednou se zapisujete do turnaje a sháníte vzácné kartičky po všech čertech. U někoho to je tak, že si sice jde zahrát Zaklínače, ale celou dobu stráví u Gwentu. Následně se to přenáší i do reality. Před nedávnem se konal v Česku gwentový turnaj. 

052622.png125629.jpg125630.jpg

Kdo ještě s Gwentem nepřišel do styku, určitě nebude mít žádný problém se do toho dostat. V základu je to vlastně trochu propracovanější přebíjená. Máte celkem 3 linie. Přední linie, zadní voj a obléhací stroje. Každá karta má svoji hodnotu. Tu ještě můžete regulovat kouzly a efekty počasí. Hraje se na dvě vítězství. Kdo má na konci kola víc, vyhrál. Nic složitého.
 
 

Hraje se na dvě vítězství. Kdo má na konci kola víc, vyhrál. Nic složitého

 
Co přinese samostatná verze? Nebudou to žádné závratné úpravy. Vy, kdož máte s Gwentem zkušenosti, nebudete mít s hraním nejmenší problém. Čekejte ale značné vybalancování karet. V Divokém honu nebylo zapotřebí moc vyvažovat karty, když se hraje jen proti umělé inteligenci. V multiplayeru je ale balanc základním prvkem. Podle slov vývojářů čeká nejvíce úprav Nilfgaard, protože byl moc přesílený. Krom úprav karet samozřejmě přibudou i zcela nové jednotky, kouzla a další nové neprobádané karty. 

052623.jpg

Kromě výše zmíněného Nilfgaardu tady najdete i Severní říše, příšery, Scoia'tael a Skelige. Je ale docela dobře možné, že jich nakonec bude ještě víc. Svět Zaklínače skrývá ještě spoustu cest, kterými se může vydat. 
Velkou výhodou Gwentu je, že si jde svojí vlastní cestou. Není to jen další kopie Hearthstone, jako třeba Elder Scrolls Legends. Můžete si říkat, co chcete, ale tak to prostě je. Tady nehledejte žádné krystaly.
 
 
Na začátku prvního kola dostanete 10 karet a s těmi si musíte vystačit po celou dobu hraní. Další karty můžete nabrat pomocí špehů nebo schopností frakce, ale není vždy zaručené, že se vám špion dostane do ruky. Tady přichází na řadu to kouzlo gwentu, kvůli kterému si zaslouží vaši pozornost. Umění blafovat a zmanipulovat nepřítele, aby vám vše hrálo do karet, budou velmi důležité prvky. Bez podobných vlastností si proti zkušenějšímu hráči ani neškrtnete. Samozřejmě záleží i na tom, jak silné máte karty. 

125631.jpg125632.jpgGwent_table_E3_1.jpg

Jedna z věcí, která mě opravdu překvapila, je kampaň pro jednoho hráče. CD Projekt se z Gwentu snaží udělat plnohodnotnou hru, a to je jen dobře. V singlu ale nebude v hlavní roli jen Geralt. Celá kampaň by měla zabrat něco kolem 10 hodin. Bude rozdělená na několik příběhů, ve kterých Geralt nemusí být vůbec, nebo se tam někde jen mihne. Prostřednictvím Gwentu se tak můžeme dozvědět další zajímavosti světa Zaklínače. Postupem kapaní budete nabírat nové karty a bude to spíše sloužit jako tutoriál. Ta pravá zábava začne až v multiplayeru. 

 

Kartičky ale budete získávat i jinak než v kampani. Způsob, jakým to bude, však ještě není oficiálně potvrzený

 

Kartičky ale budete získávat i jinak než v kampani. Způsob, jakým to bude, ještě není oficiálně potvrzený, ale čekám, že to bude podobné, jako v Hearthstone. Nakupování balíčků za in-game měnu nebo za reálné peníze. Je to přeci jen free-to-play projekt a potřebuje si nějakým způsobem na sebe vydělat. Možná i nějaké přídavky ke kampani budou placené, ale hru si dle slov vývojářů užijete i v případě, že do ní nenasypete ani korunu. 

Úprav se dočká i grafická stránka gwentu. Všechny karty budou mít animované obrázky, kouzla budou dělat větší a hezčí efekty. Zkrátka to bude celé uhlazenější tak, aby to lahodilo oku. Z prvních obrázků mi to přijde i celkově barevnější, než původní gwent. 

gwent-irl.jpg

CD Projekt RED to s Gwentem myslí opravdu vážně a dávají to dostatečně najevo. Na vcelku jednoduchém konceptu postaví plnohodnotnou hru, ve které hráči budou trávit klidně stovky hodin, a já budu nejspíš mezi nimi. Jestli se chcete zapojit do zaklínačských kartiček co nejdříve, tak se běžte zaregistrovat do nadcházející bety. Začíná v září pro hráče na PC a XOne. Na Playstationu si budete muset chvíli počkat. 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A