Gwent: když zabíjení utopenců začne nudit

Teprve nedávno vyšel poslední datadisk pro třetího Zaklínače, O Víně a krvi, a zanedlouho se do fantasy světa podíváme znovu.
Popravdě, vůbec se nedivím, že se CD Projekt Red do něčeho takového pustil. Původně ale něco takového neměl vůbec v plánu. Vývoj začal až několik měsíců po vydání Divokého honu a bylo to hlavně na popud fanoušků. Takhle to alespoň tvrdí vývojáři. Prý byli zaplaveni e-maily, dopisy a všemožnými žádostmi, aby z karetní minihry Gwent udělali titul samostatný. A hle, máme ho tady.
 
Gwent je už ve své původní formě docela návykový. Začíná to pár partičkami s obchodníky a kováři a najednou se zapisujete do turnaje a sháníte vzácné kartičky po všech čertech. U někoho to je tak, že si sice jde zahrát Zaklínače, ale celou dobu stráví u Gwentu. Následně se to přenáší i do reality. Před nedávnem se konal v Česku gwentový turnaj. 

052622.png125629.jpg125630.jpg

Kdo ještě s Gwentem nepřišel do styku, určitě nebude mít žádný problém se do toho dostat. V základu je to vlastně trochu propracovanější přebíjená. Máte celkem 3 linie. Přední linie, zadní voj a obléhací stroje. Každá karta má svoji hodnotu. Tu ještě můžete regulovat kouzly a efekty počasí. Hraje se na dvě vítězství. Kdo má na konci kola víc, vyhrál. Nic složitého.
 
 

Hraje se na dvě vítězství. Kdo má na konci kola víc, vyhrál. Nic složitého

 
Co přinese samostatná verze? Nebudou to žádné závratné úpravy. Vy, kdož máte s Gwentem zkušenosti, nebudete mít s hraním nejmenší problém. Čekejte ale značné vybalancování karet. V Divokém honu nebylo zapotřebí moc vyvažovat karty, když se hraje jen proti umělé inteligenci. V multiplayeru je ale balanc základním prvkem. Podle slov vývojářů čeká nejvíce úprav Nilfgaard, protože byl moc přesílený. Krom úprav karet samozřejmě přibudou i zcela nové jednotky, kouzla a další nové neprobádané karty. 

052623.jpg

Kromě výše zmíněného Nilfgaardu tady najdete i Severní říše, příšery, Scoia'tael a Skelige. Je ale docela dobře možné, že jich nakonec bude ještě víc. Svět Zaklínače skrývá ještě spoustu cest, kterými se může vydat. 
Velkou výhodou Gwentu je, že si jde svojí vlastní cestou. Není to jen další kopie Hearthstone, jako třeba Elder Scrolls Legends. Můžete si říkat, co chcete, ale tak to prostě je. Tady nehledejte žádné krystaly.
 
 
Na začátku prvního kola dostanete 10 karet a s těmi si musíte vystačit po celou dobu hraní. Další karty můžete nabrat pomocí špehů nebo schopností frakce, ale není vždy zaručené, že se vám špion dostane do ruky. Tady přichází na řadu to kouzlo gwentu, kvůli kterému si zaslouží vaši pozornost. Umění blafovat a zmanipulovat nepřítele, aby vám vše hrálo do karet, budou velmi důležité prvky. Bez podobných vlastností si proti zkušenějšímu hráči ani neškrtnete. Samozřejmě záleží i na tom, jak silné máte karty. 

125631.jpg125632.jpgGwent_table_E3_1.jpg

Jedna z věcí, která mě opravdu překvapila, je kampaň pro jednoho hráče. CD Projekt se z Gwentu snaží udělat plnohodnotnou hru, a to je jen dobře. V singlu ale nebude v hlavní roli jen Geralt. Celá kampaň by měla zabrat něco kolem 10 hodin. Bude rozdělená na několik příběhů, ve kterých Geralt nemusí být vůbec, nebo se tam někde jen mihne. Prostřednictvím Gwentu se tak můžeme dozvědět další zajímavosti světa Zaklínače. Postupem kapaní budete nabírat nové karty a bude to spíše sloužit jako tutoriál. Ta pravá zábava začne až v multiplayeru. 

 

Kartičky ale budete získávat i jinak než v kampani. Způsob, jakým to bude, však ještě není oficiálně potvrzený

 

Kartičky ale budete získávat i jinak než v kampani. Způsob, jakým to bude, ještě není oficiálně potvrzený, ale čekám, že to bude podobné, jako v Hearthstone. Nakupování balíčků za in-game měnu nebo za reálné peníze. Je to přeci jen free-to-play projekt a potřebuje si nějakým způsobem na sebe vydělat. Možná i nějaké přídavky ke kampani budou placené, ale hru si dle slov vývojářů užijete i v případě, že do ní nenasypete ani korunu. 

Úprav se dočká i grafická stránka gwentu. Všechny karty budou mít animované obrázky, kouzla budou dělat větší a hezčí efekty. Zkrátka to bude celé uhlazenější tak, aby to lahodilo oku. Z prvních obrázků mi to přijde i celkově barevnější, než původní gwent. 

gwent-irl.jpg

CD Projekt RED to s Gwentem myslí opravdu vážně a dávají to dostatečně najevo. Na vcelku jednoduchém konceptu postaví plnohodnotnou hru, ve které hráči budou trávit klidně stovky hodin, a já budu nejspíš mezi nimi. Jestli se chcete zapojit do zaklínačských kartiček co nejdříve, tak se běžte zaregistrovat do nadcházející bety. Začíná v září pro hráče na PC a XOne. Na Playstationu si budete muset chvíli počkat. 
Váš názor Další článek: Call of Duty: Infinite Warfare v další ochutnávce z kampaně

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,