Já třeba právě v tomto přístupu vidím problém. Z grafiky se totiž skutečně stalo měřítko č 1, a často se tak stává, že jinak skvělá hra jen kvůli grafice "z loňska" dostává v recenzích horší hodnocení, než něco, co je sice graficky naprosto dokonalé, ale s tak mizernou hratelností že jde spíš o interaktivní film. A je to tím horší, že to pak klade velké nároky na studia, které potřebují daleko více lidí jen pro vizuál, a logicky tak musí ušetřit na scénáristech či technickém designu. Případně nešetří, snaží se udělat top hru ve všech směrech a obvykle kvůli tomu zkrachují.
Honba za grafikou tak hlavně prodražuje a prodlužuje vývoj, dělá celý vývoj daleko rizikovější a obírá hráče o skutečný zážitek, protože místo skutečného děje se herní čas uměle natahuje sbíráním nesmyslných itemů na nesmyslných místech za nesmyslný odznáček, případně množstvím uplně pitomých generických úkolů, kterých skriptér vypotí 10 za hodinu, jen aby byly prachy na "miliardu polygonů" ve tváři postavy, kterou hráč uvidí za celou hru jednou v nějaké cut scéně kde se mihne na vteřinu.