Herní filosofie: jak hackeři zabíjí internet

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 24

Diskuze k článku

Tapirak  |  20. 01. 2015 22:22

Přesně tak, nutit nás být online kdykoliv si chceme zahrát je od výrobců šikana!
Stačí, že nás nutí mít konzoli neustále připojenou do elektriky.
A kde je jejich podpora, když vypadne elektrika? Mlčí a mi se musíme osiřele nudit ve tmě.

 |   |  Odpovědět
OCELOTR  |  20. 01. 2015 15:00

Ještě štěstí, že konkurence je svině, a pokud hráči dají najevo negativní reakci na CLOUD (tj. nebudou kupovat hry, které CLOUD vyžadují), firmy začnou rychle od CLOUDU couvat. CLOUDové hry (DIABLO III) jsou poměrně náročné na vývoj, takže firmy si budou moci dovolit jeden dva pokusy, a když neuspějí pošlou CLOUD zpátky do pekel odkud vzešel.

 |   |  Odpovědět
OCELOTR  |  20. 01. 2015 15:01

P.S. Vzpomínáte ještě na BOOM 3D před několika lety ? Kolik z vás hraje ve 3D ?

 |   |  Odpovědět
Deluxa  |  16. 01. 2015 12:59

Autor by mal vstat a ist sa prevetrat von. Sadnut na bajk alebo len tak sa prejst niekde do prirody a zisti ze vobec nikto ho nenuti byt online a ten intelektualny drist a rozbor bude mat vahu hovna v trave na ktore pri potulkach narazi

 |   |  Odpovědět
Tom  |  15. 01. 2015 20:05

Nevím na čem autor zrovna tripuje, ale chci to taky
Cloud computing je naprosto úžasná a výhodná věc pro všechny. Přesněji řečeno pro všechny, kromě koncového uživatele.
Mj. i proto, že si koupí o chlup levnější hardware a zbytek draze přeplatí ve formě mobilního internetového připojení a placených služeb (např. Office 365).
Navíc kdybych měl nutkavou potřebu svoje citlivá data mít v nějakém cloudu, a přistupovat k nim vzdáleně,tak by to rozhodně bylo na počítači doma. Ale nevím proč bych to dělal.

 |   |  Odpovědět
14. 01. 2015 21:05

Bože, to je teda obrovská slátanina... XBone? On MS začal dělat do kostí? Redmontonu? Tady to někdo pěkně zmontonoval... 2x to pan autor nebude hodnotit, není expert, ale hraje si na něj. Čekal jsem, že to byl pouze špatný úvod a pokus o vtip, ale ne, celý tento "článek" a autor hrající si na filozofa mě nepobavil, spíše jsem z toho smutný. Nejenom, těch chyb, ale i obsahově se jedná o brečící nesmyslný blábol plný patvarů a komolení našeho jazyka, viz třeba casuální tablet. Pokud toto mohlo přejít přes korektora, měl by být vyhozen spolu s autorem tohoto bláta. Slovo malvare tomu nasadilo opravdu korunu, dále žezlo se přidalo při srovnávání cloudu s komunismem a jablko má na sobě napsáno BingBook. Člověk, který na počítači dělá pouze na internetu, tak ho nezachrání klasický PC doma, když se stejně nebude moci dostat k svým službám, přečíst novinky a vybrat si e-mail.

 |   |  Odpovědět
14. 01. 2015 20:27

"Ovšem já osobně si nejsem jist, zda-li jsou firmy připraveny na svět plný permanentního nebezpečí útoku, shazování sítí na denním pořádku a naštvaných *spamů* ze strany uživatelů, co jako že se sakra zase děje."

To mysli autor vazne? Oznacit stiznost na nefunkcnost sluzby, kterou si zakaznik zaplatil, podanou e-mailem za spam?

Spam = "nevyžádané reklamní sdělení masově šířené internetem"
Reklamni sdeleni to zcela jiste neni. Masove sirene uz vubec ne (posila to jeden uzivatel v jednom vydani jednomu poskytovateli sluzby). Nevyzadane to IMO neni, protoze uzivatel ma pravo na podporu. Takze ze "spam"u nam zbylo jen "sdeleni sirene internetem", coz je e-mail, proc je tedy v clanku pouzit termin *spam*?!

 |   |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2015 20:35

Ono taky záleží kdo se na to jak kouká. Pro provozovatele služby bude asi neustálé stěžování uživatelů dost spam - tedy něco o co rozhodně nemají zájem a přáli by si, aby drželi hubu a platili.

 |   |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2015 19:23

Co to je Redmonton? Dál jsem to nedočetl, to je slátanina.

 |   |  Odpovědět
kozec  |  14. 01. 2015 17:21

> Ano, proti pirátům to tak nějak funguje

Ha, ha, ha. Neviem, ci sa tu niekto zblaznil, alebo vcera vyliahol, ale zrovna hry Ubisoftu sa na PC daju hrat vyhradne a len v piratskej edicii. Neviem, proti komu ma UDontPlay v skutocnosti fungovat, ale pirati to nebudu

 |   |  Odpovědět
Otto  |  14. 01. 2015 15:35


Cloud computing by v ideálním světě byl okrajovou záležitostí. Důvodem jeho boomu je totiž pouze nenažranost. Ta v ideálním světě není

Koncepce klient-server byla účelná kdysi dávno, dobách ultra drahých, velkých počítačů, které bylo možné pomocí levných terminálů lépe využít. To je překonané. Zůstaly jen dvě původně vedlejší vlastnosti: komunikace a závislost.

Komunikace dává aplikacím novou kvalitu. Umožňuje např. mmorpg. Potřebné výpočty by sice s přehledem zvládla PC hráčů, ale server zajišťuje, že se mají kam připojit a že někde nepřetržitě běží program který hru řídí. I celý web je o komunikaci (šíření informací).

Závislost kvalitu naopak snižuje. Kromě technických problémů a komplikací výrazně omezuje vlastnictví zakoupeného produktu. Zákazník platí plnohodnotnými penězi, ale dostává neplnohodnotný (podřadný) produkt. Kdykoli může přestat fungovat (výpadek) nebo při krachu firmy nadobro skončit. Kdykoli může být nahrazen novou verzí. Také může vyžadovat neustálé platby aby vůbec fungoval. To samozřejmě vede k tomu, že zákazník celkově zaplatí daleko víc, než kolik by vydal za offline verzi. Pořízení závislého softwaru je tak nejlepší cesta jak platit a nemít vlastně nic.

Je to však spása vývojářských firem, pro které je stále obtížnější vyvinout něco lepšího než byla předchozí verze (zákon klesajících výnosů). Nebojují jen s konkurencí, ale i s vlastními starými verzemi, které díky pomalejšímu vývoji počítačů zastarávají mnohem pomaleji, než by jejich autorům bylo milé. S cloudem může být nová verze klidně stejná nebo i horší a zákazník "službu" stejně zaplatí, pokud software potřebuje. To není progres ale antiprogres. Pokrok by znamenal opak: lepší a celkově levnější software s delší trvanlivostí.

Hackeři, kteří proti cloudovému vývoji bojují si zaslouží velké poděkování a respekt. Dělají jenom dobře když nenažrance připravují o část zisků a znepříjemňují život hlupákům. Lidi, kteří si dobrovolně nechají nasadit cloudový chomout totiž nelze jinak nazvat.

O vítězství cloudu ovšem nerozhodnou hackeři, ale konkurence. Bude-li se vedle sebe nabízet plnohodnotný a osekaný produkt, dopadne to podobně jako v případě WindowsPhone vs Android. WP si pořizují vymaštěnci nebo neznalí lidé, kterým by jinak stačil i obyčejný dumbphone. Rozumný člověk si pořídí Android, protože s ním má (zatím) o mnoho větší možnosti.

Nutkání utáhnout ovcím obojky a řádně je podojit je však silné. Lze tedy předpokládat i kartelové dohody o společném přechodu na cloud. Pokud k tomu dojde, nastane doba počítačového temna ať už jde o soukromí, svobodu, nebo "jen" o celkově vynaložené peníze.

Bingbooky jsou sice odpověďí na chromé booky, ale úplně srovnávat je nelze. Za nástup Chromebooků může hlavně školství a firemní sféra. Tedy oblasti, kde není svoboda, ale naopak se lidé omezují a kontrolují. Navíc prakticky eliminují náklady na administraci.

Bingbooky mají sice podobně levný hardware, ale také plnohodnotné Windows. Nejsou to počítače zkriplené do pouhých terminálů. Jde o plnohodnotná PC u kterých množství muziky odpovídá nízké ceně. Jsou to nástupci netbooků. Pro svéprávné lidi je to mnohem lepší volba. Mohou na nich provozovat i normální desktopové offline aplikace nebo hry, byť jen ty nenáročné nebo staré. Microsoft tak v tomto segmentu paradoxně nabízí větší svobodu, přestože jeho "Windows"Phone jsou osekanost sama. Na tom je vidět jak je konkurence důležitá a prospěšná.

 |   |  Odpovědět
Otto  |  14. 01. 2015 15:35


Cloud computing by v ideálním světě byl okrajovou záležitostí. Důvodem jeho boomu je totiž pouze nenažranost. Ta v ideálním světě není

Koncepce klient-server byla účelná kdysi dávno, dobách ultra drahých, velkých počítačů, které bylo možné pomocí levných terminálů lépe využít. To je překonané. Zůstaly jen dvě původně vedlejší vlastnosti: komunikace a závislost.

Komunikace dává aplikacím novou kvalitu. Umožňuje např. mmorpg. Potřebné výpočty by sice s přehledem zvládla PC hráčů, ale server zajišťuje, že se mají kam připojit a že někde nepřetržitě běží program který hru řídí. I celý web je o komunikaci (šíření informací).

Závislost kvalitu naopak snižuje. Kromě technických problémů a komplikací výrazně omezuje vlastnictví zakoupeného produktu. Zákazník platí plnohodnotnými penězi, ale dostává neplnohodnotný (podřadný) produkt. Kdykoli může přestat fungovat (výpadek) nebo při krachu firmy nadobro skončit. Kdykoli může být nahrazen novou verzí. Také může vyžadovat neustálé platby aby vůbec fungoval. To samozřejmě vede k tomu, že zákazník celkově zaplatí daleko víc, než kolik by vydal za offline verzi. Pořízení závislého softwaru je tak nejlepší cesta jak platit a nemít vlastně nic.

Je to však spása vývojářských firem, pro které je stále obtížnější vyvinout něco lepšího než byla předchozí verze (zákon klesajících výnosů). Nebojují jen s konkurencí, ale i s vlastními starými verzemi, které díky pomalejšímu vývoji počítačů zastarávají mnohem pomaleji, než by jejich autorům bylo milé. S cloudem může být nová verze klidně stejná nebo i horší a zákazník "službu" stejně zaplatí, pokud software potřebuje. To není progres ale antiprogres. Pokrok by znamenal opak: lepší a celkově levnější software s delší trvanlivostí.

Hackeři, kteří proti cloudovému vývoji bojují si zaslouží velké poděkování a respekt. Dělají jenom dobře když nenažrance připravují o část zisků a znepříjemňují život hlupákům. Lidi, kteří si dobrovolně nechají nasadit cloudový chomout totiž nelze jinak nazvat.

O vítězství cloudu ovšem nerozhodnou hackeři, ale konkurence. Bude-li se vedle sebe nabízet plnohodnotný a osekaný produkt, dopadne to podobně jako v případě WindowsPhone vs Android. WP si pořizují vymaštěnci nebo neznalí lidé, kterým by jinak stačil i obyčejný dumbphone. Rozumný člověk si pořídí Android, protože s ním má (zatím) o mnoho větší možnosti.

Nutkání utáhnout ovcím obojky a řádně je podojit je však silné. Lze tedy předpokládat i kartelové dohody o společném přechodu na cloud. Pokud k tomu dojde, nastane doba počítačového temna ať už jde o soukromí, svobodu, nebo "jen" o celkově vynaložené peníze.

Bingbooky jsou sice odpověďí na chromé booky, ale úplně srovnávat je nelze. Za nástup Chromebooků může hlavně školství a firemní sféra. Tedy oblasti, kde není svoboda, ale naopak se lidé omezují a kontrolují. Navíc prakticky eliminují náklady na administraci.

Bingbooky mají sice podobně levný hardware, ale také plnohodnotné Windows. Nejsou to počítače zkriplené do pouhých terminálů. Jde o plnohodnotná PC u kterých množství muziky odpovídá nízké ceně. Jsou to nástupci netbooků. Pro svéprávné lidi je to mnohem lepší volba. Mohou na nich provozovat i normální desktopové offline aplikace nebo hry, byť jen ty nenáročné nebo staré. Microsoft tak v tomto segmentu paradoxně nabízí větší svobodu, přestože jeho "Windows"Phone jsou osekanost sama. Na tom je vidět jak je konkurence důležitá a prospěšná.

 |   |  Odpovědět
OCELOTR  |  20. 01. 2015 14:25

Velmi pěkně a srozumitelně napsáno, sám bych to tak nedokázal.

 |   |  Odpovědět
mpolan  |  14. 01. 2015 09:00

Mě by jen zajímalo, co je to ten "vždy online Bingbook"... Chápu, že chromáci si bez netu moc neškrtnou, ale neznám zatím žádné zařízení od MS, kde by bylo vyžadováno být trvale online...

 |   |  Odpovědět
OCELOTR  |  20. 01. 2015 14:23

No alespoň WINDOWS 8 na to hóóódně tlačej. I když je pravda, že to zatím nevyžadujou.

 |   |  Odpovědět
mara  |  14. 01. 2015 00:39

Další problém je ten, že služby v cloudu nejsou navždy, budou fungovat jen dokud je bude firma poskytovat. Firmy ale jednak zanikají, druhak nemají zájem podporovat věci, které pro ně nejsou ziskové, např. starší verze software, OS, her...
A když to vezmu do důsledku, tak pokud firma jednoho dne ukončí podporu konzole která funguje pouze online...

 |   |  Odpovědět
lp  |  13. 01. 2015 09:16

Celkem se zpomíná na ekonomický aspekt současného trendu digitiální distribuce her. Budeme se bavit dejme tomumu o hře která stoji 1500Kč, U klaskické distribuce zůstává na krámě cca 30% , zhruba dalších 30% stoji vyroba, distribuce. Tzn digitální distribuce by měla být na nějaký 500Kš ( plus - minus). Tak jak to že není?. V začátcích digitálních distribucí to někteří manažeři otevřeně přiznali že si nemůžou dovolit zaříznout klasickou distribuci. Jinými slovy rozhodli se zákazníky kteří si to pořídí digitálně okrást o 1000Kč. No a dneska? Dneska už to nikdo jaksi neřeší. Např. Steam už má asi 100mil mainstreamových tupoňů kterým to nevadí no tak proč by šli z cenou dolů. Legrační je i to že pokud si dneska koupíte hru na krámě tak dostanete vpodstatě kód do hry a prodejce zase těch 30% ceny , no není to úžasné? no nekupte to.

 |   |  Odpovědět
Kokos99  |  14. 01. 2015 02:14

Pro Steam tohle neplatí, pokud využíváte Vánočních a různých jiných 50 - 75% slev. Bez slev na Steamu samozřejmě může nakupovat jenom k0k0t, osobně si vždy počkám na podobné slevy.

 |   |  Odpovědět
OCELOTR  |  20. 01. 2015 14:21

Které oddělávají vývojáře malých her, protože ti nemohou rozhodnout o tom, které hry
STEAM zlevní. To je čistě na nich. Takže když slevní malou hru, jež stála 7 dolarů na 1 dolar v podstatě vývojáře oddělaj.

 |   |  Odpovědět
OCELOTR  |  13. 01. 2015 07:47

Navíc od tohohle je už jen krůček k plně kontrolovanému internetu vládou. Koupíte se zařízení PS6 nebo XBOX3 a provider vám vybere na co se smíte a nesmíte koukat.

 |   |  Odpovědět
OCELOTR  |  13. 01. 2015 07:43

Jsem pro. AŤ hackeři hackujou Cloudy, online služby, já s nimi souhlasím. Protože vize always online se mi nikdy nelíbila a jsem zásadně proti. Takže do toho klucí !

 |   |  Odpovědět
Kotel  |  13. 01. 2015 07:06

Další věc, kterou tento model úplně odrovnal je kvalita her. Vzpomínáte, když vyšla hra v minulosti? Musela být prostě hotová na první pokus. Něco jako patch nebo update nebyl možný. Dneska můžete být rádi, pokud Vám patch nemění celou herní logiku.

 |   |  Odpovědět
onik81  |  13. 01. 2015 08:23

Napsal si přesně to, co mi vrtá hlavou už dlouho. Vydavatelé citelně zdražili hry na nové generaci, ale skutečný next gen většinou nenabízí. Dost her má bugy a jsou neustále patchované neskutečně obrovskými záplatami. Ukázkový Assassin asi nikdy nepojede tak, jak by mohl, kdyby patche nebyly a museli to udělat rovnou na 100%.

Stejně tak mě začíná deptat politika vymaštěných společností, co nás nutí mít naprosto zbytečné účty jejich vlastních sítí (ubiplay, origin, atd). Nebo DLC, které už pozbyly původního smylu. Dříve nás chlácholili, že dostaneme super hru a pak ještě tunu hodin hraní navíc. Ale hle, hra je od samého začátku plánovaně rozsekaná a to, co bychom dostali před lety při první koupi, dnes musíme tvrdě zaplatit na několikrát.

 |   |  Odpovědět
linx  |  13. 01. 2015 09:45

Tohle nené problém jen her, ale softwaru obecně. Pokud je předpoklad, že uživatel má alespoň občas připojení k síti, tak proč se namáhat leštěním produktu k dokonalosti, když mohu problémy řešit až během "zkušebního provozu". Pokud je to jako zkušební provoz (beta verze) opravdu předkládané, tak vcelku není problém. Některé firmy však za zkušební provoz berou prvních pár týdnů provozu ostrého a to už je na facku.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor