Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 40

Diskuze k článku

23. 02. 2017 13:00

Hrozne jednostranny a negativni pohled na vec. Ale chapu, ze tim se da zavdecit typickemu ceskemu stezovateli nejlepe.
Ve skutecnosti nema nikdo problem najit si akcni hru, ktera vyhovuje prave jemu, ciste proto, ze jejich pocet je dnes tak obrovsky. Staci se neomezovat jen na AAA CoD klony.
Tedy pokud neni clovek uplny magor, nebo herne zastydly nekde pred dvaceti lety. :)

 |   |  Odpovědět
22. 02. 2017 22:58

Bohužel je to tak a s článkem souhlasím. Zrovna jsem dohrál crysis 2 a hra mě bavila, ale ta obtížnost je směšná. To automatické doplňování zdraví opravdu degraduje střílečky. Už vůbec se mi nelíbí ty síťové akce, kde běhá kupa šílenců a vše je jen o rychlosti, ale žádné myšlení. Ubývá her, kde je třeba u střílení přemýšlet o to jak nejlépe zabít bez bez ztráty kytičky. Nevím proč, ale za poslední dobu mě snad jen chytl single player u série Borderlands.

 |   |  Odpovědět
John  |  22. 02. 2017 16:11

Pěkný a hlavně pravdivý článek. V dnešních střílečkách je hodně berliček, ale ruku na srdce. Dnešní generace hráčů něco takového asi potřebuje, protože pak by se neprodalo tolik kopií her a vývojáři by dřeli bídu, protože by ty jejich realistické hry nikdo nehrál, jelikož moderní hráč je rozmlsaný konzumní západní produkcí, která cílí hlavně na jednoduchost a výdělky. Ty budou větší, čím jednoduší bude hra tedy pro větší spektrum hráčů. Je to v zásadě přímá úměra.
Realistické FPS ale ještě neumřely. V tomto směru řeknu jen jedno slovo: Arma 3.
Ta dostala zlatou příčku v prodejnosti na Steamu za rok 2016 a aktuálně její komunita čítá cca 2,8 milionů hráčů. Kdo někdy Armu hrál ví, co to znamená jeden dobře umístěný kulomet. :D

 |   |  Odpovědět
22. 02. 2017 12:31

Tohle spis souvisi s cilovou skupinou techto her. Musite si uvedomit, ze pred 20 lety hry vetsinou hrali dospeli lide. Ono totiz rozbehnout Doom 1 na DOSu nebyla uplna sranda - museli jste mit dost pameti, umet nastavit IRQ na zvukovce, pro multiplayer nainstalovat IPX ovladac site atd. A to vsechno pres prikazovou radku nebo prinejlepsim v textove grafice. A pochopitelne v anglictine. Naopak dnes ve hrach dominuji skolaci, kteri neumeji ani poradne cist (natoz v cizim jazyce), ale diky konzolim a GUI dokazi nainstalovat a spustit cokoliv. To je ostatne i hlavni duvod, proc uz leta letouci skoro MP nehraju: s temi - s odpustenim - malymi fakany se jednoduse neda o nicem rozumne bavit. Posledni MP jsem hral Doom 2, prostrednictvim MP portu Zdaemon a Zandronum. A to prave proto, ze tu vykopavku hraji hlavne lidi nad 20 let.
Dalsi rozmer problemu je, ze pri vyvoji skoro vsech soucasnych her se pocita s konzolemi. Neni zadne velke tajemstvi, ze v konzolich dominuji hlavne... ehm... jednodussi hraci, takze podle toho ty hry taky vypadaji. Ale je to i pochopitelne - nekdo prijde ze skoly/prace a chce si neco rychle pro odpocinek zaparit, ne dal premyslet nad nejakym RPG.
Konzole jsou tez duvod, proc poslednich 10 let skoro stagnuje vyvoj grafiky. Konzole jsou de facto zastarale uz kdyz prijdou do obchodu, takze proc by nekdo mel vyvijet fotorealisticky engine, kdyz to stejne konzole neutahnou? Samozrejme sem tam se nekdo pokusi posunout latku znatelne vys nez je aktualni prumer (napada mne Crysis 3, ktery snad ani dnes na plne detaily nejede plynule), ale to situaci nezachrani.

 |   |  Odpovědět
lolo  |  22. 02. 2017 10:21

ouuu, tolik hejtu v jednom clanku...

 |   |  Odpovědět
Desmodus  |  22. 02. 2017 09:02

Dva nebo tři roky zpět jsem si koupil pořádné PC na hraní. Pamatuji si hraní prvního Unreala, takže něco přes 15 let jsem měl herní půst. Těšil jsem se na obrovský skok po vizuální stránce. Toho se mi sice dostalo, ale i tak jsem ono PC do roka prodal, protože mě hry nudily. Při hraní jsem měl pocit, že na mých rozhodnutích vůbec nezáleží. Kolikrát jsem uvažoval, jestli třeba nemám jít na procházku, že se to nějak dohraje samo, že se s hráčem již u stříleček vůbec nepočítá. Tak jsem si pak radši koupil knížku :)

 |   |  Odpovědět
thegrid  |  22. 02. 2017 08:27

Na druhou stranu x krát zemřít na jednom místě a pak se posunout dál taky moc zábavné neni!

 |   |  Odpovědět
Aja  |  22. 02. 2017 11:02

Právě naopak. DS serie je toho přímým důkazem.

 |   |  Odpovědět
Aja  |  22. 02. 2017 11:03

P.S. Samozřejmě to neplatí, když hrajete rádoby rail shooter s naskriptovaným pohybem AI ala CoD či BF.

 |   |  Odpovědět
Logan  |  22. 02. 2017 06:26

Vacsina hier ma v menu moznost nastavenia obtiaznosti. Treba nastavit najtazsiu a ak vam vadi ze sa vam ukazuje zivot pocet nabojov alebo nebodaj mapa tak aj to sa da vacsibou vypnut a ak nie tak existuju mody. Treba sa pohrat z nastaveniami hry a ne len grafiky zaberie to menej casu ako pisanie frustrovanych clankov o starych casoch

 |   |  Odpovědět
22. 02. 2017 09:33

Jenže to jen přidá nepřátele a sníží výdrž, v reálu to je pak ještě nesmyslnější hra, než na nízkou obtížnost. Jen místo 50 generovaných Korejců je třeba postřílet 200, abyste se dostal o ulici dál.

 |   |  Odpovědět
Franta  |  23. 02. 2017 11:36

Ale dyk je to pořád jen HRA !!! Pokud si někdo myslí, že PC hra musí bejt jako reál, je lepší se sbalit a jet si někam opravdu zaválčit. A pak může vyskakovat, že něco ve hře není reálný. Jenže po opravdový válce by takovej člověk asi těžko sednul k válce v PC, páč hra nemá s realitou nic společnýho.

 |   |  Odpovědět
petmal  |  22. 02. 2017 02:55

Já myslím že jeden z důvodu může být i to že se všeobecně zmenila skladba uživatelů (hráčů).
Dnes má počítač každý a software se přizpůsobuje. Před 15 lety a dříve měli počítač spíš nadšenci a tomu i odpovídaly hry/aplikace.
Dnešní většině tento typ her asi vyhovuje. Přímočarost, jednoduchost...

 |   |  Odpovědět
bong00m  |  22. 02. 2017 01:48

Titanfall & Titanfall 2
nejsou dost originalni?
jedine, co momentalne zabiji TF2, je mala komunita
(az pohledu competiton hrace ne-moc dobry netcode, malo serveru, nicmene hra je par mesicu stara a komunita i podpora hry stoupa)

moje nej "strilecky" : Quake serie, Call of Duty 1&2, UnrealTournament serie
(hraju jen 100% online, multiplayer)

 |   |  Odpovědět
Aja  |  22. 02. 2017 11:01

CoD2 nejhoší díl serie. Ne proto, že by měl špatný SP, ale proto že ukázal kterým směrem pude další vývoj her.


 |   |  Odpovědět
paulie  |  20. 02. 2017 10:36

s článkem souhlasím, za poslední roky se nic pořádného neobjevilo...naposled jsem asi před měsícem opět asi už po 8 dohrál Stalkera COP, z mulťáku si občas zapnu L4D2 a nebo stařičký Battlefield 2, který hraje překvapivě stále spoustu lidí...jinak je to vše nemastné neslané o ničem...pořádnou SP hru by to chtělo, DOOM byl sice fajn, ale nějak mě druhé zahrání neláká, nemám tak nějak proč...to si raději dám znovu stalkera, kde jsem schopný pokaždé najít nějaký další drobný detail, který jsem před tím neviděl a baví mě to víc.
Postupně tak nějak přestávám hrát, dřív jsem u PC byl schopný prosedět hodiny a pařit, ale když není co, tak se raději věnuji jiným koníčkům...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 02. 2017 00:54

Stalker není střílečka...

 |   |  Odpovědět
paulie  |  21. 02. 2017 21:05

aha, tak že bych tam jako nestřílel? hm hm hm...a poučíš mě, cože to tedy je za žánr? Já bláhový měl celou dobu za to, že jde o FPS s RPG prvky...že bych se mýlil? :P :D

 |   |  Odpovědět
22. 02. 2017 09:28

STALKeR je FPslS s prvky RPG, takže je samozřejmě střílečka, stejně jako jiné hry, co jsi napsal, že nejsou střílečky. Střílečky opravdu nejsou jen hry pro IQ pod 50.

 |   |  Odpovědět
Franta  |  23. 02. 2017 11:32

Hele a co podle tebe JE střílečka, když ke každý hře, co tu kdo zmínil, jsi napsal že to tak není?

 |   |  Odpovědět
22. 02. 2017 09:39

Ano, chtělo by to nového STALKERa, nebo alespoň Metro.

 |   |  Odpovědět
mkr2000  |  22. 02. 2017 10:05

Mrkni na Escape from Tarkov, je stále vo vývoji, ale vyzerá, že to bude kvalita.

 |   |  Odpovědět
Aja  |  22. 02. 2017 10:59

A není nahodou Escape from Tarkov MP only? Tudíž se v záplavě jiných her ztratí a nemá čím vynikat?
Jako MP only si raději zahraju Squad, nebo TvT v A2+ACE.

 |   |  Odpovědět
22. 02. 2017 11:51

Vypadá to hezky, ale MP, ne příběhově orientované skoro RPG, které člověka zadupe do křesla

 |   |  Odpovědět
Nelius  |  19. 02. 2017 21:08

Za me urcite Spec Ops The Line...sice hratelnost stejna jak u konkurence ale ten kontroverzni pribeh je fakt super

 |   |  Odpovědět
Yup  |  19. 02. 2017 12:09

Bohužel je to tak, pamatuju si na svoje začátky kdy jsem hrál převážně fp střílečky, dneska už fps hry nemají pomalu ani kampaň a vše se točí okolo MP (bezduché běhání a střílení se na 3 různých mapách), poslední 3-4 díly CoD nestály za nic, o Battlefieldu radši ani nemluvit a nedostat nový Doom zdarma, tak bych jeho koupě těžce litoval.

 |   |  Odpovědět
Edvin  |  19. 02. 2017 04:54

Jsem upřímně překvapen vysokou kvalitou článku, jelikož jsem měl za to, že dívky střílečkám příliš neholdují. Každopádně souhlasím prakticky se vším řečeným.

Za posledních 7 let nemůžu jmenovat jedinou zajímavou, dobře udělanou, nebo alespoň originální střílečku. Opravdu je to všechno na jedno brdo. (Poslední trochu kvalitnější titul byla střílečka Singularity před 7 lety)

 |   |  Odpovědět
Player  |  19. 02. 2017 10:42

Co treba novy Doom? Jasne, originalita sla ze zcela jasnych duvodu stranou, ale jinak to byla klasicka strilecka ktera nedala hraci nic zadarmo, a je velmi dynamicka...

 |   |  Odpovědět
Doomer  |  22. 02. 2017 10:37

To si snad děláš legraci...

 |   |  Odpovědět
zevlator  |  19. 02. 2017 19:14

,,Za posledních 7 let nemůžu jmenovat jedinou zajímavou, dobře udělanou, nebo alespoň originální střílečku. "

Ja jich znam spoustu:
Bioshock:Infinite
Bioshock Burial at Sea
Metro 2033
Metro: Last Light
Call of Juarez 1,2,3
Halo 4

Ono to da trochu praci, najit si, co si clovek ma zahrat, paklize uz tech strilecek ma odehranych desitky. Ja si procitam recenze a stane se, ze mne treba tri mesice nic neoslovi, ani abych si to zkusil. Ale taky se mi stava, ze pri procitani starsich recenzi narazim na zapomenyty poklad nebo si vzpomenu na neco, co jsem si kdysi chtel zahrat ale z nejakeho duvodu to nevyslo.
Takze si nemyslim, ze by hry byly horsi, hry jsou cim dal tim dal. Ale kdo uz toho ma hodne odehrano, ten musi hledat neco, co ho zase kousek posune, co mu nabidne zas trochu jiny zazitek.
Celkove s tim clankem spis nesouhlasim nez souhlasim. Mne by treba ted uz nebavilo porad chcipat a hrat jedno misto padesatkrat. Jsem rad ze se mi to zdravi doplni a na 4.-5. pokus se prostrilim i z nejhorsi slamastyky. Strilecku beru jako jizdu. Jako zabavu na dva tri vecery, kdy tim clovek profrci, potrenuje prsty na spousti, uzije si pribeh a hotovo. A to je presne to, co mam rad na strileckach.

 |   |  Odpovědět
Edvin  |  20. 02. 2017 02:45

Aha, takže ty máš rád když jsou střílečky jako puzzle, které se samo začne skládat když nemůžeš najít chybějící dílky? Call of duty se pořád do nekonečně recykluje přesně kvůli lidem jako jsi ty. Příležitostní hráči kteří nehledají výzvu a jsou šťastní když se hra tak nějak hraje sama.

Dnešní mladá generace už vůbec nepamatuje na obtížnost typu "Operace Flashpoint". Žádný ukazatel HP, žádné lékarničky a jeden šikovný zásah tě snadno pošle do kytek.

Dnešní střílečky jsou už spíše tohle:
http://videacesky.cz/video/povinnost-vola

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 02. 2017 00:54

Operace Flashpoint není střílečka.

Pokud považuješ OFP za střílečku, pak by ses v první řadě neměl k tématu vůbec vyjadřovat, protože netušíš, o čem mluvíš. Ale hlavně ti samozřejmě nemůže vyhovovat žádná střílečka, protože od ní očekáváš něco, co není. FPS typu CoD nejsou variací na Flashpoint. Jsou variací na Tyrian, Raptor apod. Hrály se samy, byly hloupé, repetitivní, s debilním příběhem... A přesto nás bavily, protože k nim člověk sedl a za 2 hodiny měl dohráno.

Čímž bychom měli vyřešenou i smysluplnost článku...

 |   |  Odpovědět
22. 02. 2017 09:42

OF je samozřejmě střílečka, jen jiného typu. Ale neznamená, že někoho, koho baví OF, nemusí bavit dobře navržená "hloupá" střílečka. Ono i takový stařičký Duke3D má mnohem lepší level design, než některé moderní koridory.

 |   |  Odpovědět
Aja  |  22. 02. 2017 10:56

Samozřejmě, že OFP a nástupci nejsou střílečky. Jsou to totiž závodní hry..., to je přece jasné //irony off
A co jiného by to bylo?
pozn. podžánry jsou zároveň vždy i v nadřazené kategorii.

 |   |  Odpovědět
Tom  |  22. 02. 2017 08:35

Edvine,

díky za ten odkaz na video. Tak dobře a kvalitně jsem se už dlouho nezasmál! Ještě teď brečím.

 |   |  Odpovědět
Aja  |  22. 02. 2017 10:54

originální, zajímave a dobře udělané:
Shadow Warior
Bioshock
jen dobře udělané a zajímavé:
Doom 4
Wolfestein

+určitě další co jsem nehrál

 |   |  Odpovědět
AskAskRiddler  |  19. 02. 2017 03:50

Přesně tak, naprostý souhlas.
Já mám, coby srdcovku, rád sérii Hidden & Dangerous. Kdyby se ten tým od 2k (Take-Two) zase sešel a udělali by hru stejného ražení, jen v moderním světě, rozplynul bych se blahem :)
Je pravda, že taková hezky politicky nekorektní hra, kde by se parta spec-ops při operaci mimo záznamy (CIA, Homeland, etc.) ocitla bez záloh uprostřed Bagdádu a měla by se protlouct územím skrze polovojenské organizace, s využitím civilního krytí a s množstvím dialogů s odbojem, místními i pomahači ISIS, by se rozhodně neztratila

Jen je na druhou stranu fakt, že vývoj takové hry by úřady zatrhly už v počátku, nemluvě o tom, že žádný z vydavatelů by si nedovolil ji podpořit, kvůli politické korektnosti.
Všude jsou uprchíci, tak se o tom přeci nemluví, co kdyby vybouchli

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 02. 2017 00:44

Hidden & Dangerous ale taky není střílečka...

 |   |  Odpovědět
22. 02. 2017 09:29

Samozřejmě je.

 |   |  Odpovědět
Aja  |  22. 02. 2017 10:47

Že H&D není střílečka? Však je to jedna z nejlepších stříleček!

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor