Herní průmysl měl letos hodnotu 91 miliard dolarů. Táhly ho mobilní hry

Hraní her je prostě obrovská věc.

Videohry rozhodně nejsou malý byznys. Nasvědčuje tomu fakt, že celý herní průmysl měl v roce 2016 hodnotu 91 miliard dolarů. Vyplývá to z dat společnosti Superdata Research.

Překvapivé ale může být, že největší podíl na tom měly mobilní hry. Celá tato oblast, letos v čele s Pokemon Go a Clash Royale, má hodnotu 41 miliard dolarů. Za tím následují počítačové hry s hodnotou 36 miliard dolarů, u kterých na tom měly největší podíl free-to-play a online tituly.

„Hraní roste neuvěřitelným způsobem. Využívá čím dál více platforem a medií, takže roste i svým dosahem,“ píše Superdata Research. „Na hráče už není pohlíženo skrze prsty. Je to skupina lidí, s kterou se musí počítat.“

Celkový zisk her na počítač byl za poslední rok 5,4 miliard dolarů, u konzolí 6,6 miliard dolarů. Nejvýdělečnější hrou roku se stal Overwatch. Za ním následují CS:GO, Guild Wars 2, Minecraft a Fallout 4.

To ale platí pro „klasické“ tituly. Nejvíc peněz leží u free-to-play titulů, kde stále vévodí League of Legends. Daleko za ním se nacházejí Dungeon Fighter Challenge, Crossfire, Wolrd of Tanks a Dota 2.

Celou zprávu si můžete přečíst na stránkách Superdata Research.

Váš názor Další článek: Podívejte se, které hry dostaly vánoční obsah

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,