Hraní her je prostě obrovská věc.
Videohry rozhodně nejsou malý byznys. Nasvědčuje tomu fakt, že celý herní průmysl měl v roce 2016 hodnotu 91 miliard dolarů. Vyplývá to z dat společnosti Superdata Research.
Překvapivé ale může být, že největší podíl na tom měly mobilní hry. Celá tato oblast, letos v čele s Pokemon Go a Clash Royale, má hodnotu 41 miliard dolarů. Za tím následují počítačové hry s hodnotou 36 miliard dolarů, u kterých na tom měly největší podíl free-to-play a online tituly.
„Hraní roste neuvěřitelným způsobem. Využívá čím dál více platforem a medií, takže roste i svým dosahem,“ píše Superdata Research. „Na hráče už není pohlíženo skrze prsty. Je to skupina lidí, s kterou se musí počítat.“
Celkový zisk her na počítač byl za poslední rok 5,4 miliard dolarů, u konzolí 6,6 miliard dolarů. Nejvýdělečnější hrou roku se stal Overwatch. Za ním následují CS:GO, Guild Wars 2, Minecraft a Fallout 4.
To ale platí pro „klasické“ tituly. Nejvíc peněz leží u free-to-play titulů, kde stále vévodí League of Legends. Daleko za ním se nacházejí Dungeon Fighter Challenge, Crossfire, Wolrd of Tanks a Dota 2.
Celou zprávu si můžete přečíst na stránkách Superdata Research.