Hitman Episode Two: Itálie je nádherná (recenze)

vytisknout velikost písma
Poté, co jsme vyvraždili Paříž, nás do terénu posílají znovu. Být profesionálním vrahem očividně není úplně špatná práce, protože díky ní Agent 47 cestuje po celém světě a italské maloměsto Sapienza je opravdu nádherné, i když druhá epizoda stále trpí chybami svého předchůdce.

Může znít sice zvláštně, že celému hernímu světu může nahánět strach plešatý chlapík s čárovým kódem na hlavě, ale poté, co jsme se v první epizodě postarali o obchodníky s tajnými informacemi, je načase, aby Agent 47 dostal nový kontrakt, a to v italském maloměstě Sapienza.

Slunce, seno, vraždy

Jedná se o malebnou turistickou lokaci, ve které si lidé s radostí užívají polehávání na pláži a popíjejí osvěžující nápoje. Také se zde ale nachází laboratoř, ve které se tvoří velmi nebezpečný vraždící virus. Vaším cílem je tedy zabít chlapíka a ženskou, kteří mají v tomto byznysu pořádně namočené prsty, ale také virus zlikvidovat.

 

Hlavním rozdílem od minulé epizody je hlavně velikost mapy. Díky tomu, že je Sapienza opravdu krásná, se s chutí pustíte do prozkoumávání

 

Co se týče mapy, byl jsem velmi spokojený. Jednak z grafického hlediska jsem si připadal skutečně jako v Itálii. Město bylo plné maličkých cestiček, nad hlavou pražilo slunce a po moři plulo mnoho krásných lodí. Za svůj vzhled se nemusela vůbec stydět ani podzemní laboratoř jak vystřižená z Bondovek.

hitman_1.pnghitman_2.pnghitman_3.pnghitman_4.pnghitman_5.pnghitman_6.pnghitman_7.png

Hlavním rozdílem od minulé epizody je hlavně velikost mapy. Díky tomu, že je Sapienza opravdu krásná, se s chutí pustíte do prozkoumávání, a stojí to za to. Oba vaše cíle jsou sice schovány v jedné pěkné vile a na jejím pozemku. Pokud ale celé město prozkoumáte, pomůže vám to s precizností vraždy. Nejedná se sice o lidmi přeplněnou budovu jako v případě pařížské módní přehlídky, cíle ale budou stále hlídány a hra vám opět nechá volné ruce v tom, co si na ně vymyslíte tentokrát.

A možností je opět hromada. Můžete otrávit polévku, převléknout se za poslíčka nebo nastražit nějakou tu výbušninu. Vaším následným cílem je pak tělo svědomitě skrýt, ale hlavně všechno důkladně prohledat. Kdo ví, třeba někde najdete kartičku na vstup do podzemní části mapy, abyste zlikvidovali ten příšerný virus.

Ať Francie nebo Itálie, chybičky jsou pořád stejné

I když je nová lokace mapy krásná a svěží, je druhá epizoda po vzoru svého předchůdce plná těch stejných zbytečných chyb. V první řadě chvílemi hloupá umělá inteligence. Příkladů je mnoho, například jsem nožem zabil jednoho vojáka a za chvíli si jeho tělo všiml jiný, sklonil se k němu a díval se, co se mu stalo. Poté, co jsem zabil i jeho, se k jejich mrtvolám sklonil další strážný a ten to také schytal. No a takhle se to ještě párkrát opakovalo.

Mimo chvílemi hloupou umělou inteligenci se opět setkáte s občasnými zlobivými texturami. Znovu se mi stal případ, kdy se mi mrtvé tělo zaseklo ve dveřích a dalo to slušnou chvíli manipulování, než jsem ho konečně mohl v místnosti zavřít.

hitman_8.pnghitman_10.pnghitman_11.pnghitman_9.pnghitman_12.pnghitman_14.pnghitman_15.png

Tak, jako v minulé epizodě, i nyní za splněnou misi dostáváte zkušenosti a získáváte lepší master level, který vám umožní lepší start, kdybyste si misi chtěli zopáknout. Osobně si ale myslím, že si misi dáte maximálně 2x a někteří možná 3x. Epizodický systém opět znamená jen velmi krátký požitek.

Zabíjení je zábava

Na druhou stranu si hra ponechala i klady. Volnost zabíjení a skvělou mapu jsem již zmiňoval. Stále se ale setkáte i se skvělým systémem plížení, ale hlavně se smysluplným odhalováním ze stran nepřátel, tedy že váš převlek prokoukne jen pár privilegovaných a ne neznámý turista.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | Akce

Hitman Intro Pack: malá ochutnávka nadějného pokračování (recenze)

A to jsem si z druhé epizody vzal. Trpí sice pořád stejnými chybkami, ale pokud máte rádi vraždění a slunečné italské počasí, určitě by vám neměla chybět. Jedná se ale opět jen o velmi krátkou zkušenost.

Hodnocení: 3/5

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 37 N/A