Hitman Intro Pack: malá ochutnávka nadějného pokračování (recenze)

vytisknout velikost písma
Plešatý extrémně elitní vrahoun s čárovým kódem na hlavě. I tak by se dal popsat Agent 47 ze hry Hitman, který znovu přišel na scénu, aby nám dokázal, že vraždy mu stále nejsou cizí. Jak si vedla první epizoda?
Hitman Intro Pack: malá ochutnávka nadějného pokračování (recenze)

Když vývojáři z dánského studia IO Interactive odhalili, že nový Hitman bude vycházet epizodicky, měl jsem z toho dost rozpačité reakce, poněvadž si rád koupím hru a projedu si její příběh rovnou celý jako jedno velké dobrodružství. Na druhou stranu ale epizodický styl může dát vývojářům trochu víc času na dopilování jednotlivých úrovní.

Pokud pro mě ale první epizoda Hitmana něco znamená, je to právě niterné množství obsahu. Více než jako hra to na mě působí spíše jako demo. Tomu nahrává i to, že nezanedbatelná část hry je pouhým tutorialem.

Zpátky do minulosti, kdy Agent 47 začínal

Malý obsah vás potrápí hlavně z hlediska úrovní, nijak se to ale neliší ani příběhově. Maličký odkrojený kousek, který na nás mrká s tím, že to bude nářez. Metoda vývojářů, jak toho dosáhnout, ale není špatná. Rozhodli se totiž vrátit o dvacet let zpátky do minulosti, kdy Agent 47 teprve vstoupil na dráhu své největší slávy.

intro_pack_1.pngintro_pack_2.pngintro_pack_6.pngintro_pack_7.pngintro_pack_10.pngintro_pack_8.pngintro_pack_9.png

Tím se jim povedlo víceméně odstranit překážku, které jsou vystaveni všichni nováčci při vstupu do rozsáhlých sérií. Docílili toho také tím, že první dvě ze čtyř ukázaných misí jsou celkem povedeným tutorialem. Dále pak třetí mise, která už nějakou tu volnost přinese, je stále lehoučkým cvičeníčkem na dodání sebevědomí. Pak ale přijde na řadu Paříž.

Volnost vraždění

V Paříži totiž dostanete za úkol odstranit dvě vysoce postavené hlavy módního průmyslu, muže a ženu, kteří jsou ale ve skutečnosti vlivnými lidmi organizace IAGO, která si vydělává prodáváním tajných informací. Vy je máte za úkol zabít s tím, že oba cíle jsou obklopeny bodyguardy a davy přihlížejících lidí a dostat se jim na lopatku je pořádná výzva.

Naštěstí vám hra nechá celkem volnost v tom, jak koho zabijete. Ve hře je skutečně široká škála možností. Můžete umístit bombu, shodit lustr, otrávit pití či se rambo stylem probojovat dovnitř. Dobrá, rambo styl opravdu nedoporučuji a to nejen proto, že si tím vezmete trochu zážitku, ale Agent 47 toho opravdu moc nevydrží. Pokud ale nejste zběhlí vrazi, má hra propracované zázemí, jak vám pomoci.

 

Ve hře je skutečně široká škála možností. Můžete umístit bombu, shodit lustr, otrávit pití či se rambo stylem probojovat dovnitř.

 

Nevím, zda to mám považovat za klad nebo spíše zápor, ale stačí přijít do menu a hned vidíte, jakými „dobrými“ možnostmi můžete váš cíl zlikvidovat. Hra vám totiž pomáhá všelijakými ukazateli s tím, že obtížnost ovlivníte pouze vypnutým či zapnutím různých pomocníků. Na jednu stranu je to výhoda v tom, že všechny způsoby zabití vám přinesou krapet jiný zážitek a díky tomuto systému si je budete moci projet všechny. Na druhou stranu je hra občas skutečně jednoduchá, pokud v sérii máte něco zahrané.

intro_pack_12.pngintro_pack_13.pngintro_pack_14.png

Nepřidává tomu ani vnímavost všudypřítomné umělé inteligence. V mnoha ohledech hra sice nabrala větší kvality, nyní vás v převleku (který je opět velmi důležitý) odhalí pouze pár jedinců a poplach na vás nepřivolá nově najatý zahradník. Postavy na mapách jsou navíc dotěrné, pořád vás sledují a uděláte-li nějakou chybu, nebojí se zareagovat.

Pravdou ale je, že pokud proniknete krapet víc do hloubky, zjistíte, že reakce AI nejsou zrovna v pořádku. Například jsem na horním podlaží začal přestřelku, ale stačilo mi sejít o patro dolů a bylo očividné, že místní nic nezaznamenali. Jindy jsem se schoval do krytu a střílel po ostatních, kteří mi postupně nabíhali jako beránci na mušku. Možná, že bych při nastavování obtížností tohle i toleroval na tu nejsnazší, ale jelikož hra nastavování obtížnosti nemá, není to zrovna skvělá vizitka, pokud jste Hitmanem prošlí veteráni.

 

Pravdou je, že pokud proniknete krapet víc do hloubky, zjistíte, že reakce AI nejsou zrovna v pořádku.

 

Chyby se bohužel nachází i v animacích. Typickým rysem je ne vždy realistické odtahování lidských těl, dokonce se mi stalo, že se mi jedno tělo „zaseklo ve dveřích“, i když bylo očividně mimo jejich prostor. Jedná se naštěstí spíše o maličkosti, i když mi zrovinka to zaseknuté tělo mohlo způsobit odhalení.

Když se málo snaží vypadat jako hodně

Jelikož po Paříži už, co se týče kampaně, máte plně vystaráno, snaží se vás hra při hraní ještě udržet. Láká vás zejména na vyzkoušení jiných způsobů vražd či zahrání speciálních misí, ve kterých jste pořád na stejné mapě, máte ale zabít někoho jiného, případně splnit i něco navíc.

intro_pack_16.pngintro_pack_15.pngintro_pack_17.pngintro_pack_18.png

A v tom je problém, hra je stále na stejných mapách a věřte mi, že to víceméně na zážitku nepřidá. To odráží i možnost tvorby vlastních misí, kdy můžete například stanovit osobu a způsob, jak ji má kdo zabít. Vytvořit je ale stále můžete pouze na ve hře ukázaných mapách a i když díky fanouškům máte k dispozici misí celou hromadu, jsou to jen dozvuky toho mála. Navíc kvůli neustále požadovanému internetovému spojení si offline nezahrajete.

         

PC
Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Stealth akce
Výrobce: IO Interactive
Začátek prodeje: 11. března 2016
  • Hodně možností vražd
  • Mise v Paříži je výzvou
  • Příběh vhodný pro začátečníky
  • Menší problémy v animacích
  • Chvílemi hloupá AI
  • Rozdělení na epizody
    

Je sice holým faktem, že díky epizodickému systému se na málo obsahu zlobit nemůžeme a záleží tedy jen na vás, zda jste za krátké projetí ochotni zaplatit v případě Xboxu 400 Kč. Pro mě, jakožto pro autora recenze, se to ale trochu ztíží v hodnocení. Přeci restauraci také nehodnotíte pouze podle předkrmu. Mé dojmy z Hitmana jsou naštěstí spíše kladné a mise v Paříži byla chvílemi příjemná výzva, zvlášť když jsem si vypnul všechny pomocníky. Snad se podobných misí dočkáme i v příští epizodě.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

GTA 5 ještě úchvatnější: modifikace Redux hru vylepší nejen graficky

GTA 5 ještě úchvatnější: modifikace Re…

Modifikace Redux pro GTA 5 slibuje řadu vylepšení, a to nejen po grafické stránce. Nyní se představuje na novém videu. Dočkat bychom se měli ještě v srpnu!

22.  8.  2016 | | 6 N/A
Xbox One S: pěkný upgrade, nebo ždímání peněz?

Xbox One S: pěkný upgrade, nebo ždímán…

Xbox One se dočkal razantního faceliftu. Jak si zatím stojí v porovnání se svým starším bratrem?

13.  8.  2016 | | 143 N/A
Quake Champions: Online řežba, jak má být, Quake se vrací v plné síle!

Quake Champions: Online řežba, jak má …

Po velkém návratu Wolfensteina a Dooma se přidává další série od id Software a jejím hlavním cílem je dostat se opět na vrchol her pro e-sport.

19.  8.  2016 | | 4 N/A
Mafia III láká novým trailerem: takhle bude vypadat loupež

Mafia III láká novým trailerem: takhle…

K příležitosti veletrhu Gamescom, jenž pro veřejnost začíná již ve čtvrtek, studio 2K vydalo nový trailer na očekávanou Mafii III. Můžeme v něm vidět loupežné přepadení banky. Hra se tak pomalu přibližuje jejímu vydání, které se bude konat 8. října.

18.  8.  2016 | | 4 N/A
Retro: Gothic – nechť Spáč procitne!

Retro: Gothic – nechť Spáč procitne!

Když se řekne RPG, tak si většina lidí vzpomene na Zaklínače nebo Dragon Age. Velkým klenotem se ale mohou pochlubit i vývojáři z německého studia Pyranha Bytes, kteří v roce 2001 vydali hru Gothic.

10.  8.  2016 | | 8 N/A
Retro: Úchvatné Gran Turismo 2 bylo vzorem pro ostatní závodní hry

Retro: Úchvatné Gran Turismo 2 bylo vz…

Závodní hry vždy bojují o prvenství v počtu a zpracování tratí, v modelech aut a hlavně v jízdních vlastnostech vozidel. To vše se podařilo ovládnout legendárnímu Gran Turismu. Dnes se podíváme na druhý díl této skvělé série, která vychází do dnes. Nejnovější díl s názvem Gran Turismo Sport vyjde 15. listopadu tohoto roku.

20.  8.  2016 | | 8 N/A
Retro: Alien vs Predator 2 - vesmírná hororovka, která stála za to

Retro: Alien vs Predator 2 - vesmírná …

Vetřelci, Predátoři a mariňáci… Nekonečný souboj tří ras, který jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži ve hrách nebo filmech. Podíváme se dnes na hru z roku 2001 s názvem Aliens vs Predator 2 a datadisk Primal Hunt.

16.  8.  2016 | | 1 N/A
The Elder Scrolls VI v bližší době nebude, Bethesda chce dělat jiné věci

The Elder Scrolls VI v bližší době neb…

Od chvíle, kdy na letošní výstavě E3 herní šéf Todd Howard zmínil, že pokračování Skyrimu je v nejrannější fázi vývoje, spekulace o The Elder Scrolls VI víří internetem o sto šest.

13.  8.  2016 | | 6 N/A