Hitman Intro Pack: malá ochutnávka nadějného pokračování (recenze)

vytisknout velikost písma
Plešatý extrémně elitní vrahoun s čárovým kódem na hlavě. I tak by se dal popsat Agent 47 ze hry Hitman, který znovu přišel na scénu, aby nám dokázal, že vraždy mu stále nejsou cizí. Jak si vedla první epizoda?
Hitman Intro Pack: malá ochutnávka nadějného pokračování (recenze)

Když vývojáři z dánského studia IO Interactive odhalili, že nový Hitman bude vycházet epizodicky, měl jsem z toho dost rozpačité reakce, poněvadž si rád koupím hru a projedu si její příběh rovnou celý jako jedno velké dobrodružství. Na druhou stranu ale epizodický styl může dát vývojářům trochu víc času na dopilování jednotlivých úrovní.

Pokud pro mě ale první epizoda Hitmana něco znamená, je to právě niterné množství obsahu. Více než jako hra to na mě působí spíše jako demo. Tomu nahrává i to, že nezanedbatelná část hry je pouhým tutorialem.

Zpátky do minulosti, kdy Agent 47 začínal

Malý obsah vás potrápí hlavně z hlediska úrovní, nijak se to ale neliší ani příběhově. Maličký odkrojený kousek, který na nás mrká s tím, že to bude nářez. Metoda vývojářů, jak toho dosáhnout, ale není špatná. Rozhodli se totiž vrátit o dvacet let zpátky do minulosti, kdy Agent 47 teprve vstoupil na dráhu své největší slávy.

intro_pack_1.pngintro_pack_2.pngintro_pack_6.pngintro_pack_7.pngintro_pack_10.pngintro_pack_8.pngintro_pack_9.png

Tím se jim povedlo víceméně odstranit překážku, které jsou vystaveni všichni nováčci při vstupu do rozsáhlých sérií. Docílili toho také tím, že první dvě ze čtyř ukázaných misí jsou celkem povedeným tutorialem. Dále pak třetí mise, která už nějakou tu volnost přinese, je stále lehoučkým cvičeníčkem na dodání sebevědomí. Pak ale přijde na řadu Paříž.

Volnost vraždění

V Paříži totiž dostanete za úkol odstranit dvě vysoce postavené hlavy módního průmyslu, muže a ženu, kteří jsou ale ve skutečnosti vlivnými lidmi organizace IAGO, která si vydělává prodáváním tajných informací. Vy je máte za úkol zabít s tím, že oba cíle jsou obklopeny bodyguardy a davy přihlížejících lidí a dostat se jim na lopatku je pořádná výzva.

Naštěstí vám hra nechá celkem volnost v tom, jak koho zabijete. Ve hře je skutečně široká škála možností. Můžete umístit bombu, shodit lustr, otrávit pití či se rambo stylem probojovat dovnitř. Dobrá, rambo styl opravdu nedoporučuji a to nejen proto, že si tím vezmete trochu zážitku, ale Agent 47 toho opravdu moc nevydrží. Pokud ale nejste zběhlí vrazi, má hra propracované zázemí, jak vám pomoci.

 

Ve hře je skutečně široká škála možností. Můžete umístit bombu, shodit lustr, otrávit pití či se rambo stylem probojovat dovnitř.

 

Nevím, zda to mám považovat za klad nebo spíše zápor, ale stačí přijít do menu a hned vidíte, jakými „dobrými“ možnostmi můžete váš cíl zlikvidovat. Hra vám totiž pomáhá všelijakými ukazateli s tím, že obtížnost ovlivníte pouze vypnutým či zapnutím různých pomocníků. Na jednu stranu je to výhoda v tom, že všechny způsoby zabití vám přinesou krapet jiný zážitek a díky tomuto systému si je budete moci projet všechny. Na druhou stranu je hra občas skutečně jednoduchá, pokud v sérii máte něco zahrané.

intro_pack_12.pngintro_pack_13.pngintro_pack_14.png

Nepřidává tomu ani vnímavost všudypřítomné umělé inteligence. V mnoha ohledech hra sice nabrala větší kvality, nyní vás v převleku (který je opět velmi důležitý) odhalí pouze pár jedinců a poplach na vás nepřivolá nově najatý zahradník. Postavy na mapách jsou navíc dotěrné, pořád vás sledují a uděláte-li nějakou chybu, nebojí se zareagovat.

Pravdou ale je, že pokud proniknete krapet víc do hloubky, zjistíte, že reakce AI nejsou zrovna v pořádku. Například jsem na horním podlaží začal přestřelku, ale stačilo mi sejít o patro dolů a bylo očividné, že místní nic nezaznamenali. Jindy jsem se schoval do krytu a střílel po ostatních, kteří mi postupně nabíhali jako beránci na mušku. Možná, že bych při nastavování obtížností tohle i toleroval na tu nejsnazší, ale jelikož hra nastavování obtížnosti nemá, není to zrovna skvělá vizitka, pokud jste Hitmanem prošlí veteráni.

 

Pravdou je, že pokud proniknete krapet víc do hloubky, zjistíte, že reakce AI nejsou zrovna v pořádku.

 

Chyby se bohužel nachází i v animacích. Typickým rysem je ne vždy realistické odtahování lidských těl, dokonce se mi stalo, že se mi jedno tělo „zaseklo ve dveřích“, i když bylo očividně mimo jejich prostor. Jedná se naštěstí spíše o maličkosti, i když mi zrovinka to zaseknuté tělo mohlo způsobit odhalení.

Když se málo snaží vypadat jako hodně

Jelikož po Paříži už, co se týče kampaně, máte plně vystaráno, snaží se vás hra při hraní ještě udržet. Láká vás zejména na vyzkoušení jiných způsobů vražd či zahrání speciálních misí, ve kterých jste pořád na stejné mapě, máte ale zabít někoho jiného, případně splnit i něco navíc.

intro_pack_16.pngintro_pack_15.pngintro_pack_17.pngintro_pack_18.png

A v tom je problém, hra je stále na stejných mapách a věřte mi, že to víceméně na zážitku nepřidá. To odráží i možnost tvorby vlastních misí, kdy můžete například stanovit osobu a způsob, jak ji má kdo zabít. Vytvořit je ale stále můžete pouze na ve hře ukázaných mapách a i když díky fanouškům máte k dispozici misí celou hromadu, jsou to jen dozvuky toho mála. Navíc kvůli neustále požadovanému internetovému spojení si offline nezahrajete.

         

PC
Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Stealth akce
Výrobce: IO Interactive
Začátek prodeje: 11. března 2016
  • Hodně možností vražd
  • Mise v Paříži je výzvou
  • Příběh vhodný pro začátečníky
  • Menší problémy v animacích
  • Chvílemi hloupá AI
  • Rozdělení na epizody
    

Je sice holým faktem, že díky epizodickému systému se na málo obsahu zlobit nemůžeme a záleží tedy jen na vás, zda jste za krátké projetí ochotni zaplatit v případě Xboxu 400 Kč. Pro mě, jakožto pro autora recenze, se to ale trochu ztíží v hodnocení. Přeci restauraci také nehodnotíte pouze podle předkrmu. Mé dojmy z Hitmana jsou naštěstí spíše kladné a mise v Paříži byla chvílemi příjemná výzva, zvlášť když jsem si vypnul všechny pomocníky. Snad se podobných misí dočkáme i v příští epizodě.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 ženských postav, které můžete potkat ve hrách

10 ženských postav, které můžete potka…

Mužské hrdiny potkáte na každém kroku, jak je to ale s ženskými?

22.  6.  2016 | | 10 N/A
GTA 5 vs Realita: nejnovější modifikace stírá hranici

GTA 5 vs Realita: nejnovější modifikac…

Modeři nám nedávají spát a svět GTA 5 se neustále obohacuje o nové chuťovky. Ta nejnovější opravdu stojí za to!

20.  6.  2016 | | 7 N/A
Mafia 3: E3 dojmy z očekávané gangsterky

Mafia 3: E3 dojmy z očekávané gangster…

Třetí Mafie je pro nás Čechy a Slováky velmi očekávaným, a tak trochu zatracovaným titulem. Ale nebuďme tak hrrr.

18.  6.  2016 | | 15 N/A
E3 2016: žhavé novinky na jednom místě

E3 2016: žhavé novinky na jednom místě

Nechcete zbytečně hledat a běhat po celém webu? Máme pro vás vše podstatné pod jednou střechou!

15.  6.  2016 | | 1 N/A
E3: Project Scorpio bude nejvýkonnější konzolí na trhu, vyjde příští rok

E3: Project Scorpio bude nejvýkonnější…

Microsoft se s tím na své konferenci zkrátka nepáral. Mimo nový Xbox One S oznámil Project Scorpio. Nejvýkonnější verzi konzole Xbox One, která vyjde v roce 2017.

13.  6.  2016 | | 25 N/A
E3: Záznam konference Microsoftu

E3: Záznam konference Microsoftu

Máme tu další den a na scénu přichází velcí hráči. Na řadě je Microsoft.

13.  6.  2016 | | 8 N/A
Watch Dogs 2: E3 dojmy z hackerské akce

Watch Dogs 2: E3 dojmy z hackerské akc…

Pokračování Watch Dogs bylo sice oznámené už pře E3, ale Ubisoft si stejně nedal pokoj a přímo na výstavě odhalil spoustu dalších informací.

16.  6.  2016 | | 8 N/A
E3: Záznam konference Sony

E3: Záznam konference Sony

Pomalu ale jistě jsme se doplazili k poslední velké konferenci. Je na čase to nažhavit.

13.  6.  2016 | | 2 N/A

Napište nám