Hohokum: vstříc bizarním světům (recenze)

Občas se rádi ponoříme do herního zážitku bez příběhu či valného smyslu, stačí umělecký výtvarný styl a příjemný hudební doprovod.

Jistě víte, že kluci ze studia Sony Santa Monica vytvořili proslulou sérii God of War a jsem si jist, že jste něco málo slyšeli i o jejím dalším kousku jménem Hohokum, na kterém spolupracovalo se studiem Honeyslug. Jedná se totiž o dost unikátní počin.

Bez smyslu a cíle

Ve hře Hohokum převezmete roli za podivného obřího hada jménem Long Mover, který vás provádí celou hrou a kterého ovládáte. Je důležité zmínit, že hra nemá příběh. Se svojí hlavní postavou prolétáváte pestrobarevnými světy, jak se vám zachce, změnou směru se mění i barvičky, což u nějakých levelů dostává krásný efekt. Had také umí zvýšit rychlost letu či zpomalit, což se může hodit v různých úrovních hry.

Různé objekty a prvky životního prostředí reagují na vaše doteky či pohyb, jediným opravdovým smyslem hry je však zkusit se dostat do všech 17 různorodých světů a v každém vyzkoušet, co had dovede. Každou z jedinečných oblastí v Hohokum jde odemknout od samého začátku, takže je jen na vás, kam se vydáte. Každá sekce má primární nebo sekundární cíle. Hra má jistě menší cíle, jako je vyhledávání otevřených očí, které vás hodí rovnou do nového světa, snaha najít všechny perličky pro kompletní hudební motiv či aktivace některých graficky zajímavých efektů v prostředí.

Oddychové poletování

Je tu spousta takových miniher, což není na škodu. Hráč má možnost si hrát se světem a nemusí hned plnit další cíle, časem ale může narazit na jistý stereotyp. Situaci naštěstí zachraňuje unikátní grafický kabátek, který kombinuje malované prostředí, pestré barvy a oku lahodící efekty, to vše v doprovodu uspávající hudby, která vás téměř nutí trčet u televize a blbnout, relaxovat.

PS3
Dostupné pro: PS3, Vita, PS4
Žánr: Arkády | Umělecká arkáda
Výrobce: Sony Santa Monica
Začátek prodeje: 13. srpna 2014
  • Umělecké podání
  • Soundtrack
  • Zábavné dovádění
  • Relax
  • Absence příběhu
  • Nastupující stereotyp

Hohokum jde těžko označit za plnohodnotnou hru. Je to spíše zajímavý herní zážitek, který s trochou nadsázky může dokonce sloužit i jako pěkná blbůstka pro uklidnění bujaré psychiky po těžkém pracovním dni. A proč ne?

Váš názor Další článek: Final Stand DLC pro akci Battlefield 4 představeno

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,