Horizon Zero Dawn: konec světa trochu jinak

vytisknout velikost písma
O RPG z podivného světa robotických dinosaurů a pravěkých lidí víme už delší dobu. Letošní E3 neodhalila moc konkrétních informací, spíš ještě vyvstaly nové otázky. Je ale nutné uznat, že jen z toho, co víme, to vypadá na pořádnou událost roku.

Spousta her se již odehrávala v post-apokalyptickém světě, který byl postižen nějakou katastrofou nebo globální epidemií. Co ale svět, kde dominují plechová monstra a lidstvo se vrátilo hluboko do minulosti, a to jak ve směru myšlení, tak technologií? Právě tenhle koncept se snaží Horizon vyobrazit. Je tady ale spousta otázek. Co způsobilo všechny tyhle události? Kde se vzali robosauři a kam odnášejí jádra, která sbírají po světě? Nic z toho zatím nevíme, ale sledováním událostí příběhu s Aloy v hlavní roli se odpovědí určitě dočkáme.

Sama hlavní hrdinka Aloy je jedna velká záhada. Patří do jednoho méně vyspělého kmene. Cestováním po světě se ale podívá i do vyspělejších kmenů, nebo i do takových, které jsou ještě více pozadu. Na výstavě jsme konečně měli možnost vidět záběry z Aloyiných dětských let, kde se vyptává co je vlastně zač a kdo byli její rodiče. Nikdo jí ale neodpoví. Také můžete zaslechnout, jak jedna osoba z kmenové rady říká, že Aloy je nikdo a přišla odnikud. Za jejím původem tedy stojí nějaká velká záhada a vypadá to, že bude na nás ji rozlousknout.

18820114266_a25a1a6c2a_o.jpg3079328-horizonzerodawn_e32016_thunderjaw_tallneck_1465873632.jpghorizon_dawn_zero_7_1.jpg

Aloy je holka zvědavá a snaží se zjistit něco o svém původu, a k tomu ještě objevit všechna tajemství zdejšího světa. Jako zdroj informací budou sloužit pozůstatky moderní civilizace. Ve videích jsme viděli několik podzemních komplexů a klasických budov. Můžete se těšit i na prozkoumávání zbytků mrakodrapů, které sem tam zahlédnete v dálce. Skrývají totiž odpovědi na všechny otázky.

 

Světem se šíří nákaza, která postihuje postupně všechny stroje. Tento virus způsobuje agresi a postižená robostvoření se nezastaví před ničím

 

Bez nějaké hrozby by to ale nebylo ono. Světem se šíří nákaza, která postihuje postupně všechny stroje. Tento virus způsobuje agresi a postižená robostvoření se nezastaví, dokud je nerozsekáte na jednotlivé součástky. Původ nákazy je další záhadou. Prostě se jednou zjevila neznámo odkud. Podle kmenové rady starších za všemi událostmi stojí bohové, ale Aloy se snaží všemu přijít na kloub. Horizon bude zkrátka plný objevování, a to jak záhad, tak samotného světa. Na objevování budete mít opravdu hodně prostoru. Na E3 se na chvíli ukázala část mapy a vývojáři tvrdí, že to byl jen malý kousek z obřího otevřeného světa.

Horizon-Zero-Dawn-Image-04.jpg

S nakaženými roboty se budete muset vypořádat. Mimo ně ale můžete narazit i na mírumilovná stvoření. Některá půjdou i nahackovat a následně osedlat. Zatím jsme viděli jen jeden druh takových robosaurů, ale osedlat jich půjde více. Souboje probíhají podobně, jako v sérii Monster Hunter. Není to až takový extrém, že jedno monstrum zabere půl hodiny, ale s jedním velkým protivníkem strávíte několik minut. Před bojem se budete muset patřičně připravit. K tomu vám pomůže zařízení, kterému Aloy říká Focus. Našla ho v jedné jeskyni, když byla ještě dítě. Díky tomu poznáte, jaký druh šípu způsobí největší poškození a co všechno můžete od nepřítele čekat.

Budete mít několik způsobů, jak se s nepřáteli vypořádat. Viděli jsme používání pastí, spoutávání a souboj s lukem. Luk bude Aloyina hlavní zbraň. Krom ní bude ještě moci nosit další 3. S nepřítelem ale nebudete muset bojovat jen z dálky, k dispozici budou i zbraně na blízko. Tady ale zbraňový arzenál nekončí. V jednom z prvních videí jsme viděli, jak Aloy používá jednu z odpadlých zbraní robota. Pokud tohle bude možné dělat u všech druhů, tak souboje budou mít docela velkou variabilitu. Myslím si ale, že tyto zbraně budou jen na jedno použití. Prostě je zvednete, vyprázdníte a jde se dál.

horizon-zero-dawn-pgw-5.jpghorizon-zero-dawn-screen-01-us-15jun15.jpghorizon-zero-dawn-screen-03-ps4-eu-16jun15.jpg

Styl, jakým budete bojovat, se projeví hlavně na tom, jaké součástky z poraženého robota budete ještě moci použít. Když ho rozstřílíte na maděru, zbude z něj jen velmi málo použitelného materiálu. Musíte tedy myslet na to, na jaká místa útočit a jak zachovat co nejvíce materiálu. Materiál totiž budete hojně využívat při craftingu, což je podle slov vývojářů hodně důležitý prvek hry. Lehčí věci jako šípy nebo pasti bude Aloy "craftit" za běhu, ale na složitější věci si bude muset najít potřebné náčiní a hlavně klidné místo, kde na ni nebudou útočit roboti.

 

Zkušenosti budete získávat ze soubojů a hlavních nebo vedlejších úkolů

 

Crafting je jedním ze dvou způsobů, jak Aloy posunout někam dál. Tím druhým způsobem je klasické odemykání schopností za zkušenosti, jak ho znáte z jiných her. Zkušenosti budete získávat ze soubojů a hlavních nebo vedlejších úkolů.

maxresdefault.jpg

Ještě tady nepadla žádná zmínka o vzhledu hry. Je to z toho důvodu, že k ní zkrátka nemám co říct. Jako většina her na letošní Sony konferenci Horizon vypadá prostě skvěle a kouzlo jí ještě dodává drobná stylizace. Je opravdu jedno, na co se podíváte. Robosauři, příroda, postavy, všechno vypadá špičkově. Ostatně, Guerrilla Games nikdy neudělali ošklivou hru.

Horizon Zero Dawn může dopadnout všelijak, ale jestli vývojáři splní vše, co slíbili, tak klidně může být hrou příštího roku. Nevím jak vám, ale jistým způsobem mi připomíná třetího Zaklínače. Otevřený svět, crafting, příběh se spoustou vedlejších odboček. Jenom ten Geralt mi tam chybí. Ale co, Aloy také není k zahození.

horizon-zero-dawn-screen-08-ps4-eu-16jun15.jpg

Vývojáři z Guerrilla Games se snaží dokázat, že kromě futuristických stříleček umějí dělat i open-world hry. S Horizonem se jim to zatím daří na všech frontách. Jak to celé dopadne, uvidíme 28. února příštího roku exkluzivně na Playstation 4.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 6 N/A
Ghost Recon: Wildlands - z bláta do louže (recenze)

Ghost Recon: Wildlands - z bláta do lo…

Ghost Recon: Wildlands až příliš nápadně připomíná příběh Watch Dogs či The Divison. Prezentace na E3 skvělá, s blížícím se datem vydání však vyplouvají na povrch nedostatky. Jaký je konečný verdikt?

8.  3.  2017 | | 38 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A