Betu jsem nehrál (slabý PC), ale ze všech videí a komentářů mne na ní naštvalo pár věcí:
1. Zdaleka ne vše je odemčeno a zpřístupněné. Progress je hodně očesaný a v betě je jen zlomek zbraní a příslušenství z plné hry. Dokonce Assault tam nemá svoji klasickou velkou lékárničku (pouze malý pytlíček, který léčí jednoho vojáka a lze jej položit na zem nebo přicucnot na spolubojovníka)! Naopak chválím inteligentní změnu defibrilátoru, který má omezený počet nabití a pro oživení s plným zdravím je nutné destičky defibrilátoru nejprve nabít. Battlefield 3 beta měla v obsahu naprosto vše (kromě map, samozřejmě), jen jste si to museli naodemykat. Proč to najednou nešlo v betě BF4?
2. Battlepacky páchnou průšvihem. Pokud opravdu budou koupitelné za peníze a budou obsahovat věci, které normálně ve hře získat nepůjdou, máme to pay2win hru. Zatím trošku brzy hodnotit, uvidíme po releasu. Ale na tohle bych si dával pořádný pozor.
3. Všiml jsem si naprosto příšerného střeleckého modelu, to už je pomalu Call of Duty. Zbraně (aspoň naprostá většina) nemají pořádně zpětný ráz a jsou strašně snadno ovladatelné. Ultimax a SCAR-H jsou overpowered. Ve trojce (která také měla hodně špatný infantry combat) jste alespoň museli dávkovat, aby jste se mohli rozumně trefit na dálku.
Levolution je podle mne dost rozporuplná věc. Ty velké game-changery možná mohli vynechat, ale ty "menší věci" se mi celkem líbily. V článku zmíněné betonové sloupky zamezující vjezd vozidlům ale ukazují, jak směšná je fyzika hry. Tank by ty sloupky měl rozdrtit napadrť. Ale DICE řekli ne, takže i velká, těžce pancéřovaná x-tunová potvora na pásech se o ně nesmyslně zasekne (dá se to "haxnout" přejetím přes sloupky pásem).
Ale co jsem sledoval, DICE udělali pokroky v tankovém boji (hlavně díky novému systému critical hitů), i když pořád to není úplně ono. Rozhodně lepší než příšerně snadné ovládání zbraní.