Hráli jsme Battlefield 4 Beta: krví a potem

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 9

Diskuze k článku

Torham  |  16. 10. 2013 06:54

Betu jsem nehrál (slabý PC), ale ze všech videí a komentářů mne na ní naštvalo pár věcí:

1. Zdaleka ne vše je odemčeno a zpřístupněné. Progress je hodně očesaný a v betě je jen zlomek zbraní a příslušenství z plné hry. Dokonce Assault tam nemá svoji klasickou velkou lékárničku (pouze malý pytlíček, který léčí jednoho vojáka a lze jej položit na zem nebo přicucnot na spolubojovníka)! Naopak chválím inteligentní změnu defibrilátoru, který má omezený počet nabití a pro oživení s plným zdravím je nutné destičky defibrilátoru nejprve nabít. Battlefield 3 beta měla v obsahu naprosto vše (kromě map, samozřejmě), jen jste si to museli naodemykat. Proč to najednou nešlo v betě BF4?

2. Battlepacky páchnou průšvihem. Pokud opravdu budou koupitelné za peníze a budou obsahovat věci, které normálně ve hře získat nepůjdou, máme to pay2win hru. Zatím trošku brzy hodnotit, uvidíme po releasu. Ale na tohle bych si dával pořádný pozor.

3. Všiml jsem si naprosto příšerného střeleckého modelu, to už je pomalu Call of Duty. Zbraně (aspoň naprostá většina) nemají pořádně zpětný ráz a jsou strašně snadno ovladatelné. Ultimax a SCAR-H jsou overpowered. Ve trojce (která také měla hodně špatný infantry combat) jste alespoň museli dávkovat, aby jste se mohli rozumně trefit na dálku.

Levolution je podle mne dost rozporuplná věc. Ty velké game-changery možná mohli vynechat, ale ty "menší věci" se mi celkem líbily. V článku zmíněné betonové sloupky zamezující vjezd vozidlům ale ukazují, jak směšná je fyzika hry. Tank by ty sloupky měl rozdrtit napadrť. Ale DICE řekli ne, takže i velká, těžce pancéřovaná x-tunová potvora na pásech se o ně nesmyslně zasekne (dá se to "haxnout" přejetím přes sloupky pásem).

Ale co jsem sledoval, DICE udělali pokroky v tankovém boji (hlavně díky novému systému critical hitů), i když pořád to není úplně ono. Rozhodně lepší než příšerně snadné ovládání zbraní.

 |   |  Odpovědět
X  |  13. 10. 2013 22:53

Hral jsem na X360 a docela dobre, hlavne jak se bortil ten mrakodrap, FPS v te dobe jelo tak 10-15 snimku:), ale jinak ok.

 |   |  Odpovědět
WX71_CZ  |  13. 10. 2013 13:34

Osobně jsem testoval a drobné chyby to má ale proboha je to beta!! Autor článku mě přijde jako když je z tábora hráčů hrajících jiné hry. Hra mě spadla 3x za 4 hodiny hraní ale nic hrozného. Hratelností se mě to velice líbí a rozhodně bych se nerozhodoval o koupi hry na základě blábolů v článku. Jinak souhlas s Vortexem

 |   |  Odpovědět
Nemam  |  11. 10. 2013 17:56

Já si naopak myslím že to je příjemná evoluce oproti BF3 ( vyladěné drobnosti, nové mody..) Zůstal jsem u BF:BC2, vynechal jsem mezikrok a teď se na BF4 těším jako malej na Vánoce :D protože pro mě tam bude mnoho změn :)

 |   |  Odpovědět
WortexCZ  |  11. 10. 2013 14:32

To je zase vesely... clanek, vtip, uvaha... cosi. Nic novyho? No na prvni pohled nic, ze jo.
Ale autor clanku by se dle meho nazoru mel nejdriv informovat o skutecnostech, nez zacne plodit domenky a blaboly... ze "mistre".
Novej je napriklad render - BF4 (bez ohledu na kvalitu obrazu) je mozne rozebehnout i na starym dvoujadru a integrovany grafice a to diky moznosti nastaveni opacnyho efektu supersamplingu (ktery je nyni taky dostupny a nastavitelny az na 200%). Novej sitovej kod s opravenym on server Hit Det. KONECNE! (o tom se autor taky asi zapomnel zminit... ale spis vo tom vubec nevi). A dal... Propady FPS. Min cist narky deti v diskusich a vic testovat! Ani prvni den spusteni bety, ani mezi tim a ani vcera sem nic takovyho nezpozoroval. Ani jednou! (staci neignorovat doporuceni vyrobcu graf. karet) Rozhodne sem se ale presne dvakrat "zasek" na cca pet minut na loadovaci obrazovce a jednou pad do OS bez varovani. Nicmene verim, ze to je zalezitost bety - verim, netvrdim. I v tech diskusich je jasne vypozorovatelne, ze se jedna o SW problem na konkretnich pocitacich a ne problem obecny. Proste... klasicky zasvineny kompy kdejakym balastem. A dal: Patch nebude, neopravej, nezlepsi se. To je taky docela "odvazny" tvrzeni. Jeden patch uz vysel a od vcerejska je na ceste optimalizacni balik pro CPU i GPU rutinky. Takze... nebude jo? No dobre... kdyz to rikate, tak je to urcite pravda :o/ Destrukce se od BFBC2 SKUTECNE! nikam dal neposunula, uz jenom proto, ze je jednoduse stale - stejne jako v BF3 - HORSI! Jasne je ale videt, ze se vyvojari soustredili spis na drobnou demolici, nez "pady mrakodrapu". Kdejakej panel, betonova zabrana, ploty, zidky a ostatni "schovavacky a dekorace" lze centimetr po centimetru "rozebirat" az na prach. A ano - neni mozne shodit kazdou budovu ve meste, to je ale ovsem tragedie. On to nekdy nekdo... nekomu slibil? Zato jde vzit tank a kdejakou budovu "projet", vc. nekolika pater zed nezed, pilire nepilire. De-facto si jde s takovym tankem udelat rovnej tunel skrz celou mapu - hlavne me nebrat za slovo. Vsude a na kazdym metru mapy to SAMOZREJME nejde. Dal sem nejak nepostreh zminku o moznosti nastaveni kompromisu mezi plynulosti animace a sitovym LAGem - taky zajimava featurka (vsimli ste si ji vubec?). Nove ma squad pet clenu - to je konecne opravdu drobnost, ale na hratelnost ma opet pomerne znacnej vliv. Commander mod je vytecnej navrat! Bez diskuzi. Dalsi drobnosti je zmena pohybu. Pocita se momentum, sprint je vyrazne pomalejsi, s pocatecnim zrychlovanim a ma na nej vliv "nalozeni" vojaka, resp. mobilita (menitelna) zbrane a vybavy. Taky ste si nevsimli? No to sou mi veci! A este dal: "frajerinky"... Hm. Frajerinky jak pro koho. Ono to "hloupy shozeni baraku" sice totalne zmeni hratelnost na trech ctvrtinach mapy, ale jinak je to jenom takova frajerinka... jasne. Jak myslite. Co se treba na takovyhle clanky "vo nicem" vybodnout a psat treba... ja nevim... o piskvorkach, hledani min, solitairu, nebo necem podobnym. Proste o necem co se da "odhadnout" na prvni zahrani, ze jo... a ja Vas tu nebudu prudit takovejhlema elaboratama. Uznavam, ze za napsani "videl sem na youtube, nelibi, nekoupim" by asi zadna financni odmena od redakce nekapla, ale zase by to bylo uprimny a celej clanek by to v pohode vystihlo ;o) A nakonec: pokud sem si tyhle informace moh vyhledat ja, behem hrani, tak byste to urcite zvladli taky. Ja Vam verim!

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  11. 10. 2013 16:03

Hlavně kdejakej pitomec má při hraní spuštěnej Fraps, aby si mohl masturbovat ego nad milionem FPS a vůbec jim nedochází, že spoustu problémů s plynulostí hry a propady FPS způsobuje právě Fraps (nebo jinej měřák FPS). Taky mají různé performance boostery, RAM cleanery a antiviry, což je stejná pakáž bez praktického užitku akorát vytěžující PC... A nakonec cokoliv, co komunikuje po internetu, takže instant messengery, Team Speak, Skype, prohlížeče (hlavně ty ze zapnutým Facebookem), Steam apod. A pak v diskusích kvičí, jak mají propady FPS a že hra je na prd...

 |   |  Odpovědět
roman  |  11. 10. 2013 16:40

musim suhlasit. clanok je obsahovo a fakticky velmi slabucky.
ja som odohral asi 8-9 hodin a nemam problem s fps(ultra/high detaily a 1080p) ani s padanim hry. server browser funguje(na rozdiel od BF3) a netcode je lepsi ako v trojke. destrukcia je horsia ako v BFBC2, ale treba si uvedomit ze budovy v BFBC2 boli vacsinou mensie a kockate budky, pripadne low res domceky.
uvidime ako zvladne DICE/EA day1 na konci oktobra.

 |   |  Odpovědět
m1lhaus  |  11. 10. 2013 20:03

Musím souhlasit s WortexCZ. Avšak. Hra má opravdu výrazné propady FPS. Samozřejmě že za to může SW, ať už na vině jsou ovladače Radeonky (hrůza, beta ovl. ještě horší) nebo BF4. Co mi nejvíce vadí, že hra je neuvěřitelně zabugovaná. Možná to nepociťují všichni, ale od drobných grafických bugů v HUD po neustálé padání typu program přestal pracovat. Často se navíc mapa načítá tak dlouho, až to musím sundat ručně. A PC opravdu nemám shitku zaneřáděnou balastem, tak opatrně s tímhle tvrzením, avšak BF3 mi nabíhá mnohem rychleji. Jasný, je to beta. Kdo ví, co vše běží na pozadí... Avšak těch bugů je na betu moc. Statistiky na konci se nezobrazují správně například, často se místo čísel obdrženej bodů zobrazuje NaN, i když body přibyly. Několikrát jsem umřel a nemohl jsem pokračovat ve hře dál, žádným způsobem! To, že se tři dny od startu bety na youtube objevovaly videa cheaterů, no to snad ne! Těch nedostatků je tam dost, ale opakuji - je to beta.

Tou informací o placených battlepacích jsem překvapen. Opravdu hodlají lidi ještě ždímat, když už vysolili litr za hru? Pokud ano, ale to poslední BF4 které jsem si koupil a klidně i poslední hra. Mám rád fér přístup.

Jo BTW - článek je to opravdu k ničemu!

 |   |  Odpovědět
roman  |  11. 10. 2013 09:37

ja sa najviac bojim battlepackov. v bete maju niektore zbrane 1 attachment odomknutelny cez killy(10 killls) a ostatne su odomknutelne iba cez battlepacky. dufam ze v plnej verzii to bude aspon 50:50. aby sa nestala z BF4 100 eurova free to play - pay to win hra. lebo battlepacky sa ziskavaju hlavne kupovanim za peniaze a obsahuju 3 rozne a nahodne veci(jeden attachment, camo a xp booster). dokonca su aj rozdelene podla lootu na bronz/silver/gold.

z pohladu gameplay sa mi lubi ze tanky(vozidla) nie su uz take silne proti pechote. taktiez 4 typy univerzalnych cross-class zbrani je dobry napad. trochu vacsia class volnost mi chybala v BF3.
zaujimavy je aj napad s vytahmi a roznymi gombikmi po mape. chcete tank, tak zakempite pri gombiku ovladajucom koliky na moste a pockajte kym sofer vystupi aby si ich zasunul v nadeji ze prejde cez most :)

grafika nic moc, ani na ultra to nevypada extra dobre. BF3 s lepsimi efektami a vyssimi narokmi. ohen, dym a prach vypadaju este realnejsie. som zvedavy na tie 4 BF3 mapy prerobene do BF4.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor