Hráli jsme betu Might & Magic: Heroes VII - druhé kolo

vytisknout velikost písma
Neuběhlo zase tak nesnesitelné období a máme tu již v pořadí druhou betu nového titulu ze slavné strategické série. Povedlo se vývojářům hru od předchozího testování vylepšit?

Určitě nebude potřeba tento titul jinak představovat. Každý, ať už vášnivý nebo jenom rekreační hráč, alespoň jednou za život jméno série Heroes slyšel. Jak je všem určitě jasné, hra není pro každého. Jednoduše řečeno, jsou jen dvě možnosti. Buď vás titul naprosto chytne, pohltí a strávíte dlouhé hodiny prozkoumáváním oblastí, obchůdků a získáváním surovin. Nebo o něj ani nezavadíte. Po první betě tu máme druhé kolo a my se jdeme podívat, jak dopadla práce vývojářů za posledních několik měsíců.

maxresdefault.jpgmight-magic-heroes-vii-2.jpgMMH7Game-Win64-Shipping-2015-06-03-16-07-53-18-1024x576.jpg

Před několika lety vyšel všem PC hráčům známý 3. díl této série. Osobně mohu s jistotou říct, že neznám žádného PCčkaře, který by si tuto hru nevyzkoušel a nedal jí alespoň pár minut svého života. Každý určitě uzná, že to byl legendární díl, otázkou ovšem je, jak jsou na tom jeho nástupci. Zde se nám názory začínají trochu rozcházet a hráči se dělí na dva tábory.

6-1024_3466.jpg

Pojďme si ale přiblížit, o čem vlastně "sedmička" je. Většina lidí by asi čekala, že to bude nějaké nudné navazování na 6. díl, který podle mého pohledu nebyl moc vydařený. Na trojku a čtyřku určitě neměl. Naštěstí se stal menší zázrak. Zkušení vývojáři z Limbic Entertainment se hluboce zamysleli a mám hodně velký pocit, že chtějí přivést do hry opět zastánce 3. dílu. Plánují tedy opět spojit oba tábory a vrátit se až ke kořenům legendárního 3. dílu. No není to nádhera? Alespoň to lze vyčíst z herních mechanismů bety.

Za těch pár dní, co jsem si stihl v Heroes VII užít jsem došel k názoru, že tento díl bude vlastně spojením předchozích dílů, od šestky až po trojku. Vývojáři plánují obrovské množství herního obsahu, krásný svět na prozkoumání, zajímavé úkoly a úžasnou kampaň, který by měla být údajně obtížnostně vyrovnaná. Co se týče hratelných národů, tak těch by mělo být celkově 6 a určitě ještě s dalšími DLC přibudou. V betě byla možnost vyzkoušet si hraní za lidstvo, elfy, temné elfy, mágy, nemrtvé a orky. Dále by měla hra obsahovat třeba i Dungeon, který si hráči sami v anketě upřednostnili před Peklem. Podobným způsobem se do titulu dostali i elfové, kteří vyřadili trpaslíky. Fanoušci promluvili.

13502-might-magic-heroes-vii-video-reveals-war-of-succession-shadow-council-gallery-454963-4.jpgHeroes-7-Duel-Academy-vs-Haven-3.jpgMight-and-Magic-Heroes-VII-Beta2015-6-12-21-49-45.jpg

Hlavní změnou oproti předešlým dílům je vylepšený soubojový systém. Při jednotlivých tahových sobojích je potřeba dopředu přemýšlet a umístit správně jednotky na bitevní pole. Toto rozmístění má pak klíčovou roli při bitvě a je branou k uplatnění nejrůznějších útočných strategií a dalších náležitostí. Další změnou jsou také odlišné nároky různých ras, takže třeba lidé budou potřebovat k vítězství jinou stavební strategii než třeba nemrtví, což je pochopitelné.

Pokud bych měl popsat, jak se titul hraje, tak i přes to, že jde o beta verzi vidím hratelnost dost růžově. Ovládání jednotek je propracované, nenašel jsem ani žádné závažné bugy jako například zasekávání jednotek v textůrách mapy nebo při pohybu. Občas se mi stalo, že postavy hned nereagovaly na příkazy a bylo potřeba volby opakovat, ale to jistě vývojáři do vydání doladí.

1-1024_4584.jpg

S optimalizací jsem problém nezaznamenal, titul je uzpůsoben i pro hraní na průměrných strojích, což je vidět už v betě. Občas hře při soubojích nebo průchodech různými lokacemi padl počet snímků za sekundu, ale tento pád byl spíše okamžikového charakteru. Takže nic, co by se nedalo vyladit.

Grafická stránka hry doznala znatelného vylepšení, ovšem nečekejte nic "brutálního." Pořád se přeci jedná o strategickou hru a né akční FPS střílečku, fantasy prostředí je ale pěkné a celkem propracované, se silným důrazem na detaily a výtvarný styl. Je vidět snaha vývojářů jít s dobou a vytáhnout z herního enginu maximum, a přitom zachovat určité jádro série. A to se cení.

20823568_mightandmagicheroes7_betatrailer_ign-1432320815106.jpgmaxresdefault.jpgmmh7_adventuremap2.jpg

Porovnáme-li ale dojmy s našimi předchozími zážitky z první bety, musíme uznat, že se vlastně prakticky nic nezměnilo. Tvůrci pracují především na vypiplání jednotlivých detailů a nových herních mechanismů, optimalizují audiovizuální stránku a stabilizují jednotlivé aspekty, aby byl zážitek co nejvíce vyrovnaný. A to se jim daří.

PC | Strategie | Dojmy

Hráli jsme betu Might and Magic: Heroes VII

Na závěr bych rád ještě jednou pochválil snahu vývojářů, kteří se prostě a jednoduše snaží vracet sérii k tomu, co hráče nejvíce bavilo. Samozřejmě nemůžeme očekávat nějaké obrovské změny, které by Heroes asi ani neslušely, ale sedmička je zase další výzvou jak pro běžné hráče, tak pro hardcore fanoušky Might & Magic. Těšíme se na konec září.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 15 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 18 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A