Hráli jsme betu Might and Magic: Heroes VII

Ano, už je to tak, stejně jako globální politická situace, tak i hry se vyvíjí a nevyhnulo se to ani v našich končinách velmi oblíbené strategii Might and Magic. Zda-li jde o vývoj k lepšímu, nebo k horšímu se dozvíte v našich dojmech.

Ubisoft poslední dobou zkouší nervy hráčů takovým způsobem, že už některým praskla žilka a totálně zanevřeli na tohle studio. Na jedné straně špičkové herní značky, na straně druhé totální nehratelnost. Mrtvého králíka z klobouku vytáhli i při vydání bety, kdy se její vydání odložilo o týden. Na jednu stranu si říkáte: „Je to beta, tak asi ok,“ a na druhou stranu. „Tady už něco smrdí.“.

A protože jsme začali v negativní vlně jako média před mistrákem o Růžičkovi, pojďme se jí držet a řekněme si co všechno dalšího je špatně.

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-03 14-39-01-01.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-03 14-47-51-83.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-03 15-27-05-51.bmp

Technické problémy v betě odpouštíme

Je to přeci jenom beta, že? Hned první šok nastane při výběru hrdiny. Nevidíte, co má za základní schopnost. Pro někoho maličkost, pro milovníky Thana z trojky základ vítězné mapy.

Další bota je, že vaši hrdinové mohou projet skrz sebe. To předtím také vůbec nebylo možné a kolikrát jste si mohli nešikovně odstřihnout cestu a ztratit tak tah, kvůli objížďce. To teď nehrozí, pro někoho výhoda, pro fandy ne.

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-03 14-58-45-37.bmp

Následují klasické technické problémy, kdy hra občas spadne (naštěstí se často sama ukládá), na bojišti haprují textury. Místo boje u vily v malebném prostředí lesa jste na fialové šachovnici. Je zde i možnost opakování souboje, avšak když opakujete po druhé manuální souboj, tak soupeř zmizí a vy máte automatickou výhru bez ztrát.

To jsou ale pouhé malichernosti, které nestojí ani za mávnutí rukou. Nejvíc k nenávidění studia z Francie slouží předlouhé tahy. Ono samotné nahrávání mapy pro čtyři hráče trvalo deset minut a každý tah poté trval dvě minuty a více. Tohle není Total War, abych si mezi tahy četli knížku. Já chci mít tahovou strategii rychlou a svižnou jak závody Nascar. Místo toho se hra vleče více jak moje psaní článků

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-04 00-14-53-71.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-04 00-29-15-82.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-04 00-30-02-94.bmp

Změna grafiky nemá na hlavní mapku, kde jezdíte, žádný vliv a ovlivňuje pouze bojiště, které jede pokaždé krásně plynule. Optimalizace má v tomto ohledu větší rezervy, než Saudská Arábie ropy.

Inovace

Pokud jste vydrželi veškerou špínu a nepodpalujete mi právě barák, tak vězte, že tato hra má i své klady a novinky. Vývojáři opravdu naslouchají hráčům. Na některých nápadech je to vidět, ale bohužel i ony mají své nápady.

Z obrázků a videí jsme měli všichni pocit, že půjde zase o stejné mapky jako v šestém díle. Stejný engine, stejná nepřehlednost. Není to tak úplně pravda. Mapa vypadá opravdu krásně, radost pohledět. Vůbec se mi nestalo, že by suroviny splývaly s okolním prostředím a nešly vidět jako v předchozím díle.

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-04 01-21-31-52.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-04 15-28-04-59.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-04 16-32-47-99.bmp

Ve videu z kampaně jsme mohli vidět interaktivní mapu, například pád laviny zastavil ujíždějícího hrdinu. Nic takového jsem v betě nezaregistroval. Nejspíš půjde pouze o naskriptované situace v kampani. A co hlavní město? V minulém díle bylo více kritizované, než naše justice a Ubi šlo do sebe. Kreslené město na mne dýchlo atmosférou z druhého dílu. Velké katedrály, masivní budovy, fontánky, strážní věže, hradby. Jakmile něco postavíte, tak je to znát a pěkně se na to kouká.

Samotný pavouk staveb je rozsáhlý a dává hodně možností k čemu se při stavbě přiklonit. Nejedná se tedy pouze o vybrání jednotky sedmého levelu, ale i o další drobné nuance, například lepší obranu hradu, nebo větší příjem jednotek určitého druhu.

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-05 15-48-50-89.bmp

Tím se dostáváme k dalšímu mocnému strategickému prvku. V minulých hrách jste vystavěli všechno, co se dalo, ale teď už musíte trochu přemýšlet. Nově dobytý hrad na nepřátelském území budete víc specializovat na obranu, tudíž oželíte lepší příjmy jednotek, nebo surovin a místo toho získáte most s vodním příkopem, více střeleckých věží a další vychytávky, které pomohou s obranou.

S městem taky souvisí pozice guvernéra. Toho vyberete z hlavních hrdinů, který dává městu různé bonusy, je tady ale otázka, zda z hlavního hrdiny udělat guvernéra, nebo si vytvořit dalšího podpůrného hrdinu. Cenné skillpointíky se vyplatí hlavnímu bojovníkovi dávat do útočných skillů a ne do lepšího příjmu hradu. Další rozšíření strategických možností!

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-10 14-33-49-33.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-10 14-36-51-08.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-10 14-41-06-76.bmp

Ještě chvíli zůstaneme ve městě. Opět můžeme vylepšovat své jednotky na druhou úroveň. Kupovat si katapulty a balisty. Postavením guildy špehů můžeme zjistit informace o soupeřích. Stačí si vybrat oblast, o kterou máme zájem, zaplatit sto zlatých a další tah jsme zase o něco chytřejší.

Škola magie přináší další vylepšení, kdy si na začátku její stavby vyberete, na jakou školu magie se chcete zaměřit. Mágové mají samozřejmě na výběr z více druhů, než rytíři. Po jejím zvolení neznamená, že budete mít všechna kouzla ohnivá, ale bude zde jejich mírná převaha. U mágů to moc poznat není, jelikož ti jsou od přírody zaměření na magii a s potřebným rozšířením magické školy získáte další dvě kouzla ke každému patru školy magie.

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-10 21-56-07-36.bmp

Zřete, skillový kruh se vrátil. Zkušenostní body získáváte klasicky, jak z bojů, tak za truhličky. Zůstává tedy klasická otázka: 2000 zlatých, nebo 1500 zkušeností? Trošku mrzuté je, že teď na mapce vidíte, kolik která truhlička dává zlata a zkušeností.

Jakmile nasbíráte dostatek zkušeností, získáte další level a zvednou se vám statistiky. S každým levelem získáte jeden skillpoint. Ten investujete v onom kruhu, který zastupuje schopnosti a dovednosti. Mágové zde mají samozřejmě samou magii a mohou se tak více soustředit na určitý druh. Takový specialista v ohnivé magii opravdu nepotřebuje moc silnou armádu.

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-03 15-28-08-02.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-04 00-29-08-64.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-04 15-28-04-59.bmp

Vše se zdá být vybalancované. Hrdinové mají přístup ke dvěma základním schopnostem a poté si mohou otevírat další. Avšak ne všechny mohou studovat na mistrovskou úroveň. Samozřejmě nechybí ani nejmocnější kouzla a schopnosti schované za mistrovskou úrovní, k těm je ale dlouhá cesta.

Magie neslouží jenom v bojích, ale můžete s její pomocí posilnit vaše základní doly na dřevo a kámen a zdvojnásobit tak její produkci. Toto kouzlo stojí pěkných pár bodíků many, ale vyplatí se, když máte surovinovou krizi.

Také se můžete před bojem takto nabufovat a před začátkem hodit kletbu na soupeřovi jednotky,  ale vše stojí hodně many a je třeba kalkulovat, zda-li se nevyplatí hodit o dva firebally více.

Might and Magic

Boje se odehrávají na klasické mapě rozdělené na čtverečky. Milovníci hexagonů opět zapláčou. Hlavní potěšující zprávou týdne, po narození pandy někde v lesích, je svižnost bojů. Také vás v šestém díle nehorázně točily sáhodlouhé bitvy prvních dvou jednotek? Kdy první bitvy trvaly i deset minut? To je pryč. Potvory konečně umírají. Jejich životnost byla zkrácena na délku výdrže nové elektroniky.

Čekejte klasické souboje známé z této série. Jednou z mála novinek je výměna štěstí (Luck) za osud (Destiny), když vám přijde, tak dá potvora větší pecku.

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-10 15-01-10-19.bmp

Novinkou jsou přepady ze zálohy, jakýsi modifikátor útoku. Jestliže si budete dávat tu práci a obcházet nepřátelské jednotky a útočit na ně zákeřně z boku jako správný demokrat, tak udělíte větší poškození. To však platí i o vašich jednotkách a proto je třeba mít se na pozoru.

Opět nechybí krásné přiblížení kamery, když potvora provádí útok a v některých případech se jedná i o krásné provedení, kdy vidíte letící plivanec ohně a hořícího rytíře.

Jak tvůrci slibovali, i bojiště se mění, sice ne nějak výrazně ale přeci. Jde většinou o pozadí, na kterém se bitva odehrává. Při boji o pilu máte kousek stranou les a povalují se tu klády dřeva, v boji na poli jste… na poli.

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-10 14-46-07-66.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-10 14-47-07-91.bmpMMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-10 15-01-12-76.bmp

Něco na závěr

Z bety nových Heroes si odnášíme pozitivní dojmy, které jsou zakaleny klasickými UBIsofťáckými technicko-optimalizačními problémy, jež jsme od bety čekali. Naše morální povinnost nás ale nutí zvednout pomyslný prstík a varovat všechny právě kvůli technickým problémům a lehké nedůvěře k Francii a její schopnosti odstranit všechny nedodělky, které shazují její nové hry. Mají na to sice dostatek času, ale všichni víme a známe.

Nebýt techniky, a že se jedná právě o UBI, tak hru doporučujeme všemi dvaceti, jelikož novinek je zde požehnaně a co víc, všechny fungují a mají své místo a určitě potěší. Je zde odklon od šestého dílu, ale pátý a třetí díl zde vidět tolik není. Je tu vidět něco jiného - budoucnost.

MMH7Game-Win64-Shipping 2015-06-10 14-42-42-68.bmp

Jestli to vše půjde dál takhle dobře a vývojáři zvládnou odstranit všechny nepříjemné technické nedodělky, tak je to ten správný směr, kterým by se mohla milovaná značka Might and Magic vydat a bavit další generace hráčů.

Váš názor Další článek: Krvavá střílečka Shadow Warrior 2 odhalena, venku je trailer

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,