Hráli jsme betu Plants vs Zombies: Garden Warfare 2

vytisknout velikost písma
Armáda generála kukuřáka je opět povolána, aby ještě před hnojením porazila hordy krvelačných zombíků. Jak si vedla beta druhého dílu jedné z nejbarevnějších stříleček?
Hráli jsme betu Plants vs Zombies: Garden Warfare 2

Plants vs Zombies: Garden Warfare je pro mě jednou z nejgeniálnějších stříleček, se kterou společnost EA kdy přišla. Dokázala totiž dosud pro běžné hráče cizí a jednoduchou hříčku Plants vs Zombies ukázat v takovém světle, aby ji herní komunita začala brát jako součást herní scény a ne jen jako krapet ulítlou odbočku.

Ze svých kořenů ale hra neodbočila, a to je kouzlo, díky kterému je tento titul tak jedinečný. A v tomto duchu se prezentovala i beta druhého dílu. Ta vám dává hned ze začátku najevo, že právě navazování na kořeny se stane důležitým středobodem celého titulu.

Vše začíná na zahrádce

Hned na začátku bety na nás hra vychrlila nabídku singleplayeru. Zapnete hru a ocitáte se v jakémsi městě, z povídání pana zahradníka zjistíte, že zde probíhá masivní střet mezi zombíky a květinami. Není to však nějaká příběhová část, je to urvaný kus světa, který, jak doufám, je useknutým a naservírovaným předkrmem toho, co nás v plné hře čeká.

 

Město je jednak menu, bitevním polem a otevřeným herním světem dohromady

 

Toto město je totiž jednak menu, bitevním polem a otevřeným herním světem. Co se týče jeho zobrazení jako menu, no řekněme, že mám krapet obavy, poněvadž orientovat se v kytčí či v zombijské pevnůsce není nejlepší a ne jeden titul si při pokusu zobrazit menu atypicky vymlátil zuby. Každopádně spojení bitevního pole a otevřeného herního světa zní zajímavěji.

mesto_5.png

mesto_10.pngmesto_11.pngmesto_9.png

mesto_1.pngmesto_2.pngmesto_6.png

Bohužel to nám beta moc neukázala. Mrkla na nás sice něčím zajímavým, co se skrývá v garáži (snad to nebude DLC), jasně se nám zobrazila možnost Garden Ops (ano, těch z minulého dílu), dokonce dala volnost v procházení se po malém, leč zajímavém území. Jedinou singleplayerovou aktivitou byla ale obrana jedné neubránitelné vlajky, jejíž obsazení vám má dát jakousi výhodu. O co se jedná, bojím se hádat, ale možnost si svobodně vybrat mezi táborem zombíka s obřím mozkem a zahradníkovy mašinérie nezní vůbec špatně. Co víc, zombíci i květiny mohou spawnovat vlastní doprovodné jednotky či umisťovat obranu do květináčů, o tom ale později.

Stále stejná pohádka, ale bohatší a zábavnější

Beta ale byla o multiplayeru, což není samozřejmě vůbec žádným překvapením. A právě v multiplayeru toho naservírovala již nyní tolik, že by to za cca 250 Kč byl naprosto solidní titul. Jednak jsou to tři nové postavy u obou znepřátelených táborů. Rostliny se chlubí kulometným Kernel Corn, kouzelnou růží Rose a odolným pomerančem Citronem (ano, jméno citron, ale je to pomeranč). Zombíci zase vyrazili s na blízko bojujícím superhrdinou Super Brainz, na dálku pálícím pirátem Captain Dreadbeard, ale hlavně rychlím mrňousem Impem, který se proslavil možností povolat si titána, tedy robota.

 

V multiplayeru toho hra naservírovala již nyní tolik, že by to za cca 250 Kč byl naprosto solidní titul

 

Všechny postavy pak do hry více méně zapadají a zaručí, že každá strana má někoho na blízko, nějakého snipera a své si tedy najde každý. Kdyby to přeci jen nestačilo, můžete dané postavě koupit podtřídu a mít například mrazící pomeranč. Podtřídu pak získáte pomocí balíčků karet, které pořídíte za herní měnu... jak známe EA, čichám mikrotransakce. Na druhou stranu již v samotné betě nebylo problém si na balíček rychle vydělat. Mikrotransakce však byly i v minulém díle a vzhledem k všelijakým možnostem customizace mi jejich příchod přijde naprosto jistý.

Bohužel třídy jsou v celkovém součtu krapet nedoladěné. Máte-li týmy více méně nakombinované, probíhá hra v pohodě. Občas se ale stane, že po vás jde například deset Impů. Ti sice nejsou sami o sobě velký problém, ale než se nadějete, může po vás jít deset titánů. Patové situace tohoto typu sice byly velmi výjimečné, přesto si myslím, že situace, kdy si zpravidla většina kytek vybírá pomeranč, poněvadž je to odolný tank se silnou zbraní, o něčem vypovídá.

imp_1.png

citron_1.pngruze_1.pngsoldier_1.png

Nemůžu ale říci, že by mě beta, co se týče přínosu třít, zklamala. Právě naopak, možnost kupovat si podtřídy pomocí balíčků by klidně mohl být největší zabiják času. Pravým tahákem bety byly ale herní módy. Ty se prezentovaly celkem tři. Notoricky známý Gnome Bomb z minulého dílu snad ani nemusím zmiňovat. Druhým byl Team Vanquish, což je krapet upravený Team Deathmatch, rozdíl ale moc nepoznáte. Za řeč tedy stojí pouze Turf Takeover.

Ten je ale velmi odhodlaným a plnohodnotným přínosem. Rejpalové by sice mohli namítnout, že se nejedná v herní branži o nic nového. Mód, ve kterém jeden tým brání určitou pozici a druhý se jí snaží dobýt tu byl přece již x krát. Toto tvrzení ale naprosto stojí v cestě hernímu zážitku. Turf Takeover je totiž jako ovocný salát, jehož výslednou kombinací je naprostá delikatesa a to i přes to, že ovocné saláty známe již velmi dlouho.

 

Turf Takeover je jako ovocný salát, jehož výslednou kombinací je naprostá delikatesa a to i přes to, že ovocné saláty známe již velmi dlouho

 

Důvod až tak vynikající chuti je pak naprosto zřejmý snad každému, kdo si betu vyzkoušel. V první řadě naprosto úchvatné mapy, sahající od Měsíce po pohádkový hrad. Dále bombastické a neohrané zakončení (na Měsíci jste například hráli jakousi variaci strhání kuliček do důlků). V poslední řadě nemohu opomenout možnost spawnování vojáků či využití květináčů.

hlad.pngimp_2.pngsoldier_3.png

citron_2.pngskore.pngsoldier_2.png

Využívání jednotek v praxi funguje tak, že zajdete k hromadě hlíny, kliknete na ni a vyberete, jakou jednotku chcete mít. V případě květináčů je to to samé, co jsme používali v minulém díle. Jednotky a něco do květináčů nezískáte ale jinak, než koupením balíčku. V tomto případě je ale balíček velmi levný a pokud máte štěstí, můžete své nepřátele pořádně potrápit. Příjemným zpestřením je i možnost bránit či útočit za obě strany barikády. Nově tedy zombíci mají možnost využívat květináče, místo květin ale sází zvláštní zombie robůtky.

Velmi drahá kytice

Míšenina všech věcí, co jsem v tomto článku zmínil, je naprosto úžasná a disponuje jedním z nejrozsáhlejších obsahů, co jsem v betaverzi kdy zažil. Bohužel si stále nejsem jist, zda obsahově bude hra odpovídat cenně. Vypadá to sice, že počtem map, hratelných postav, ale i jiných prvků naprosto udupe nejednu rozsáhlou střílečku, dokonce bychom se s trochou štěstí mohli setkat i s rovnocenným singleplayerem (hra k tomu má opravdu potenciál). Jste ale ochotni zaplatit za spíše komediální hříčku téměř 2000 Kč?

Jak jsem na začátku článku zmiňoval, Plants vs Zombies se stal titulem, který se dokázal běžným hráčům představit jako plnohotnotná hra. Pravdou ale je, že se to hře podařilo jen díky tomu, že vzhledem k obsahu byla cena naprosto rozumná. A ano, všelijaké Battlefieldy a Call of Duty stojí každoročně balík peněz, ale tohle není Battlefield, ale barevná taškařice plná zombíků a květin. Do vydání je sice ještě daleko a možná si hra cenu ještě obhájí. Nerad bych ale, kdyby příjemně působící hříčka selhala jen kvůli přehnané částce.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejlepších RPG pecek, které si musíte zahrát

10 nejlepších RPG pecek, které si musí…

Hry na hrdiny jsou specifický žánr, který si opět vydobývá své místo na herním pódiu. Proto jistě neuškodí si připomenout ty nejlepší herní počiny, ať už pro pamětníky, nebo pro nové hráče, kteří by chtěli okusit něco z tohoto žánru.

26.  5.  2016 | | 26 N/A
Uncharted 4: A Thief

Uncharted 4: A Thief's End - poslední …

Uncharted 4 nás provedl mnoha nezapomenutelnými okamžiky. Dokáže uhranou i naposledy?

13.  5.  2016 | | 11 N/A
Uncharted 4 pod lupou: grafika nové generace z dílen Naughty Dog

Uncharted 4 pod lupou: grafika nové ge…

Uncharted 4 vypadá nádherně, co za tím ale stojí? Podívali jsme se, co dokáže interní grafický engine tvůrců.

16.  5.  2016 | | 14 N/A
DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

I přes minulou slávu byl DOOM dnes již mrtvou sérií, dokud na E3 nepředstavili vývojáři z Id Software bombastický návrat v podobě nového dílu. Povedlo se jim to?

18.  5.  2016 | | 21 N/A
Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Sport a Gran Turismo 6 je značný

Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Spor…

Exkluzivní PS4 titul Gran Turismo Sport má přinést pár novinek včetně lepší grafiky. Možná vás až překvapí, jak si hra od Gran Turismo 6 polepšila.

25.  5.  2016 | | 8 N/A
Vzhůru do jiných světů aneb jak funguje virtuální realita?

Vzhůru do jiných světů aneb jak funguj…

Všichni to chceme, málo kdo ale doopravdy chápe, co za tím stojí. Co je to virtuální realita?

24.  5.  2016 | | 10 N/A
Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůru mezi hvězdy

Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůr…

Už snad nikoho nepřekvapí, že i letos si pro nás Activision připravilo nový díl své dlouholeté FPS série Call of Duty. Tentokrát už je to nějaký čtrnáctý díl a stále se drží svého zasazení do budoucnosti.

19.  5.  2016 | | 7 N/A
Nový DOOM ve světových recenzích drtí konkurenci

Nový DOOM ve světových recenzích drtí …

Návrat legendárního DOOMa se podle recenzí povedl na výbornou.

16.  5.  2016 | | 31 N/A