Hráli jsme Fable Legends: ne tak úplně Fable?

vytisknout velikost písma
Herní průmysl se proměňuje a s ním i série Fable. K dobrému nebo špatnému?

Série Fable patří k nejoblíbenějším a také nejúspěšnějším herním značkám Microsoftu a platformy Xbox. Zvláště první tři díly se zařadili mezi klasické herní tituly. V rámci série vyšel také jeden experimentální titul – a to sice Fable: The Journey určený čistě pro Kinect. Ten nabídl zajímavý pohled na univerzum a poměrně slušně využil periférii, po které však dnes už neštěkne ani pes.

Co vlastně Fable Legends je?

V Lionhead mají experimentování zjevně rádi, protože poslední přírůstek do série s názvem Fable Legends pro PC a Xbox One se opět odklání od klasického modelu RPG her. My jsme se dostali do testovacího programu na konzoli, díky čemuž vám můžeme přinést čerstvé dojmy.

fable-legends-preview-2.jpgGamescom_Legends03.jpgOgre_Inga_Leech_Sterling.jpg

Fable Legends je sice ve vývoji už nějaký ten pátek, jeho žánrové zařazení nicméně zůstávalo po dlouho dobu velkou neznámou. Nejde o tradiční RPG ve smyslu předchozích tří Fable her, kde jsme se zhostili hlavního hrdiny a v otevřeném světě postupovali příběhovou linii ke zdárnému konci, nýbrž o titul, který je kouskován po jednotlivých misích, jež můžete hrát buď v singleplayeru offline s AI protivníky a spoluhráči, anebo s živými hráči či proti nim. 

V praxi to znamená, že si před každým hraním zvolíte, zda budete hrát za Hrdiny či za Padouchy. U hrdinů budete vybírat z několika unikátních postav, které se liší nejen svým vzezřením, ale také vlastnostmi a dovednostmi. Tuto postavu si pak postupným hraním za získané zkušenostní body, peníze a předměty v misích vylepšujete a ladíte dle svých potřeb.

fable_legends_pc_xo-4.jpg

Hra za padouchy je vzhledem k povaze Fable Legends misí, které jsou asymetrického ražení – to znamená, že při online hraní proti sobě stojí čtveřice hrdinů a jeden hráč, ovládající zástupy zla. U nich si hráč navolí složení jednotlivých jednotek, před každou misí je rozmístí a pak je z pohledu shora posílá na nepřátele.

Asymetrický multiplayer

Jak již bylo řečeno, jak padouch, tak hrdinové mohou své jednotky vylepšovat. Každý však trochu odlišnou formou. Hrdinové se mohou pohybovat v jakési polootevřené aréně, kde se potkáváte s AI postavami, můžete si vyzvedávat odměny, nakupovat zbraně, brnění, lektvary a další. Jakmile jste vybaveni, stačí zapnout misi, vyčkat na ostatní hráče a můžete jít bojovat.

f156d249657385296bcbf9891382940ea2404b01.jpgfab1.jpgfable_legends_gamescom-2.jpg

Asymetričnost multiplayeru je samozřejmě zásadní. Protože však ve světě her nejde o žádnou novinku, můžeme se rovnou podívat na to, zda systém jako takový funguje. Překvapivě ano. Z několika desítek her, které jsme odehráli, jsme tak půl napůl zvítězili a prohráli. I proto usuzujeme, že Lionheadu se relativně dobře podařilo obě strany vyvážit. Zároveň musíme pochválit ovládání při hře za padouchy. Rozmísťování jednotek, jejich ovládání, aktivování, a vůbec pohyb po herním světě je nesmírně pohodlný.

Problém asymetrického hraní spatřujeme v jeho trvanlivosti. Na první dojem totiž Fable Legends baví, vzhledem k opakujícím se misím ale začne postupně upadat do stereotypu. Hru nad vodou drží pestrá skladba herních charakterů (jsou tu mágové, rangerové, bojovníci na dálku, podpůrní, a tak dále), kterých je na obou stranách požehnaně. A jelikož lze všechny upravovat nejen po stránce vzhledu, ale také schopností a výbavy, čeká vás zábava na opravdu hodně dlouhou dobu.

Brightlodge_V2.jpg

Postavy mají unikátní zbraně a také dovednosti – Rook například umí dát pěstí, které nepřítele knockoutuje do vzduchu na několik vteřin, Winter zase umí zacházet s vůlí a ledem, a tak dále. V betě bylo dostupných jen několik málo misí, které brzo omrzely. Věříme však, že plná verze přijde s pořádně nabušeným obsahem. Jinak hra jako taková nemá šanci uspět - na obsahu bude zkrátka stát a padat.

Proměněný styl

Při prvním zapnutí vás dost možná překvapí, jak moc se Fable Legends od svých předchůdců po stránce výtvarného stylu proměnilo. Bude samozřejmě otázkou vkusu každého hráče, zda se mu nový styl bude líbit či nikoliv, nám se ale moc zamlouval. Legends stále drží onu fantazijní notu, zároveň ale jakoby dospělo. Postavy jsou méně infantilní a více fantasy, modely karikaturní a satirické.

Svět neustále hraje všemi možnými barvami. Hra běží na Unreal Enginu, a tak trpí jeho tradičními nedostatky jako je zpožděné dokreslování textur a některých objektů či při velké vřavě klesajícím frameratem. Jinak ale hra vypadá více než slušně. Současná verze Fable Legends samozřejmě trpěla i jinými pochopitelnými nedostatky (vznášející se postavy, zasekávající se objekty, atd.). To jsou problémy typické pro rané verze her, které v té finální již nebudou. Alespoň doufáme.  

2556401-inga-winter-leech-sterling.jpg2889425-glory.jpgfable_legends_gamescom-3.jpg

Fable Legends toho v současné fázi na vyřčení jasného verdiktu nabízí příliš málo. V jádru se ale jedná o propracovaný a především fungující model, který dost možná překvapí i zarputilé fanoušky série. No co vám budeme povídat – určitě dejte Fable Legends šanci. Asymetrický multiplayer je díky pestrým postavám docela zábavný. Doufejme v pořádně nabitý obsah! 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 37 N/A