Hráli jsme Fable Legends: ne tak úplně Fable?

vytisknout velikost písma
Herní průmysl se proměňuje a s ním i série Fable. K dobrému nebo špatnému?

Série Fable patří k nejoblíbenějším a také nejúspěšnějším herním značkám Microsoftu a platformy Xbox. Zvláště první tři díly se zařadili mezi klasické herní tituly. V rámci série vyšel také jeden experimentální titul – a to sice Fable: The Journey určený čistě pro Kinect. Ten nabídl zajímavý pohled na univerzum a poměrně slušně využil periférii, po které však dnes už neštěkne ani pes.

Co vlastně Fable Legends je?

V Lionhead mají experimentování zjevně rádi, protože poslední přírůstek do série s názvem Fable Legends pro PC a Xbox One se opět odklání od klasického modelu RPG her. My jsme se dostali do testovacího programu na konzoli, díky čemuž vám můžeme přinést čerstvé dojmy.

fable-legends-preview-2.jpgGamescom_Legends03.jpgOgre_Inga_Leech_Sterling.jpg

Fable Legends je sice ve vývoji už nějaký ten pátek, jeho žánrové zařazení nicméně zůstávalo po dlouho dobu velkou neznámou. Nejde o tradiční RPG ve smyslu předchozích tří Fable her, kde jsme se zhostili hlavního hrdiny a v otevřeném světě postupovali příběhovou linii ke zdárnému konci, nýbrž o titul, který je kouskován po jednotlivých misích, jež můžete hrát buď v singleplayeru offline s AI protivníky a spoluhráči, anebo s živými hráči či proti nim. 

V praxi to znamená, že si před každým hraním zvolíte, zda budete hrát za Hrdiny či za Padouchy. U hrdinů budete vybírat z několika unikátních postav, které se liší nejen svým vzezřením, ale také vlastnostmi a dovednostmi. Tuto postavu si pak postupným hraním za získané zkušenostní body, peníze a předměty v misích vylepšujete a ladíte dle svých potřeb.

fable_legends_pc_xo-4.jpg

Hra za padouchy je vzhledem k povaze Fable Legends misí, které jsou asymetrického ražení – to znamená, že při online hraní proti sobě stojí čtveřice hrdinů a jeden hráč, ovládající zástupy zla. U nich si hráč navolí složení jednotlivých jednotek, před každou misí je rozmístí a pak je z pohledu shora posílá na nepřátele.

Asymetrický multiplayer

Jak již bylo řečeno, jak padouch, tak hrdinové mohou své jednotky vylepšovat. Každý však trochu odlišnou formou. Hrdinové se mohou pohybovat v jakési polootevřené aréně, kde se potkáváte s AI postavami, můžete si vyzvedávat odměny, nakupovat zbraně, brnění, lektvary a další. Jakmile jste vybaveni, stačí zapnout misi, vyčkat na ostatní hráče a můžete jít bojovat.

f156d249657385296bcbf9891382940ea2404b01.jpgfab1.jpgfable_legends_gamescom-2.jpg

Asymetričnost multiplayeru je samozřejmě zásadní. Protože však ve světě her nejde o žádnou novinku, můžeme se rovnou podívat na to, zda systém jako takový funguje. Překvapivě ano. Z několika desítek her, které jsme odehráli, jsme tak půl napůl zvítězili a prohráli. I proto usuzujeme, že Lionheadu se relativně dobře podařilo obě strany vyvážit. Zároveň musíme pochválit ovládání při hře za padouchy. Rozmísťování jednotek, jejich ovládání, aktivování, a vůbec pohyb po herním světě je nesmírně pohodlný.

Problém asymetrického hraní spatřujeme v jeho trvanlivosti. Na první dojem totiž Fable Legends baví, vzhledem k opakujícím se misím ale začne postupně upadat do stereotypu. Hru nad vodou drží pestrá skladba herních charakterů (jsou tu mágové, rangerové, bojovníci na dálku, podpůrní, a tak dále), kterých je na obou stranách požehnaně. A jelikož lze všechny upravovat nejen po stránce vzhledu, ale také schopností a výbavy, čeká vás zábava na opravdu hodně dlouhou dobu.

Brightlodge_V2.jpg

Postavy mají unikátní zbraně a také dovednosti – Rook například umí dát pěstí, které nepřítele knockoutuje do vzduchu na několik vteřin, Winter zase umí zacházet s vůlí a ledem, a tak dále. V betě bylo dostupných jen několik málo misí, které brzo omrzely. Věříme však, že plná verze přijde s pořádně nabušeným obsahem. Jinak hra jako taková nemá šanci uspět - na obsahu bude zkrátka stát a padat.

Proměněný styl

Při prvním zapnutí vás dost možná překvapí, jak moc se Fable Legends od svých předchůdců po stránce výtvarného stylu proměnilo. Bude samozřejmě otázkou vkusu každého hráče, zda se mu nový styl bude líbit či nikoliv, nám se ale moc zamlouval. Legends stále drží onu fantazijní notu, zároveň ale jakoby dospělo. Postavy jsou méně infantilní a více fantasy, modely karikaturní a satirické.

Svět neustále hraje všemi možnými barvami. Hra běží na Unreal Enginu, a tak trpí jeho tradičními nedostatky jako je zpožděné dokreslování textur a některých objektů či při velké vřavě klesajícím frameratem. Jinak ale hra vypadá více než slušně. Současná verze Fable Legends samozřejmě trpěla i jinými pochopitelnými nedostatky (vznášející se postavy, zasekávající se objekty, atd.). To jsou problémy typické pro rané verze her, které v té finální již nebudou. Alespoň doufáme.  

2556401-inga-winter-leech-sterling.jpg2889425-glory.jpgfable_legends_gamescom-3.jpg

Fable Legends toho v současné fázi na vyřčení jasného verdiktu nabízí příliš málo. V jádru se ale jedná o propracovaný a především fungující model, který dost možná překvapí i zarputilé fanoušky série. No co vám budeme povídat – určitě dejte Fable Legends šanci. Asymetrický multiplayer je díky pestrým postavám docela zábavný. Doufejme v pořádně nabitý obsah! 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v NHL

11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v…

Hokej a fotbal, to jsou v tuzemsku kolektivní sporty číslo jedna. Podobně je tomu potom i na poli sportovních her, kde se jak NHL, tak i fotbalové simulátory těší nemalé oblíbenosti. Přinášíme vám tedy 11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v sérii NHL.

20.  3.  2017 | | 2 N/A