Hráli jsme Mirror's Edge: Catalyst – nudný dokonalý virtuální parkour

vytisknout velikost písma
Nahlédli jsme do urbanistického světa Mirror’s Edge Catalyst a posíláme vám z něj pohlednici.

První díl ze série Mirror’s Edge byl takový malý zázrak. Tvůrci se v něm totiž postavili víceméně kompletně proti proudu tehdejší herní produkce a přišli s hrou, která nejenže představila úplně nový herní koncept (kombinace virtuálního free runningu a parkouru z pohledu první osoby), ale také hodně osobitý urbanistický svět. Pokračování Mirror’s Edge Catalyst na sebe nechalo poměrně dlouho čekat, ale teď už nás od něj dělí jen měsíc – my jsme se proto vydali testovat betu. Jak se nám líbila?

Hodně změn, ještě lepší parkour

Než se pustíme do hodnocení, sluší se zmínit to, co zůstalo při starém, a naopak novinky oproti prvnímu dílu. I v Mirror’s Edge Catalyst se vcítíte do role Faith Connorové, potkáte staré známé a ponoříte se do útrob urbanistického a futuristického velkoměsta, v němž budete pobíhat, přeskakovat přes překážky a také likvidovat nepřátele, povětšinou na střechách.

2916830-mirrorsedgecatalst_gc_web_screen_05_sentinelguard_wm.jpgcatalyst1.jpgfeaturedImage.img-2.jpg

Na rozdíl od jedničky ale na vás čeká svět plně otevřený, jehož zákoutí můžete libovolně objevovat. To v praxi znamená, že i když se chcete přemístit na určité místo, můžete to vzít kudy chcete (rozuměj, kudy chcete, pokud to jde). Freeroam v betě fungoval dobře a hlavně stylu hry nesmírně sedl. To platí i o druhé významné změně – a to sice absenci střelných zbraní. Faith v Catalystu bojuje pouze na blízko, umí však využívat okolní prostor, objekty a vytvářet nejrůznější komba, díky nimž nakope zadek úplně v pohodě třeba několika protivníkům najednou. Bitky jsou tu opravdu skvělé.

 

Parkour je jako vždy skvostný, k tomu se však přidaly i velmi povedené bitky

 

Při starém zůstala kombinace free runningu a parkouru jakožto základního herního principu s tím, že přibylo několik nových pohybů a také prostředků, jak se po městě pohybovat (lana, větrací šachty, atd.). Beta, alespoň na nás, působila po téhle stránce více než slušně. Boj na blízko je zábava, protože chvaty lze efektivně a efektně alternovat a kombinovat (kopy do obou stran, fatality viděné z pohledu třetí osoby, možnost útočit například ze skluzu, skoku, či běhu po zdi, vyhýbání se kulkám, a další). Boj proti početní převaze nikdy nebyl zajímavější – zadostiučinění z likvidace několika nepřátel nikdy nechutnalo sladčeji.  

mirrors_edge_catalyst.0.0.jpg

Asi nejvíce si na bojovém a free runningovém systému, jejichž výsledný mix zaručuje opravdu slušný požitek z hraní, ceníme jejich hbitosti, skvělé odezvy. Herní postava reaguje prakticky ihned, správně rozpoznává kýžené kombinace, a my tak při hraní měli pocit, že jsme s postavou Faith opravdu jedna jediná, napůl virtuální, napůl skutečná bytost. Po stránce řemeslné tedy tvůrce rozhodně chválíme.

Lineární nuda

Jak už ale tušíte, teď přichází na řadu druhá strana mince, totiž negativa. Přes slušnou technickou stránku (fungující parkour) a, nebál bych se říct, opravdu vyladěné ovládání a pohyb postavy, totiž Mirror’s Edge Catalyst v betě nedokáže ohromit, ba dokonce ani pořádně zaujmout. Celý svět i herní náplň, okořeněná naprosto hloupou a podivně strojenou umělou inteligencí, která se motá, zasekává (nám dokonce její zaseknutí znemožnilo dokončit misi) a zkrátka příliš velkou výzvou není, působí neskutečně mdle. To platí i o grafické stránce, která nemá šanci zaujmout, protože nedisponuje ničím zajímavým – styl celého města se slévá v jednolitou plochu o několika málo barvách. Vše to už podruhé působí příliš uniformně a nudně. Pro mnohé jde o specifickou stylizaci, nastolenou prvním dílem, doufáme ale, že plná hra nabídne podstatně větší různorodost barev a designů. 

2-reasons-why-mirror-s-edge-catalyst-needed-this-delayed-release-date-mirror-s-edge-cata-717716.jpgfeaturedImage.img_.jpgmirror-edge-e3-2.png

Mise v betě byly navíc na jedno brdo: doběhni tam a tam sejmi nepřítele. EA se snaží narušit monotónnost otevřením světa (což funguje slušně, ale i svět samotný působí docela chudě a prázdně) a přidáním vedlejších misí, které spočívají v závodech na čas a dalších zpestřujících aktivitách. Jsou okořeněním, avšak ne dostatečným, neboť v základu hra příliš nebaví. Ani sbírání pulzních bodů či možnosti upgradování postavy zkrátka nezachrání mdlou pachuť, která nám na jazyce z bety Mirror’s Edge Catalyst zůstává.

 

Beta opravdu slouží jen jako ochutnávka, v plné hře očekáváme mnohem více úkolů a zábavných záležitostí

 

Mirror’s Edge Catalyst má výborné ovládání a vyladěný herní koncept free runningu a virtuálního parkouru, selhává ale po stránce hratelnostní a obsahové. Catalyst v betě působí prázdně a ne příliš zábavně. A to je rozhodně škoda, protože jednička byla unikátní. Flintu do žita ale neházíme, protože beta byla jen výsekem toho, co nás čeká v plné verzi. Ta vychází už v květnu a nám nezbývá než si do vyřčení konečného verdiktu ještě počkat. Vyčkejte s námi. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

16.  1.  2017 | | 10 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
9 tipů, jak být profi zabijákem v novém Hitmanovi

9 tipů, jak být profi zabijákem v nové…

Kompletní balíček epizod novodobého Hitmana je venku. Naučíme vás, jak být tím zaručeně nejlepším zabijákem.

17.  1.  2017 | | 1 N/A
10 nejžhavějších titulů pro rok 2017, které nesmíte minout

10 nejžhavějších titulů pro rok 2017, …

Na rok 2017 si vývojáři pro hráče přichystali opravdu pěknou nadílku titulů. Pojďme si tedy vypíchnout těch 10, o které byste se měli opravdu zajímat.

18.  1.  2017 | | 3 N/A
Assassin

Assassin's Creed: historie jedné značk…

V herní branži pravděpodobně není diskutovanější série, než je Assassin's Creed. Proč ten humbuk? Pojďme si to rozebrat.

13.  1.  2017 | | 7 N/A