Hráli jsme Ratchet & Clank: Nexus – napříč galaxií

Po dlouhé odmelce se nám oblíbená dvojice ušatce a robůtka vrací v plnohodnotném pokračování vesmírné ságy. Vyzkoušeli jsme si preview verzi, díky čemuž vám můžeme přinést bezprostřední dojmy z hraní.

Ratchet & Clank je spolu se sérií Jak & Dexter extrémně populární značkou, především tedy mezi mladším publikem. Kombinace důvtipu, vesmírného dobrodružství a zábavných herních mechanismů zkrátka táhne, bohužel se posledních několik let dočkali fanoušci série pouze několika menších titulů a spin-offů, a zdálo se, že na tom známá dvojice skončí. Insomniac se ale naštěstí udobřil a brzy nám přinese plnohodnotné pokračování s cestováním v časoprostoru, budováním arzenálu a parodickými vtípky, které máme tak rádi. Jak ale dopadla ochutnávka?

Ve dvou napříč galaxií

Příběh je tentokrát věrný sérii a nesmí tedy chybět vesmírní lotři, cestování po galaxii a hrozba, která může přinést konec všemu živému. Zkrátka klasika. Vše ale začíná nevinně, kdy naše dvojice v klidu doprovází do vesmírné věznice jednoho z proslulých zločinců, tajemnou Vendru, která vládne nadpřirozenými schopnostmi a je třeba s ní zacházet v rukavičkách. Jak už to tak ale bývá, na pomoc přichází gorilí brácha Neftin a po epickém vesmírném boji nezbývá, než se zdekovat. Přesila je totiž příliš agresivní a Ratchet kromě malého Clanka nemá po ruce nikoho.

e86ebfd2-86665.jpg f253b7f1-86663.jpg f6c03530-86661.jpg

Jelikož je ale útěk značně improvizován, dvojice se dostává na zdánlivě opuštěnou planetu Yerek, která oplývá mnohými legendami a mýty. Prvotní cíl se zdá být jednoduchý – vystopovat Vendru a nastolit pořádek. Jak se ale později dozvíte, společně se svým obřím bráchou má fialová kočka své vlastní plány. A ty sebou jeví nic menšího, než vládu nad celou galaxií za pomoci temného lorda z paralelní dimenze. Inu, sci-fi jako vyšité. Nezbývá, než popadnout batoh a vyrazit na strastiplnou pouť.

Skoky skrze portály

Nexus se drží zajetých kolejí žánru i celé série a přináší tak populární kombinaci hopsačky, akční střílečky a občas i hádanek, které jsou samozřejmě značně primitivní a slouží spíše k rozvíření nudy. Tím tedy rozhodně nechci říci, že by hra nudila. Během mála misí, které jsme měli k dispozici, šlo o tu starou dobrou dětskou zábavu. Prostředí je barevné a živé, nepřátelé spíše komediální než strašidelní a díky dobrému scénáři a skvělým dialogům vše hezky odsejpá. Právě komediální prvek, kterým je série pověstná, vše posouvá o úroveň výše a z přiblblé dětské hry dělá zábavnou záležitost i pro ty dospělejší. Humor je tu inteligentní a dobře sedí.

774d49ae-86666.jpg

Jak jste jistě pochopili, jedním z ústředních prvků pokračování je pohyb mezi dimenzemi. Nejen, že se tedy budete na své lodi pohybovat mezi planetami, Clank ještě obdrží možnost cestovat do jiných dimenzí. Tyto sekce se odehrávají v plošinovkovém 2D ražení, kdy musíte za pomoci změn gravitace doběhnout do vyznačeného místa a zase nazpátek, zatímco máte za zadkem dimenzionální stvůru. Detaily prozrazovat nebudu, jedná se však o zajímavý prvek, který opět přináší kýženou různorodost.

 

Samozřejmostí je sbírání rozličných předmětů a především šroubků, které vypadávají prakticky ze všeho a slouží jako herní měna

 

Jinak je vše při starém. Občas si hopsáte, občas zastřílíte, nakoupíte nové vybavení do inventáře a zase běžíte dále. Tato šablona vždy fungovala a není tedy důvod ji měnit. Samozřejmostí je sbírání rozličných předmětů, bonusů a především šroubků, které vypadávají prakticky ze všeho a slouží jako herní měna, za kterou vylepšujete vybavení a kupujete nové.

bb714a12-86667.jpg d8010b34-86668.jpg e7b87951-86660.jpg

Akční pasáže působí čerstvě, především díky možnostem využít prostředí. Velmi brzy dostanete gravitační pistoli, kterou můžete vytvářet na předem daných místech gravitační vlny, jež vás vynesou dál a do dříve nepřístupných míst. Nechybí samozřejmě ani srandovní zbraně, jako je vyvolávač ghúlů nebo strašidelná krabička, která nepřátele vyleká a naplní jim gatě. Prostě sranda.

Pestrá barevnost

Ze dvou misí se toho dá vyčíst opravdu málo, něco jsme však přece jen postřehli. Staré a prověřené mechanismy se vrací, stejně jako zábavné postavy, originální humor a pestrobarevné světy. Nechybí hrátky s gravitací a dimenzemi, což se zdá být klíčovým motivem pro celou hru. Skvěle hra působí i z vizuálního hlediska, vše je barevné, komiksově laděné a často zničitelné, animace jsou plynulé a postavy mají příjemný smysl pro detail. Nechybí ani tuna efektů, když už jsme v tom sci-fi žánru, a vše završuje špičkový dabing a ozvučení.

5cd82a11-86662.jpg

Z hoďky testování, kterou preview verze poskytla nelze odejít nespokojen. Vše působí jako návrat ke kořenům série, kterou jsme měli tak rádi, a to je rozhodně skvělé. Pro finální verdikt to chce ale o řád více hodin, prosezených u obrazovky, takže raději nebudeme dělat předčasné závěry a počkáme si na recenzi. Prozatím jen dodejme, že nás Ratchet se svým robotickým kolegou zatím dokázal přesvědčit. Uvidíme, zda u toho vydržíme.

Váš názor Další článek: Indian #62 o GTA V a GamesComu 2013

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,