Hráli jsme Šíleného Maxe: dojmy z GamesComu

vytisknout velikost písma
Zběsilá cesta se z pláten kin přesouvá na monitory počítačů a my se vydáváme do post-apokalyptické pustiny z rukou Avalanche. Co na hru říkáme?

Trvalo to dlouho, ale přeci. Šílený Max měl nedávno v kinech s Fury Road extrémně úspěšnou renesanci a moc jsme nečekali, že by se film nechal následovat i hrou. Povedenou hrou, budeme-li přesní. Spojení studia Avalanche a otevřeného světa ale budí důvěru takřka vždy a jak jsme si mohli na GamesComu vyzkoušet v privátní budce Warnerů, čeká nás pořádně akční pouť.

Mad Max je kultovní značka, která čeká na svou kvalitní herní příležitost velmi dlouho. Vypadá to ale, že letošní rok je takovým návratům nakloněn, protože stejně jako se kiny pronesla Zběsilá Cesta i herní adaptace slibuje mnohé.

51a7d77e-108368.jpg81fa6c6d-108369.jpgf57b570e-86525.jpg

Na výstavě jsme měli možnost ochutnat jednu z kratších misí, ve které bylo za potřebí zničit tři katapulty, otravující opevnění zpřátelené frakce a následně proniknout do pevnosti a zachránit několik málo přeživších, které se rozhodli pocuchat konkurenční gangy z pustiny.

 

Do rukou jsme dostali již řádně vylepšeného ocelového oře Magnum Opus, který je velmi důležitou součástí hry

 

Hned zkraje bylo možné se plnými doušky nadechnout otevřeného světa, který vám dává naprostou volnost ve vašem konání a přístupu k vašim misím. Do rukou jsme dostali již řádně vylepšeného ocelového oře Magnum Opus, který je velmi důležitou součástí hry, jelikož strávíte přes 60% času za volantem. V tomto případě jsme již měli k dispozici raketomet, harpunu, odstřelovačku i pořádné beranidlo na předním nárazníku, ve hře si ale to vše budete muset najít, zasloužit nebo koupit. Stejně tak si budete muset najít i vašeho společníka, který vám pomáhá, opravuje auto a často i řídí, abyste mohli stylově střílet za jízdy.

1373896041-madmax-vehicular-combat.jpg

Prvním úkolem tedy bylo odstranit tři katapulty, jejich motory ale byly chytře schované pod ocelovou krytkou. Okolí navíc patrolovaly vozy nepřátel, a tak bylo nutné dobře rozplánovat útok. Několik lidí odstraníme z dálky odstřelovačkou, do zbytku vletíme jako opilý čmelák a pořádnými strkanci pošleme auta do kytek. Chudáky, které z vraku vyskáčou, potká nárazník nebo harpuna. Vylézat uprostřed otevřené pláně z auta se moc nevyplací, mohou vás totiž srovnat s trávou stejně úspěšně, jako se o to rádi pokusíte vy. Po odstranění krytky motoru už zbývá jen jednou vystřelit a pokochat se nádherným výbuchem. Opravdu, výbuchy jsou tu zpracovány perfektně, takže budete rádi vyhazovat všechno do vzduchu.

Nepřátelé však nejsou tak bezmocní, jak se zdají být a rádi vám naskáčou na auto, aby vás dostali hezky zblízka. V tomto případě pomůže buď brokovnice vystrčená z okna, nebo několik fešných koleček na drsném terénu, což většinou nezvaného hosta shodí. Pokud ne, bude vás otravovat výbušnou tyčí do té doby, než zůstanete ve vraku.

380f1fee-108367.jpg

Alfou a omegou titulu je úprava vašeho auta i Maxe samotného, čehož jsme si sice během krátkého dema moc neužili, její přítomnost je však cítit všude, kam se podíváte. Ve světě totiž můžete zničit mnoho různých předmětů, což vám naděluje body zkušeností. Také lze najít vraky aut a další součástky, které poté odemykají rozličné bonusy pro váš vůz, takže se vždy vyplatí prozkoumávat okolí a jen tak brázdit post-apokalyptické duny.

Ve druhé polovině mise jsme se již dostali do komplexu, abychom si vyzkoušeli systém soubojů. Ten by se dal jednoduše popsat jako kombinace série Batman Arkham a Just Cause. Také zde nechybí protiútoky, úskoky a více strategický boj, narozdíl od kolegů si ale Max neláme hlavu s brutalitou a bez problémů někomu ustřelí ksicht brokovnicí, kterou má vždy po ruce. Pokud navíc zasadíte několik dobrých ran bez vlastního poškození, dostane se Max do agresivního stavu, ve kterém mají jeho údery mnohem větší razanci a především se odemykají luxusní komba jako vystřižená z wrestlingu. Souboje v Maxovi jsou tak brutální, frenetické, mají říz a rozhodně neunudí. Nemluvě o možnosti zvednout ze země trubku nebo jednu z ikonických zbraní pustiny a práci si zjednodušit.

0a0fbcfe-108362.jpg1370944077-mad-max-1.jpg1370944079-mad-max-3.jpg

Mise končila větší bitkou v pevnosti, ze které bohužel zlořádi včas unikli. My jsme ale získali nové spojence a perspektivní business, který Max zatraceně potřebuje.

 

I po tak krátkém demu je jasně vidět, že kluci z Avalanche ví, jak správně přistupovat ke hrám s otevřeným světem

 

I po tak krátkém demu je jasně vidět, že kluci z Avalanche ví, jak správně přistupovat ke hrám s otevřeným světem, ostatně série Just Cause je toho zdařilým důkazem. Velký strach máme z brzkého stereotypu a velmi podobného a sterilního prostředí, to ale bohužel z půl hodiny u monitoru nebylo možné vyčíst.

1370944081-mad-max-2.jpg

V tomto případě nezbývá, než se spolehnout, že se dočkáme prvotřídní atmosféry a chytrého příběhu, který rozvíří stereotyp stejně, jako nevyzpytatelné bouře a počasí v šedém post-apokalyptickém světě. Těšíme se.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 15 N/A