Hráli jsme The Division: exkluzivní dojmy z GamesComu

vytisknout velikost písma
Bez taktiky a týmového ducha v apokalyptickém New Yorku dlouho nepřežijete.

Online RPG akce od Ubisoftu - The Division - se nám představila na letošním Gamescomu 2015. Zaujala nás? Dodrželi tvůrci co slibovali? Otázek bylo hodně, a nejen kvůli nedávnému downgradu, který nás udeřil do rypáku v čerstvém traileru. O grafiku přece nejde, důležité je, aby se to dobře hrálo. A...?

Několik málo minut před zapnutím samotné hry mě tvůrci a ostatní hráče provedli několikaminutovým briefingem, kde nám byly puštěny jako první příběhový trailer, poté dark zone trailer a nakonec informační video o postavách a jejich schopnostech, vybavení, nepřátelích, na které v Dark Zone narazíme, tipech a kooperaci s ostatními hráči. Již při sledování tohoto videa jsem si uvědomil, že vývojáři apelují na to, aby hráči skutečně tvořili tým a spolupracovali, což bude hrát v zážitku prim.

11834782_1028782933800169_3136317419743257742_o.jpg11865019_1028781600466969_3543491138439200386_o.jpg11872080_1028782370466892_3232349338333694766_o.jpg

Po zhlédnutí videí jsme se přesunuli do další místnosti k samotnému hraní. Měl jsem možnost vybrat si jednu ze čtyř postav - Ryana, Bronsona, Megan a jednoho bezejmenného agenta, který nebyl k vidění na žádném dosavadním videu ze hry. Postavy se lišily jak vzhledově, tak i co se týče vybavení a speciálních skillů. Vybral jsem si tedy Ryana. Nesl útočnou pušku ACR a jako sekundární zbraň malý samopal Vector. Speciální skilly jsem měl k dispozici celkem dva. Prvním byl radar, který po aktivaci vydával puls, skenoval nejbližší okolí a já tak mohl vědět více informací o svém protivníkovi. Dalším byl uzdravovací granát, který při dopadu dokázal doplnit zdraví mým spoluhráčům.

division.jpg

Division, jak již název napovídá, je tak o dobře sehraném týmu, který má dobrou výzbroj, schopnosti jednotlivých členů se doplňují a do akce jde vždy několik tříd pro co největší pokrytí. Inspirace Future Soldierem se nezapře, ostatně jeho chuť byla cítit takřka všude, ať už v uživatelském rozhraní či ovládacím schématu. 

Vítejte v Dark Zone

Wow chvíle nenastala. Během prvních minut v apokalyptickém New Yorku jsem se nemohl zbavit zklamání s toho, jak na mě silně působí downgrade a jak celkově kazí výsledný dojem z hraní. Hra již nevypadá tak úchvatně jako na prvních záběrech z minulého roku. Volumetrické osvětlení, realistický kouř, živé odlesky, nic. Detaily prošly opravdu velkou změnou - bohužel k horšímu. Zatnul jsem ale zuby a šel dál. O grafice to přece není. 

 

Každý herní metr jako kdyby vyprávěl svůj vlastní příběh

 

I přes tento nepříjemný skok totiž New York vypadá opravdu věrohodně a post-apokalypticky. Dopomáhají tomu všudypřítomné zátarasy, pografitovaná auta zobrazující lidskou zoufalost, blikající značky, varující před karanténou a velmi atmosférický sníh, který zaplňuje vzduch. Každý herní metr jako kdyby vyprávěl svůj vlastní příběh. Zde musím pochválit práci návrhářů prostředí. Moje smíšené pocity však rychle vystřídaly hlasy ve sluchátkách. Byl jsem členem tříčlenného týmu, který měl za úkol proniknout do nejnebezpečnější oblasti v okolí. Do tzv. "Temné Zóny"

1408057305-the-division-art-2.jpg1408057311-the-division-screen-2.jpg1408057317-the-division-art-1.jpg

Po pár metrech jsme se ihned dostali do menší potyčky s uprchlými vězni, kteří agresivně reagovali vždy, co jsme udělali nějakou chybu. Kdykoliv jsme společně jako tým netaktizovali, tak nás nepřátelé obcházeli, snažili se nás zatlačit zpátky. Umělá inteligence fungovala dobře, občas se objevil menší zásek, ale jinak bylo opravdu složité nepřátelé zabít, což bereme jako klad. Division musí být o atmosféře a taktice, nikoliv o bezhlavém pobíhání se samopalem. 

Při souboji se dal skvěle využít krycí systém, který je další nedílnou součástí této hry. Mohl jsem se krýt za bedny, auta a mnoho dalších objektů. Krycí systém fungoval svižně a dobře, vlastně tu opět vystrkoval růžky Future Soldier. Po zdolání této skupiny jsem byl odměněn přístupem k jejich zásobám, jelikož jsem zabil jejich velitele. V bedně se nacházela převážně munice a další body, které nejspíše budou ve finální hře nutné pro crafting a vylepšování postavy. RPG prvky tu totiž nechybí.

11222844_1028781640466965_2718659308363372269_o.jpg

Přesunuli jsme se do samého centra Dark Zone, kde se nacházela další menší skupina tzv. Cleaners, kteří byli již lépe vybavení, měli plamenomety a obecně šlo o jedny z nejtužších protivníků. Cítil jsem zde větší náročnost co se týče soubojů než v předchozím střetu s obyčejnými vězni. Zde sem již skvěle využil moje speciální skilly, také tým začal více taktizovat.

 

Umírání je ve hře řešeno stylem "poslední šance". Pokud vyčerpáte všechen život, padnete a máte ještě chvíli na to, abyste odrazili útok a počkali, až vás tým oživí

 

V tuto chvíli se na scéně objevila další skupina hráčů. Měli jsme na výběr zda-li se s nimi spojíme či nikoliv. Stačilo k tomu jen omylem střelit do dalšího hráče a ihned jsme se stali nepřáteli. Což se párkrát stalo i osudným, jelikož jsme se občas dostali do dosti zmatečné situace, že nějaká dávka ze zbraně šla vedle.

1402456201-td-screen-cover-gameplay-e3.jpg1402456295-td-screen-echo-e3.jpg1402456411-td-ca-pandown-e3.jpg

Umírání je ve hře řešeno stylem "poslední šance". Pokud vyčerpáte všechen život, padnete a máte ještě chvíli na to, abyste odrazili útok a počkali, až vás tým oživí. Přirovnal bych to k systému, který byl v multiplayeru Gears of War. Respawny fungovaly docela dobře. Objevil jsem se jen několik metrů od svých spoluhráčů. Bohužel se nemohu zbavit pocitu, že by temné zóny potřebovaly nějaký výrazný stupeň nebezpečí. Co takhle permanentní smrt? Nebo jen jedno oživení na tým? To by udělalo z Dark Zone ještě atmosféričtější záležitost. 

Demo The Division bylo i přes svůj velký grafický pád svižné a bavilo mě. Cítil jsem se skutečně jako člen týmu. Hrát v kooperaci s přáteli bude v této hře nutností, jelikož je zde kladen opravdu velký důraz na to, aby se spolupracovalo. Boje v The Divsision jsou zábavné a mnohdy příjemně překvapí. Nám hráčům ostatně nezbývá než doufat, že bude hratelnost na skvělé úrovni a dokáže udržet u obrazovky. Na grafiku se totiž spoléhat již nemůžeme.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A