Hráli jsme The Division: exkluzivní dojmy z GamesComu

vytisknout velikost písma
Bez taktiky a týmového ducha v apokalyptickém New Yorku dlouho nepřežijete.

Online RPG akce od Ubisoftu - The Division - se nám představila na letošním Gamescomu 2015. Zaujala nás? Dodrželi tvůrci co slibovali? Otázek bylo hodně, a nejen kvůli nedávnému downgradu, který nás udeřil do rypáku v čerstvém traileru. O grafiku přece nejde, důležité je, aby se to dobře hrálo. A...?

Několik málo minut před zapnutím samotné hry mě tvůrci a ostatní hráče provedli několikaminutovým briefingem, kde nám byly puštěny jako první příběhový trailer, poté dark zone trailer a nakonec informační video o postavách a jejich schopnostech, vybavení, nepřátelích, na které v Dark Zone narazíme, tipech a kooperaci s ostatními hráči. Již při sledování tohoto videa jsem si uvědomil, že vývojáři apelují na to, aby hráči skutečně tvořili tým a spolupracovali, což bude hrát v zážitku prim.

11834782_1028782933800169_3136317419743257742_o.jpg11865019_1028781600466969_3543491138439200386_o.jpg11872080_1028782370466892_3232349338333694766_o.jpg

Po zhlédnutí videí jsme se přesunuli do další místnosti k samotnému hraní. Měl jsem možnost vybrat si jednu ze čtyř postav - Ryana, Bronsona, Megan a jednoho bezejmenného agenta, který nebyl k vidění na žádném dosavadním videu ze hry. Postavy se lišily jak vzhledově, tak i co se týče vybavení a speciálních skillů. Vybral jsem si tedy Ryana. Nesl útočnou pušku ACR a jako sekundární zbraň malý samopal Vector. Speciální skilly jsem měl k dispozici celkem dva. Prvním byl radar, který po aktivaci vydával puls, skenoval nejbližší okolí a já tak mohl vědět více informací o svém protivníkovi. Dalším byl uzdravovací granát, který při dopadu dokázal doplnit zdraví mým spoluhráčům.

division.jpg

Division, jak již název napovídá, je tak o dobře sehraném týmu, který má dobrou výzbroj, schopnosti jednotlivých členů se doplňují a do akce jde vždy několik tříd pro co největší pokrytí. Inspirace Future Soldierem se nezapře, ostatně jeho chuť byla cítit takřka všude, ať už v uživatelském rozhraní či ovládacím schématu. 

Vítejte v Dark Zone

Wow chvíle nenastala. Během prvních minut v apokalyptickém New Yorku jsem se nemohl zbavit zklamání s toho, jak na mě silně působí downgrade a jak celkově kazí výsledný dojem z hraní. Hra již nevypadá tak úchvatně jako na prvních záběrech z minulého roku. Volumetrické osvětlení, realistický kouř, živé odlesky, nic. Detaily prošly opravdu velkou změnou - bohužel k horšímu. Zatnul jsem ale zuby a šel dál. O grafice to přece není. 

 

Každý herní metr jako kdyby vyprávěl svůj vlastní příběh

 

I přes tento nepříjemný skok totiž New York vypadá opravdu věrohodně a post-apokalypticky. Dopomáhají tomu všudypřítomné zátarasy, pografitovaná auta zobrazující lidskou zoufalost, blikající značky, varující před karanténou a velmi atmosférický sníh, který zaplňuje vzduch. Každý herní metr jako kdyby vyprávěl svůj vlastní příběh. Zde musím pochválit práci návrhářů prostředí. Moje smíšené pocity však rychle vystřídaly hlasy ve sluchátkách. Byl jsem členem tříčlenného týmu, který měl za úkol proniknout do nejnebezpečnější oblasti v okolí. Do tzv. "Temné Zóny"

1408057305-the-division-art-2.jpg1408057311-the-division-screen-2.jpg1408057317-the-division-art-1.jpg

Po pár metrech jsme se ihned dostali do menší potyčky s uprchlými vězni, kteří agresivně reagovali vždy, co jsme udělali nějakou chybu. Kdykoliv jsme společně jako tým netaktizovali, tak nás nepřátelé obcházeli, snažili se nás zatlačit zpátky. Umělá inteligence fungovala dobře, občas se objevil menší zásek, ale jinak bylo opravdu složité nepřátelé zabít, což bereme jako klad. Division musí být o atmosféře a taktice, nikoliv o bezhlavém pobíhání se samopalem. 

Při souboji se dal skvěle využít krycí systém, který je další nedílnou součástí této hry. Mohl jsem se krýt za bedny, auta a mnoho dalších objektů. Krycí systém fungoval svižně a dobře, vlastně tu opět vystrkoval růžky Future Soldier. Po zdolání této skupiny jsem byl odměněn přístupem k jejich zásobám, jelikož jsem zabil jejich velitele. V bedně se nacházela převážně munice a další body, které nejspíše budou ve finální hře nutné pro crafting a vylepšování postavy. RPG prvky tu totiž nechybí.

11222844_1028781640466965_2718659308363372269_o.jpg

Přesunuli jsme se do samého centra Dark Zone, kde se nacházela další menší skupina tzv. Cleaners, kteří byli již lépe vybavení, měli plamenomety a obecně šlo o jedny z nejtužších protivníků. Cítil jsem zde větší náročnost co se týče soubojů než v předchozím střetu s obyčejnými vězni. Zde sem již skvěle využil moje speciální skilly, také tým začal více taktizovat.

 

Umírání je ve hře řešeno stylem "poslední šance". Pokud vyčerpáte všechen život, padnete a máte ještě chvíli na to, abyste odrazili útok a počkali, až vás tým oživí

 

V tuto chvíli se na scéně objevila další skupina hráčů. Měli jsme na výběr zda-li se s nimi spojíme či nikoliv. Stačilo k tomu jen omylem střelit do dalšího hráče a ihned jsme se stali nepřáteli. Což se párkrát stalo i osudným, jelikož jsme se občas dostali do dosti zmatečné situace, že nějaká dávka ze zbraně šla vedle.

1402456201-td-screen-cover-gameplay-e3.jpg1402456295-td-screen-echo-e3.jpg1402456411-td-ca-pandown-e3.jpg

Umírání je ve hře řešeno stylem "poslední šance". Pokud vyčerpáte všechen život, padnete a máte ještě chvíli na to, abyste odrazili útok a počkali, až vás tým oživí. Přirovnal bych to k systému, který byl v multiplayeru Gears of War. Respawny fungovaly docela dobře. Objevil jsem se jen několik metrů od svých spoluhráčů. Bohužel se nemohu zbavit pocitu, že by temné zóny potřebovaly nějaký výrazný stupeň nebezpečí. Co takhle permanentní smrt? Nebo jen jedno oživení na tým? To by udělalo z Dark Zone ještě atmosféričtější záležitost. 

Demo The Division bylo i přes svůj velký grafický pád svižné a bavilo mě. Cítil jsem se skutečně jako člen týmu. Hrát v kooperaci s přáteli bude v této hře nutností, jelikož je zde kladen opravdu velký důraz na to, aby se spolupracovalo. Boje v The Divsision jsou zábavné a mnohdy příjemně překvapí. Nám hráčům ostatně nezbývá než doufat, že bude hratelnost na skvělé úrovni a dokáže udržet u obrazovky. Na grafiku se totiž spoléhat již nemůžeme.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

16.  1.  2017 | | 10 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
9 tipů, jak být profi zabijákem v novém Hitmanovi

9 tipů, jak být profi zabijákem v nové…

Kompletní balíček epizod novodobého Hitmana je venku. Naučíme vás, jak být tím zaručeně nejlepším zabijákem.

17.  1.  2017 | | 1 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
10 nejžhavějších titulů pro rok 2017, které nesmíte minout

10 nejžhavějších titulů pro rok 2017, …

Na rok 2017 si vývojáři pro hráče přichystali opravdu pěknou nadílku titulů. Pojďme si tedy vypíchnout těch 10, o které byste se měli opravdu zajímat.

18.  1.  2017 | | 3 N/A
Assassin

Assassin's Creed: historie jedné značk…

V herní branži pravděpodobně není diskutovanější série, než je Assassin's Creed. Proč ten humbuk? Pojďme si to rozebrat.

13.  1.  2017 | | 7 N/A