Hráli jsme uzavřenou betu nového DOOMa: dvojí dojmy

vytisknout velikost písma
Už od prvního odhalení je pro nás DOOM neřízená brutalita plná příšer a hrůzostrašných zbraní a dokázal nám to i ve své alfě. Co přinesla beta nového?

DOOM se pomalu ale jistě přibližuje svému vydání a proto vývojáři ze studia id Software spouští poslední testíky, aby hru vyladili na maximum. Dojmům z hraní DOOMa jsme se na Doupěti již dříve věnovali v případě alfa verze a nyní jsme dostali možnost si vyzkoušet i uzavřenou betu.

Více obsahu, více možností

Pokud beta něco předvedla, určitě to je zejména přínos velkého množství obsahu navíc. V první řadě se po vzoru moderních multiplayerových stříleček setkáme s bohatou customizací postavy i zbraní. Můžete upravovat barvy, v případě zbroje měnit jednotlivé díly a tím pádem se krapet upravit dle obrazu svého. Přišlo mi, že je hra s možnostmi úprav až přeplácaná, ale záleží přeci jen na vás, zda chcete mít nudného jednobarevného bojovníka nebo abstraktního se všemi barvami duhy.

doom_1.pngdoom_2.pngdoom_3.pngdoom_4.png

Hra tím docílila zejména toho, že má možnost vás při hraní alespoň chvilku udržet. Ve hře totiž získáváte nové levely dle obdržených zkušeností a s novým levelem získáváte nové možnosti customizace, ale i nové zbraně. Získávání zbraní mě i krapet děsí, poněvadž i když beta žádné zásadní rozdíly nepřinesla (maximální level byl 15), v budoucnu by mohli být mnozí hráči znevýhodněni. Dá se tomu ale samozřejmě zabránit omezením různých severů na např. jen pro levely 15-20.

Bojiště na pekelné úrovni

S příchodem nových zbraní se hra změnila celkem zásadně, přijde mi ale, že k lepšímu. Pokud jste četli mé dojmy z alfy, jistě si vzpomínáte, že jsem si stěžoval na to, že Super Shotgun je krapet moc OP. Přídavný obsah v podobě nových zbraní to naštěstí vyrovnal a hráč není nucen hrát s určitými zbraněmi, aby byl schopen s nepřáteli držet krok. Chvílemi budete proklínat hráče s plazmovými puškami a než se nadějete, začnete nenávidět raketomety.

doom_10.pngdoom_8.pngdoom_9.png

Díky tomu hra konečně umožní dostatečné přizpůsobení různým stylům hraní a tedy i větší personalizaci. Upravit si hru dle svého gusta sice umožňuje i úprava vzhledu, ale jelikož mluvíme o střílečce a ne o módním návrhářství, je vytváření si svých vlastních loadoutů zbraní přeci jen krapet důležitější.

 

Díky tomu hra konečně umožní dostatečné přizpůsobení různým stylům hraní a tedy i větší personalizaci.

 

Ve hře se pak najdete celkem rychle. Zbraní není jen hodně, ale jsou i patřičně rozmanité a nabízí to, co nám nabízela klasická herní mašinérie v době prvních DOOMů a Quaků. Mimo Super Shotgun najdete i raketomet, Vortex Rifle, klasickou Static Rifle či kulomet. Dříve nebo později si najdete svou oblíbenou dvojici (v mém případě Super Shotgun na blízko a Vortex Rifle na dálku), se kterými se vydáte do brutálních map, ale i nově představeného módu Warpath.

Zabij nebo budeš zabit

Warpath je ve zkratce řečeno King of the Hill s tím rozdílem, že území, které máte obsadit, se neustále pohybuje. V základu to není vůbec špatný nápad, bohužel mi přijde, že v DOOMu to moc nefunguje. Hra je založená na rychlosti a brutalitě. V případě Warpath se stane jen to, že se mnoho hráčů namačká do maličkého prostůrku. Nakonec v módu ani tak nejde tolik o vaše schopnosti jako spíš o počet a destruktivnost a příliš mě neohromil.

doom_11.pngdoom_12.pngdoom_13.pngdoom_14.pngdoom_15.pngdoom_16.png

Hlavním lákadlem tedy zůstává klasický Team Deathmatch. V DOOMu naštěstí nejsou klasické mapy, celkově to není klasická střílečka dle dnešních standardů. DOOM je zkrátka o rychlosti a díky tomu, že mapy mají všelijaké stupínky, skryté místnůstky a power upy na každém kroku, umožňuje vám Deathmatch všelijak taktizovat a využívat všech prostředků.

 

DOOM je zkrátka o rychlosti a díky tomu, že mapy mají všelijaké stupínky, skryté místnůstky a power upy na každém kroku, umožňuje vám Deathmatch všelijak taktizovat a využívat všech prostředků.

 

Celkově vzato, mapy nejsou nějak zvlášť velké. Ve hře se prezentovaly celkem dvě a to peklo a jakási podzemní základna plná lávy. Obě byly krapet odlišné a vyžadovaly krapet jinou taktiku a zatímco v pekle jste se s nepřáteli utkávali v celkem těsných místnostech, lávová základna mnohdy ukázala volnější prostory. Stále ale platilo to samé – brutalita, rychlost a monstrózní zbraně.

Největší brutalita nastala, když nějaký hráč vzal démonickou runu a proměnil se ve vraždícího Revenanta s raketomety na zádech (jiní démoni se stále neprezentovali). Bohužel spíše jako negativní účinek silnějších zbraní beru jeho velmi rychlé zabití. Revenant je stále velmi silný a v mžiku dokáže pobýt celý nepřátelský arzenál, ale není příliš odolný vůči výbavě, kterou mapa nabízí (zvláště vůči ničivému Gauss kanónu, který najdete jako power up pohozený na mapě). I když samozřejmě nejsem rád, když mám démona za zády, v alfě byl celkem příjemně cítit ten strach a napětí, když se k vám blíží. Nyní stáčí pár připravených hráčů a je v mžiku po něm.

Stará klasika v krvavějším kabátku

Naštěstí mám z bety DOOMa velmi pozitivní dojem. Jednak proto, že i když se jedná o betu, tak až na pár chybiček vypadala hra nádherně a běžela velmi stabilně. Bojový styl nás ale vrací do těch dávných herních časů. Je to zkrátka nová hra vytvořená podle starých principů, které nově oživuje a dává jim svěží nádech s bonusem dynamického a adrenalinového zážitku, o kterém sní každý nostalgik.

doom_17.pngdoom_18.pngdoom_19.png

Jelikož multiplayer pro mě nikdy nebyl nejoblíbenější stránkou, nemůžu se dočkat kampaně. Ta se zatím prezentuje jako brutalita se vším všudy, u které o nálepce od osmnácti let nezapochybujete ani na okamžik. Vývojáři sice musí ještě pár menších nedostatků opravit, ale pokud vás DOOM prozatím lákal, máte se skutečně na co těšit.

V další kapitole se dozvíte, jak vidí DOOM Ondřej Selner.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

16.  1.  2017 | | 10 N/A
8 nejlepších herních comebacků: když skvělé hry vstanou z mrtvých

8 nejlepších herních comebacků: když s…

Někdy se ani úspěšná hra nedočká pokračování anebo je oblíbená herní série ukončena. Ať už kvůli uzavření příběhu nebo třeba problémům s vývojem. Pojďme si připomenout povedené hry, které vstaly z mrtvých. Zkuste si zahrát jejich nové, ale i původní verze!

20.  1.  2017 | | 22 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
9 tipů, jak být profi zabijákem v novém Hitmanovi

9 tipů, jak být profi zabijákem v nové…

Kompletní balíček epizod novodobého Hitmana je venku. Naučíme vás, jak být tím zaručeně nejlepším zabijákem.

17.  1.  2017 | | 1 N/A
10 nejžhavějších titulů pro rok 2017, které nesmíte minout

10 nejžhavějších titulů pro rok 2017, …

Na rok 2017 si vývojáři pro hráče přichystali opravdu pěknou nadílku titulů. Pojďme si tedy vypíchnout těch 10, o které byste se měli opravdu zajímat.

18.  1.  2017 | | 3 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Assassin

Assassin's Creed: historie jedné značk…

V herní branži pravděpodobně není diskutovanější série, než je Assassin's Creed. Proč ten humbuk? Pojďme si to rozebrat.

13.  1.  2017 | | 8 N/A