Jurassic World: dinosauři špatně (mobilní recenze)

Jurský park. Hra. Na mobil. Může to fungovat? To se dozvíte v následující recenzi.

Svět Michaela Chrichtona a Jurského parku letos v listopadu oslaví pětadvacet let své existence. Výročí oslavíme jednak na stříbrném plátně a to už v červnu v novém filmu, jednak v herní inkarnaci univerza na mobilních platformách v Jurassic World: The Game.

Strategie nebo bojovka?

Počin mají na svědomí lidé z Ludia Inc., kteří vydali také Jurassic World: Builder. Ačkoliv už ten měl v názvu koncept výstavby, i pokračování je budovatelskou strategií jen na oko, v jádru je spíš bojovkou a klikačkou. Proč? Cílem hry totiž není postavit pavilon, nýbrž vycvičit dinosaury k boji a boje posléze vyhrávat. Stavět se bude, ale jen spoře, a například propojování pavilonů komunikací žádný smysl vůbec nemá.

V každém pavilonu můžete chovat a geneticky upravovat jiné typy dinosaurů (Triceratops, Majungasaurus, Alanqa, Diplodocus, atd.), které získáváte formou kartiček za vyhrané souboje či splněné úkoly, můžete je nakupovat samostatně a posléze je třeba prodat. K přípravě dinosaurů k boji potřebujete výzkumná střediska, přičemž každé slouží k získávání jiných surovin a také odlišným typům bádání. Zhostíte se ovládání dinosaura a tahovým principem útočíte.

Kombinovat budete tlačítka pro vynechání tahu, obranu a útok. Nějak zvlášť systém nebaví, ba naopak, nabízí jen minimální množství možností. Chov a příprava pradávných zvířat je samozřejmě stěžejním hratelnostním prvkem. Vedle toho ale budete také plnit různé vedlejší úkoly týkající se výstavby parku. Ty ale spočívají jen v získání surovin, postavení dané budovy a tak podobně. V rámci virtuálního světa se setkáte s ikonickými postavami Owenem Gradym, Claire Dearingovou či Dr. Henry Wuem.

Pěkné pozlátko

Hratelnost je zvláštní. Dle obrázků přiložených byste čekali (a my také), že celá hra bude především o stavení. Že se budete muset starat o návštěvnost a chod parku. Bohužel. Budovatelství je osekané na naprosté minimum, o to hůř, že boje jsou brzo stereotypní a monotónní. V průběhu hraní vás bude napadat stěžejní otázka – jedná se o bojovku nebo strategii? Nakonec nejspíš ani o jedno.

Jurassic World: The Game je po hratelnostní stránce nic moc. Brzo upadne do stereotypu a z hraní se stane nesmyslné klikání. Přítomností různých akčních bodů, peněz a žrádla pro dinosaury si tvůrci pojistili cestu k mikrotransakcím. Byť je používat nebudete muset (v tom případě se ale dost načekáte a ani si vlastně moc nezahrajete), hra k nim ponouká prakticky neustále a dost netaktně – například tlačítkem krmíte dinosaura, pak vám dojde jídlo a na stejném místě se objeví ihned tlačítko k zakoupení jídla z obchodu za reálné peníze. To titulu rozhodně nepřidá.

Hra potěší snad jedině solidním a líbivým technickým zpracováním. Ludia Inc. se podařilo zachytit filmovou atmosféru Jurského parku perfektně. Grafika je malovaná a do detailu propracovaná. V samotném boji se zase proti sobě postaví dinosauři plně ve 3D, s mnoha speciálními efekty a hutnou audio kulisou doprovozenou dravými skřeky pradávných zvířat. Za technické zpracování rozhodně chválíme, celou hru ale rozhodně spasit nemůže.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Strategie | Budovatelská strategie
Výrobce: Ludia Inc.
Začátek prodeje: 29. dubna 2015
  • Svět Jurského univerza
  • Líbivá grafika
  • Nudné boje
  • Nutnost mikrotransakcí
  • Osekané budování

Jurrasic World: The Game mělo potenciál především díky tématu. Ludia Inc. se ale měli žánrově diferenciovat mnohem více a jasně se rozhodnout, zda chtějí vytvořit bojovku nebo strategii. Takhle hra není ani mlátičkou, ani budovatelskou tahovkou. Ani jeden element není propracovaný pořádně, a tak se do hry hluboce ponořit v podstatě nemůžete. Škoda.

Hra byla testována na zařízení iPhone 5S a iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na AppStore.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg