Killzone: Shadow Fall – mulťák bez XP aneb hlavně že je sranda

Hleďme na kdysi krásný a mocný Helghan. Co zbylo z ubohé, dlouhá léta zkoušené planety? Strach, zmar, suť a prach. Takže co kdybychom konečně odložili zbraně a nechali padlé v klidu odpočívat? Že ne? Tak popadni pušku vojáku. Tahle pekelná řež ještě nekončí!

O nadcházejícím dílu akční série Killzone, jenž má být i startovním titulem nové generace konzole od Sony, se toho napovídalo už spoustu. Nyní se na celou situaci podíváme z trochu jinačí perspektivy, a sice té multiplayerové. Kdo chce v dnešní době po této stránce jen trochu zabodovat, měl by přinést alespoň náznak inovace.

 

Studio Guerrilla Games na to jde od lesa, systémem „Řekněte si sami, co vlastně chcete“

 

Část hráčské veřejnosti je zatím pevně věrna několika nedotknutelným akčním značkám, ale ta druhá je už „battlefieldy“, potažmo „cody“ doslova přejedena. Právě na tuto skupinu je třeba zacílit a ve správnou chvíli stisknout spoušť. Studio Guerrilla Games na to jde od lesa, systémem „Řekněte si sami, co vlastně chcete.“

1377045863-5.jpg 1377045865-6.jpg 1377045867-2.jpg

Neříkejte tomu editor

Řeč je o jakési laboratoři hráčských nápadů, která ve hře vystupuje pod krycím názvem „Warzone“. Warzone je v podstatě kterýkoliv oficiálně vytvořený mód/mapa, který ale lze překopat doslova k nepoznání. Měnit a tvořit v něm lze téměř všechno. Nelíbí se vám název třetí flusačky odshora? Změňte jej. Zdá-li se vám, že si hra zaslouží pestřejší a zábavnější nový mód? Vymyslete sami, jak by měl vypadat. Váš výtvor stačí už jen nasdílet a kdo ví, třeba si časem získá solidní zástup příznivců. Tím i prostý hráč může ovlivnit výslednou podobu herního obsahu.

1377045846-3.jpg

Celou vznešenou a „originální“ myšlenku zaštiťují tři základní cíle, kterých by chtěli vývojáři dosáhnout. Snadná dostupnost všem hráčům, herní hloubka a budoucí obsah. Hned první bod zní malinko tajemně, tak si jej pojďme trochu rozklíčovat.

Ať si každej štrejchne

Co se dostupnosti týče, má Killzone pokrýt co největší masu hráčů z celého světa a hlavně odbourat chvíle neskonalého zoufalství a frustrace začínajících hráčů bez zkušeností. Zároveň však nemá být hra takzvaně „snadná pro všechny“, ale dovolit schopnému pařanovi ovládnout herní mechanismy a stát se mistrem. Tyto dvě věci se do jisté míry poměrně vylučují. Jak to tedy kluci z Guerrilly vykoumali?

Především se zbavili dalekosáhlého pavouka, který na základě zkušeností odemyká zbraně a vybavení. To znamená, že se hráč již od samého začátku může směle chopit jakékoliv zbraně, kterou mu hra více hráčů nabídne a vyrazit do akce. Pro získání vyššího levelu je třeba namísto sbírání zkušenostních bodů plnit „výzvy“ vytvořené napříč herními styly a již nyní můžeme říct, že se samotným spuštěním hry bude dostupných úkolů více než 1500. A to už je slušná motivace.

 

Hráč může získat například sadu mířidel, tlumičů, zásobníků, nebo speciálních stylově vyvedených karet jako odměnu za kvalitně odvedenou práci

 

Mimo běžného „levelování“ mají výzvy ještě další význam. Navzdory tomu, že spousta obsahu je – jak jsme avizovali – dostupná již na začátku, něco se při jejich plnění přeci jen otevírat bude. Hráč může získat například sadu mířidel, tlumičů, zásobníků, nebo speciálních stylově vyvedených karet jako odměnu za kvalitně odvedenou práci v roli medika či snipera. No, a když už jsme u toho, využijme tento oslí můstek k tomu, abychom se na jednotlivé třídy podívali hlouběji.

1377045867-2.jpg 1377045868-1.jpg 1377045872-7.jpg

Až budu velký, budu…

Jelikož Killzone se o něco více snaží klást důraz na taktiku boje, než je tomu u jiných FPS titulů, jsou i týmové role klíčovým prvkem multiplayeru. Nečekejte ale žádný Team Fortress, povolání jsou pouze tři. Scout, pro něhož bývá typický rychlý útok ze zálohy, Assault, ostřílený to borec v první linii, a nakonec Support, jenž se stará o veškeré zásobování a výbavu, ne přímo související se zabíjením nepřátel. Všechny tyto role mají svou důležitost a dosáhnout mistrovství v daném oboru zaslouží poklonu, ať už patříte ke střelecké, nebo „jen“ podpůrné skupině.

 

Má to šťávu, má to spád a díky neustálým změnám módů, povolání a výbavy se nedostaví stereotyp

 

Ve výsledku vše stojí na stabilních kvalitních nohách a ani po delším hraní zatím nebyl pozorován stereotyp. Má to šťávu, má to spád a díky neustálým změnám módů, povolání a výbavy se dost dobře může stát, že poklidné večerní hraní vystřídá celonoční závislácký maraton.

1377046771-10.jpg

Zda bude Kilzone: Shadow Fall pro mnohé dostatečným důvodem k upgradu na next-gen se dozvíme 15. listopadu. Pokud má již někdo v této otázce jasno, podělte se v diskusi. Lépe řečeno, existuje titul, který by vás přiměl ke koupi nového železa? Přeci jen, není to levná záležitost…

Diskuze (3) Další článek: Rockstar obdaří hráče GTA Online tučnou finanční odměnou za trpělivost

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,