PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Kingdoms of Amalur: Reckoning - nekonečná akce (recenze)

Amalur přinese stovky hodin akční zábavy a k tomu vše, co má správné RPG mít. Tomuhle říkám pořádné akční RPG.

Jakmile se dostanete do boje, často ztratíte pojem o okolním světě. Úskoky, krytí se, kouzla a různé údery oběma zbraněmi vás plně pohltí a protivníci po chvilce padnou zasypáni hromadou efektů. Přitom vše funguje skvěle, cíle bez problémů trefujete a je jen na vás, jakou taktiku zvolíte pro daný boj. Za každý pohyb pak získáváte body Osudu, jakmile naplníte ukazatel, můžete přejít do Reckoning módu a užít si jej.

kingdoms of amalur reckoning 01.jpgkingdoms of amalur reckoning 02.jpg

Reckoning totiž s sebou přináší zpomalení času a výrazně silnější efekty vašich akcí. Celý svět navíc potemní a vaše cíle jasně září namodralým světlem. Ve velkém stylu likvidujete protivníky, ale ti nepadají mrtví k zemi, ale drží se na hranici života. Pak jen stačí k některému z umírajících dojít a odpálit náhodnou fatalitu, která dorazí všechny soupeře najednou a navíc přidá i nějaký ten bonus v podobě zkušeností, pokud mačkáte správné tlačítko.

Jak Reckoning, tak ani samotné souboje se přitom rozhodně neomrzí. Díky tomu, že jsou hodně akční, musíte dávat pozor i proti příšerám, co jste poráželi už před drahnou dobou. Samozřejmě, že jsou proti nim boje jednodušší, ale většinou nemáte žádné ultimátní všezabíjející tlačítko, poctivě musíte svá komba odmačkat sami. A kdyby se náhodou stalo, že vás zvolená cesta přestane bavit, je možné si za herní chechtáky schopnosti a dovednosti vynulovat a přerozdělit znovu.

Bez gamepadu ani ránu

KoA je neskutečně návyková záležitost - sednete si k hraní, že uděláte jeden z mnoha postranních questů, když tu na mapě uvidíte vykřičník, kolečko od dalšího úkolu, a hned je tu další úroveň, nové dovednosti, ještě vyzkoušíte získané pohyby a najednou venku svítá. A jestli si říkáte, že takhle musíte mít hru za dva večery dohranou, tak jste lehce mimo - testerům z Bioware údajně trvalo okolo dvou set hodin dohrát hru, kterou už znali, pro běžného hráče je číslo ještě vyšší.

Kingdoms of Amalur vydrží až podezřele dlouho

Po čase možná lehce začnete pociťovat stereotyp ve chvíli, kdy zase běžíte za kolečkem na mapě, zabíjíte další skupinku nepřátel, ale to jsou přesně okamžiky, kdy přijde nějaký závěrečný boss a donutí vás hrát trochu jinak, nebo kdy klidně můžete zabrousit do vlastního domu (některého z nich), pořídit mu nějaká další vylepšení a třeba zkusit přijít na pár užitečných lektvarů, co si navaříte. Cokoliv, co má mít pořádné RPG, tady naleznete, a k tomu navíc skvělé souboje, za které by se nemusela stydět ani samostatná akční hra.

Jen musím ke hraní doporučit gamepad a to z několika důvodů - zmiňoval jsem použití obou zbraní bez nutnosti přepínání, podobně je tomu i v případě aktivních schopností, kdy není třeba nejprve vybrat a pak až sesílat. Navíc třeba minihra na otevírání zámků používá vrnění ovladačem jako zpětné vazby, takže na PC je to najednou výrazně obtížnější. Zase ale komu to vadí, když může hrát na herních mašinách bez kompromisů. Po grafické stránce totiž hra vypadá skvěle na všech platformách a to nemluvím o skvělém hudebním doprovodu udržujícím tu pravou atmosféru.

kingdoms of amalur reckoning 03.jpgkingdoms of amalur reckoning 04.jpg

Pokud vám přijde, že zimní večery by bylo radno nějak zkrátit, pak je pro vás KoA jasnou volbou. Zásadní problém se hrou mohou mít pouze zaměstnanější hráči zvyklí dohrát titul za večer až dva, protože jim Kingdoms of Amalur vydrží až podezřele dlouho. S tím je prostě potřeba počítat, jinak vám některé taje hry zůstanou zcela skryty. A to by byla škoda.

Žánr: Akce, RPG | akční openworld RPG
Výrobce: 38 Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 10. února 2012