Lords of the Fallen: nekompromisní řezničina

Prý tady máme nové Dark Souls! Pravda to sice není, ale to ještě neznamená, že hardcore RPG slibující přelomový soubojový systém nezní zajímavě.

Nejen letošní E3 dokládá, že polští vývojáři dobývají svět a rozhodně se nejedná o žádné indie žně. Polsko, to už pro hráče dávno není pouze Zaklínač, ale také všemožné zombie akce a v poslední době také hojně diskutované Dark Souls nové generace, nebo chce-ti li prostě jen hardcore RPG, které nepromíjí a ať chcete nebo ne, Dark Souls je jeho největší inspirací. Řeč je samozřejmě o ambiciózních Lords of the Fallen!

Dark Souls s příběhem?

Tvůrci hry ze CI Games a Deck 13 rozhodně nechtějí a tak nějak zatím zvučnějšího bratříčka a sestřičku zapírají, kde se jenom dá. Producent hry Thomasz Gop dokonce několikrát prohlásil, že se jedná o svébytný projekt s vlastním zázemím. Ovšem sami uznejte, že z třetí osoby viděné RPG zasazené do fantasy světa plného obrovských bossů, co vás zabíjejí na jednu ránu zní přinejmenším povědomě.

1402767912-lords-of-the-fallen-4.jpg 1402767918-lords-of-the-fallen-3.jpg 1402767923-lords-of-the-fallen-2.jpg

V jednom ale autoři přeci jen mají pravdu a Lords of the Fallen je svébytný titul minimálně co se audiovizuální prezentace týče. Zatímco Dark Souls si totiž zakládá na tajemnu, temnotě a sice zajímavé, ale povětšinou do jednoho celku se slévající stylizace, tahle se snaží už na první pohled působit zcela opačně. Nejen, že tvůrci do určité míry sázejí na barvy a světlo, ale způsob, jakým to celé prezentují je pro Dark Souls navíc zcela nezvyklý.

 

Mluvit lze nejen o určitém prvku znovuhratelnosti, ale také o zcela klasickém fantasy RPG, které vládne naprosto standardním obsahem

 

Vývojáři totiž v tomto případě sázejí na příběh točící se okolo opravdu špatného a zlého boha, což znamená, že hráči se mohou těšit na cut-scény, rozhovory delší než jednověté monology, hráčská rozhodnutí a také vícero příběhových zakončení. Mluvit tak lze nejen o určitém prvku znovuhratelnosti, ale také o zcela klasickém fantasy RPG, které vládne naprosto standardním obsahem a jen k tomu přidává tu nekompromisní obtížnost a hlavně souboje.

1402767927-lords-of-the-fallen-1.jpg

Takřka bojovkové souboje

Zatímco jiná RPG totiž hrajete kvůli příběhu a někdy prostě jen pro tu torturu, Lords of the Fallen by měli přinést propracovaný soubojový systém, který podle slov samotného Gopa hru jistojistě prodá. Autoři se údajně inspirovali sérií Tekken a vedle kotoulů a memorace z Dark Souls nabídne hra také propracovaná komba nebo možnost ve správný čas protiútokem zastavit nepřítele či mu jednoduše zrušit kombo.

A to je skutečně něco, co Dark Souls dosud nenabídlo. Trošku jiné, nové, to pak bude i s obtížnosti, která sice má být velmi vysoká a smrtí bude určitě hodně, ale Thomasz Gop odmítá Miyazakiho filozofii o chybě a nevyhnutelném trestu. Lords of the Fallen by tak měli přinést daleko více možností, jak chybu napravit a zároveň se nemusíte omezovat pouze na jedno řešení, a sice naučení se protivníkových pohybů. Můžete třeba využít prostředí a za pomoci jakýchsi jednoduchých environmentálních puzzlů si dopomoci k vítězství i nebojovou cestou.

1402767926-lords-of-the-fallen-5.jpg 1402768314-lords-of-the-fallen-art-4.jpg 1402768314-lords-of-the-fallen-art-5.jpg

Někdo teď asi namítne, že s tím hra přichází o celé své kouzlo a řeči o obtížnosti jsou jen na oko. Stejně jako v Dark Souls ale i zde s každou smrtí přicházíte o draze nabyté zkušenosti, které ještě navíc narozdíl od již několikrát zmíněné konkurence časem mizí, takže jejich znovuzískání je oproti Dark Souls daleko obtížnější. Gop už dříve prozradil, že do hry bude zakomponován i jakýsi prvek hazardu. Čím více zkušeností totiž zrovna budete mít u sebe, tím více jich také získáte zabíjením nepřátel. Na jednu stranu tak můžete urychlit svůj postup hrou, ale na tu druhou si jej můžete také dosti znepříjemnit.

Ostré vymezení

Co se tak na první pohled může jevit jako kopírka Dark Souls je spíše svébytnou hrou, která se jen snaží něco vytřískat z momentálně populárního trendu. Vlastních myšlenek ale jak se zdá nese dost. Lords of the Fallen ostatně nenabídnou ani pro Dark Souls hodně důležitý multiplayer, a také herní doba bude stěží atakovat třicet hodin.

1398343576-5.jpg 1398343579-7.jpg 1398343580-8.jpg

Hlavní myšlenka hardcore RPG, které je obtížností vysoko and současnou produkcí tedy možná shodná je, ale zbytek už se více či méně liší. Lords of the Fallen by totiž měli být příběhově i svou audiovizuální stavbou velkolepým avšak ryze tradičním RPG se všemi proprietami, a to je zásadně odlišuje od Dark Souls. Jestli tomu tak ale nakonec opravdu bude se dozvíte až ke konci roku. Tedy pokud máte dost výkonné PC nebo konzoli dnes už současné generace.

Váš názor Další článek: Modern Combat 5 se odhaluje v debutovém traileru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,