Mafia III: návrat kultu nebo peklo?

Po letech strastiplného vývoje byla Mafia III oficiálně oznámena. Už teď z ní můžete vidět tři trailery a k tomu jeden gameplay. Jak to ale vypadá?

Během několika minulých let byla třetí Mafia velmi ohroženou hrou. Sice tak nějak všichni tušili, že se na ní pracuje, ale nic nebylo jisté. Ještě k tomu byla zavřena brněnská pobočka 2K Czech, kde vznikaly předešlé díly, první tedy ještě pod hlavičkou Illusion Softworks. Někteří členové byli poté přesunuti do studia Hangar 13, kde začali pracovat na pokračování prakticky od začátku.

94812143-112575.jpga9e5b855-112578.jpgf5620c69-112577.jpg

Zbytek týmu v česku se stále na vývoji podílí, ale už ne takovou mírou jako tomu bylo dříve. Vypadá to, že veškeré filmečky budou pocházet od českých tvůrců a ve studiu zastupují pozice spíše zaměřené na grafiku než na příběh a hratelnost. Stejně tak všechny zajímalo, zda bude mít Mafia český dabing. Titulky snad budou určitě jak na PC, tak i na konzolích. O dabingu se prý zatím teprve jedná, takže nic není jisté.

Teď se konečně dostáváme ke hře samotné. V prvním traileru byla představena nová hlavní postava jménem Lincoln Clay. Při jízdě autem vypráví o tom, v jakém smyslu bere on svoji rodinu a vzpomíná na dobu, kdy byl ve vietnamské válce. Poté se setkává s dalšími třemi osobami, které přihlíží k tomu, jak zabijete muže s páskou přes ústa.  Jedním z přítomných je Burke, vůdce skupinky irčanů, podobně jako O´Neill v předchozím díle. Další postavou je černoška s afrem, Cassandra, vůdce gangu lidí pocházejících z Haiti. Přítomnost posledního pak byla opravdu příjemným překvapením.

447e820e-112580.jpg

Jako postarší pán se předvedl starý známý Vito Scalleta, za kterého jste hráli ve dvojce. Po jeho opětovném pobytu ve vězení se rozhodl nadobro odjet z Empire Bay. Jeho postavení v tamnější společnosti zatím není úplně přesně známo. Pro každého z nich budete moci pracovat a zároveň jim přidělovat území ve městě. A když budete jednoho z nich upřednostňovat, tak zbylí vás nebudou mít zrovna v oblibě a nebudou s vámi tak rádi kooperovat. Zkrátka, důraz na "rodinu" a výhodnou spolupráci s jednotlivými členy bude klíčovým prvkem.

Zatímco ústředním úkolem tak bude sundání dona samotného, celá hra se bude točit také kolem zvyšování vlivu ve městě, správného obchodování, vylepšování postavy a především chytré spolupráci s jednotlivými členy vaší "rodiny", aby se docílilo co největší efektivity.

Abych se ale vrátil k hlavní postavě, Lincoln sklidil docela nepříjemnou kritiku. Nejen proto, že je míšenec, ale hlavně proto, že není až tak sympatický, jako byli jeho předchůdci. Ostatně, nevím proč se neustále řeší jeho barva pleti. Lincoln prostě působí jako bad-guy, na kterého se špatně podíváte a hned dostanete jednu přímo do obličeje. Takový pocit jsem neměl jak u Tommyho, tak u Vita. Jeho vzezření ale může takhle působit také kvůli tomu, co si prožil v minulosti. Jeho rodiče zemřeli ještě když byl dítě, a tak vyrůstal v sirotčinci.

2d438f03-112573.jpg50579dfe-112574.jpg6d328e36-112579.jpg

Během jeho života stále hledal rodinu, do které by mohl patřit. Nejdříve našel útěchu ve víře. O něco později byl povolán do války ve Vietnamu. Po návratu domů si našel rodinu v podobě černošského gangu Cleavers. Bohužel i o svoji novou rodinu přijde a málem ztratí i vlastní život. Krátkou dobu po jeho vstupu je totiž gang rozdrcen italskou mafií pod vedením dona Marcana. Po těchto událostech se rozhodne, že se pomstí Salemu Marcanovi, ať ho to bude stát cokoliv.

Příběh se odehrává v 70. letech minulého století v americkém městě New Orleans. Poprvé se tedy budeme pohybovat v rámci Mafie ve skutečném městě. Jak Lost Haven, tak Empire Bay byly jen inspirovány reálnými městy. New Orleans bude ve hře mít nějaké odlišnosti od skutečnosti. Vývojáři řekli, že si v něčem musí prostředí lehce poupravit, aby vypadalo podle jejich představ a především aby vyhovovali hratelnosti.

9d560d32-112576.jpg

Hned v den oznámení se také dostaly na veřejnost i záběry ze hry samotné. A nevypadá to zrovna "mafiánsky". Při jízdě autem to všude kolem bouchalo a stačilo se jen otřít o jiné auto a už bylo ve vzduchu. Jízdní model také nevypadal zrovna realisticky, až má člověk pocit, že hraje Saints Row. K tomuto tématu se vyjádřil i někdo z tvůrců. Řízení prý vypadalo tak šíleně jen proto, že je to jedna z možností výslechu. Prostě jezdíte jako idiot, aby vám vaše rukojmí řekl to, co potřebujete. Na druhou stranu, samotný model řízení a odlétávající auta už tento fakt nijak neospravedlňují. 

Nedává vám to moc smysl? Nebojte, mě také. Spíše to vypadá jako Grand Theft Auto ze 70. let a s předchozími díly to má společné jen jméno. Šéf Take-Two se ale ohradil, že Mafia a GTA jsou zcela rozdílné hry. Vývojáři těchto dvou her mezi sebou nesdílí žádné nápady ani technologie. Je ale hodně poznat, že si nějakou tu inspiraci přece jen vzali. Co by si měla Mafia zachovat je především důraz na příběh. Kvůli tomu také vývojáři ani nepřemýšleli nad multiplayerem, který se v poslední době dělá do každé druhé hry. Doufejme, že šlo o správné rozhodnutí.

Mafia tak vypadá pořád dobře, jen jí zatím chybí její typická atmosféra, která se může i nemusí dostavit. Ale berme zatím s rezervou. Přeci jen je to rozpracovaná alfa verze, takže nakonec může být všechno jinak. Jak to dopadne uvidíme snad v příštím roce. A co byste od trojky chtěli vy?

Diskuze (12) Další článek: 10 nejlepších letních pařeb pro PC [redaktoři radí]

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,