Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

|   |  Odpovědět
Jan Polášek  |  31. 03. 2017 13:24

(a hlavně kdykoliv se o Kesh mluvilo, tak jako o "she")

|   |  Odpovědět
Winsz  |  27. 03. 2017 00:37

Taková malá recenze fanouška, kterej se tesil na Andromedu:

Původní trilogii považuji kvůli příběhu, dramaturgii, hudbe( do teď si ji pouštím, leaving earth a Once end off all) uveritelnosti pribehu, Normandy a hlavního hrdiny( Shepard je prostě badass se vším všudy, takovej vzor) za nejlepší co nám kdy hry daly, hltal jsem všechno a těšil se na každou další hodinu, co se stane a jak to všechno dopadne a když jsem viděl závěrečné titulky, tak jsem věděl, že jsem byl součástí něčeho většího a bude mi to chybet :).

A ted k Andromedě. Zatim jsem v ni strávil cca 40 hodin, prolizam úplně vsechno a všechny planety mam na 100%. Chybí mě závěrečná mise, ale když to srovnám, tak příběh díky otevrenymu světu je pryč, není tak vtahující a to díky open world, protože je v tomto případě kontraproduktivni, rozptyluje Vás a nedokáže Vas vtáhnout do deje, protože na planetě resite ve výsledku veci, který Vás vubec nezajimaji a plníte je proto, aby Vám ta značka na mapě zmizela. Shrnul bych to následovně: priletite na planetu, dobehnete si pro úkoly, neustále koukáte do mapy, vystupujeme a nastupuje do nomada (ovládání je skvělé a potěší, že se kola chovají jinak na různém povrchu), něco vystřílíte, přečtěte si datapad, opět úkoly, vyresite hlavní úkol (bez nápadu, debilní puzzle a skakacka) a jako třešnička na dortu, boss, když jsem ho potkal po prvé byl fajn, když se pak ten stejnej model ukázal 3x na další planetě, tak jsem říkal, tady se nikdo nesnažil vymyslet něco nového, proste ctrl-c a pak ctrl-v ( ano takhle to fakt působí). Ano na planety se znova vracíte, ale probíhá to tak, že opět otevřete mapu, kouknete na úkoly, vyresite je a odletate pryč.

Cestování po galaxii, prvních 15 minut strávených na galaktické mapě je fajn, koukáte se na hezké animace, ale pak vám to přijde ubíjející, protože to nejde přeskočit a zbytečně to zdržuje.

Kdyz se dostanu k hlavnímu hrdinovi a jeho v posádce, tak hlavní Hrdina je člověk, kterej ve Vás nevyvola vůbec nic, nefandite mu, není to vudce, nemá tu auru výjimečnosti, to co dělalo Sheparda Shepardem, tak tu prostě chybí, ale je možné, že se to pak změní, až vyjdou dva další díly a opraví ty animace obliceje, protože ty k tomu vůbec nepřispívají ( někdy ani ty obliceje pri mluvení nevidíte, protože hra se rozhodne, že postava, se kterou mluvíte, někam odejde a dole běží pouze titulky :D ) a v neposlední řadě bych se pozastavil nad rozhodováním v důležitých dialozích. Pamatuje si, jak jste v minulosti v důležitých momentech mohli, někomu skočit do řeči, střelit ho atd?..tak tady to téměř zmizelo,za celou dobu jsem na to narazil 3x.. rozhodování mezi dvěma je poměrně časté, ale zatím v tom nevidím žádný užitek..

Spolecnici pro boj, jsou takovy nijaci a nedokazu si k nim najít cestu, jedině snad Jaal, který díky jazykové bariére a dobrého dabingu, působí zapamatovatelne, jinak je to opravdu bída, autoři se nejspíš snazili, aby skupina byla různorodá, ale dosáhli toho, že Vase skupinka vypadá jako banda mladých pionýrů na výletě, co se omylem do něčeho primichala a ne jako skupina, která má pomoct s osidlovanim nove galaxie. Naopak se mi líbi hlavní padouch, který má charakter a téměř vždy jedna logicky.

Hudba, která byla, jak jsem psal výše ve trojce bravurní, tak tady jsem si ani nevšiml, že nějaká je, což je taky škoda, protože díky tomu by podtrhli nějaké důležité okamžiky a příběh dostal nějaké emoce.

Teď už jenom ve zkratce ať to není uz tak dlouhy.

Crafting - je tam toho kopa, ale mě osobně to nesedi není potřeba něco craftovat a je tam toho zbytečně moc a nacházet zbraně m-8 avanger tieru 1 až 10 je prostě blby, ale chápu, že je to díky open worldu.

Skilly a dovednosti - ty jsou fajn, ale v singlu nemáte potřebuje je měnit a hledat kombinace ( jsem na 50 lvl, mám volných 30 bodu, ale nepotřebují je použit, protože mi to už nepřinese žádnej užitek a dávám je jen proto, aby mě tam nesvitili) tady to spis vidím na multiplayer, kde to je zajímavější, protože každá postava je jinak profilovana.
Grafika - netřeba komentovat, ta je skvělá.

Když to shrnu, tak jsem zklamán a to celkem dost, to co jsem miloval na původní trilogii a co dělalo Mass Effect Mass Effectem je pryc. U téhle hry me vlaste drží, pouze úcta k původni trilogii a hru bych doporučil nejspíš jenom fanouškům, protože jinak není ničím zajímavá a vše bylo jinde videno.

Ps: omlouvám se za diakritiku, píšu z mobilu a jde o obsah ne o formu.

|   |  Odpovědět
VelkejVasil  |  27. 03. 2017 07:56

"...příběh díky otevrenymu světu je pryč, není tak vtahující a to díky open world, protože je v tomto případě kontraproduktivni, rozptyluje Vás a nedokáže Vas vtáhnout do deje..."
Celou dobu co hraju MEA mi do něj ten otevřenej svět nesedí. Nedokázal jsem formulovat proč, ale tahle věta ten problém naprosto perfektně vystihuje. Díky

|   |  Odpovědět
Bill  |  27. 03. 2017 09:42

Nehrál jsem a právě díky úctě k původní trilogii hrát nebudu.
Stejně jako sem nehrál Mafii II a III, protože prostě jednička je navždy.
Jinak se vším souhlasím a to sem to ani nehrál

|   |  Odpovědět
Kyselý obličej  |  27. 03. 2017 10:53

Potom tvůj názor nemá žádnou váhu.

|   |  Odpovědět
Bill  |  28. 03. 2017 00:07

Jooo, nemá já ani neříkal, že bude mít

|   |  Odpovědět
Jan Polášek  |  31. 03. 2017 13:41

Příběh byl slabší, ale MEA byla první open world hra, kterou jsem dohrál (všechny ostatní mě zanedlouho začaly nudit). Bioware místo úzce zaměřené kampaně předchozích ME vsadil na fantazii hráče (tedy že hráč přijme roli Pathfindera a bude dělat to, co by měl dělat Pathfinder). Což samozřejmě nemusí vyhovovat každému. Taky bych ocenil spíš kampaň ve stylu ME2/3, ale tohle podání mi taky nevadilo.

A co se týče companionů, tak jsem taky nebyl nadšen (IMHO teda Drack byl ještě trošku lepší než Jaal), ale na druhou stranu většina companionů v ME získala smysl až v ME2 a ME3. V ME1 byla situace ještě možná horší než v MEA. Ashley a Kaidan? Pro mě za mě mohli umřít třeba oba. Tali? Ta se stala obecně oblíbenou až v ME2, v ME1 byla meh. Garrus? Ten taky dostal tu pravou podstatu až v ME2. Zbývá už jen Liara a Wrex. Liara byla OK a Wrex byl snad jako jediný opravdu zajímavý.

Co se týče skillů a dovedností: i když vylevelluješ všechno, co chceš, stále má smysl investovat do různých dalších skillů, protože tím odemykáš vyšší ranky profilů, takže získáš lepší a lepší bonusy. Já mám na levelu 49 spoustu bodů v Combat u věcí, co nepoužívám (páč všechny active skilly mám v Biotics), ale chtěl jsem vyšší rank Vanguarda, který mi sedí nejvíc, vzhledem k tomu, že hraju primárně melee. Více méně by mi stačily body jen v pasivních abilitách u combat/biotics + vylevellovaný Shotgun skill a Charge, Nova, Annihilation a měl bych možná i pár set volných bodů, ale to bych přišel o pár ranků Vanguarda a o velice pěkná procenta bonusů.

Za mě je MEA celkem příjemných 7/10 (v hodnotícím systému Jima Sterlinga, takže "dobrá hra, ale se spoustou problémů")

|   |  Odpovědět
Bill  |  26. 03. 2017 21:29

Ano, příběh byl monumentální a mám dohráno 4x. Ale Fallout byl minimálně stejnej masakr a nemám to srdce ho dát na druhou kolej Nicméně po dohrání ME jsem měl poprvé a naposled takovej pocit, jako by mi někdo vyřízl srdce. Zahrál jsem si hlavní roli ve filmu a byl to masakr Musím dodat, že i kdyby byl konec sebevíc monumentální, ten pocit bych měl stejně.

|   |  Odpovědět
Bill  |  26. 03. 2017 21:31

A myslím teď Fallout 1 a 2

|   |  Odpovědět
Yup  |  26. 03. 2017 16:56

Zapomněli jste dodat, že Multiplayer se díky p2p seká, teleportuje vás o pár sekund zpět a neustále padá, tudíž je z větší části nehratelný, pokud ovšem nemáte hosta s připojením 100/100.

|   |  Odpovědět
Devo  |  26. 03. 2017 15:30

Ne,byl to vždy příběh a proto hratelnost či grafika to nenahradí.

|   |  Odpovědět
Aki.Lee  |  26. 03. 2017 21:14

Přesně tak. Příběh. Pařím cca 31 let a i když mnoho gejm má co nabídnout a žebříčky si nijak nedělám, jednou jsem si řekl, která hra je pro mě vlastně ta "nej". A ano, byla to série ME. Kvůli příběhu, naprosto uvěřitelnému, dospělému a propracovanému. Který dokázal člověka vtáhnout a dokonce chytnout za srdce. Za který by se nemusel stydět lecjaký holl. biják. Pak teprve atmosféra, která má u mě velkou váhu a pak až vše ostatní. Kvůli své originální provázanosti dílů, různým postavám a koncům je pořád znovuhratelná, ano, možná míň než sandboxové tituly, ale i tak třeba předčila mé božské Fallouty. A pokud zde nebude ještě aspoň o chlup lepší příběh a potom atmosféra, tak ta hra NEBUDE lepší než původní série. Tečka.

|   |  Odpovědět
Kyselý obličej  |  27. 03. 2017 06:02

Tak oni se nesnažili aby ta hra byla lepší než ty ostatní, ale jiná, alespoň to tak řekli. Bohužel, dělá to úplně jiný tým, než dělal předchozí trilogii, z původního týmu tam už není ani jeden člověk, tak jako tak, je to velké zklamání. Kašlat na animace, ty vždy stály za ... a alespoň se u nich člověk zasměje, co ale omluvit nejde je cliché příběh, nudné a nezajímavé postavy, absence nového obsahu (nová galaxie a jen 2 nové rasy), planety by se dali taktéž označit za cliché (pouštní, ledová, tropická) jak originální.

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor