Metal Gear Solid: budoucnost v nejistotě

vytisknout velikost písma
Kojima nás nedávno potěšil epickým záběrem série Metal Gear Solid. Jak to ale vypadá s budoucností značky?

Po 28 letech je série Metal Gear Solid u konce. Tak se alespoň vyjádřil otec série Hideo Kojima ještě před tím, než se jeho cesty s Konami, vydavatelem vlastnícím značku, rozdělily. Konami bylo po událostech spojených s odchodem Kojimy ve svých budoucích plánech celkem nejisté a pohlavárům se nechtělo moc mluvit. V březnu letošního roku se ale věci pohnuly a vydavatel uvedl, že po dílu The Phantom Pain bude vydávat další hry série i bez Kojimy.

Potom ale vylezla na povrch zpráva, že Konami už se nechce pouštět do velkých AAA her kromě fotbalové série PES. V dnech minulých se zase věci otočily o 180° a u některých zdrojů jste se mohli dočíst, že Hideo Kojima je stále v Konami a byl jen na delší dovolené. Tak čemu sakra mají hráči věřit?

hideo-kojima-ground-zeroes.jpg

Ale trochu to uklidníme. Řekněme, že Kojima už nemá nic společného s Konami. The Phantom Pain se dobře prodává, je kandidátem na hru roku a vydavatel přehodnotí svoje rozhodnutí a začne pracovat na novém dílu. Naskýtá se jedna zásadní otázka. Chtěli byste vůbec Metal Gear bez Kojimy?

Jednou z odpovědí, která většině fanoušků první přijde na mysl je prosté “ne“.  I po všech těch událostech je Metal Gear pořád dílo Hidea Kojimy a pokud nebude na dalším dílu pracovat v útrobách Sony on, tak nikdo. Byl to Kojima, kdo narval jednu z největších herních ikon do platformy Playstation a byl také ten, kdo stvořil jedno z největších špionážních univerz všech dob. Metal Gear bez Kojimy by už nemusel vůbec být Metal Gearem.

e910fb96985a5a27612a5c61a34d340adfbdf0fa.jpg

Nebo snad může? V minulém roce vyšel boční díl, který neměl pod palcem přímo Hideo, ale šikovní vývojáři z Platinum Games. Název tohoto titulu byl Metal Gear Rising: Revengeance a nebylo to vůbec špatné. Vývojáři úplně zavrhli stealth stránku ve prospěch brutální řezničiny s mečem, kterou scénáristicky stále režírovalo Kojima Productions. Je jasné, že Revegeance oslovilo úplně odlišnou sortu hráčů. Důležité ale je, že oslovilo.

Revengeance je zábavná hra ze stejných důvodů jako ostatní kousky od Platinum Games. Nejznámější je asi Bayonetta, šílená hack’n’slash rubačka, kde jste do rukou dostali jednu sexy čarodějnici. To sem ale nepatří. MGR: Revegeance je velmi jednoduchá, zběsilá, brutální a stylově provedená hra. To, co je ale nejvíce působivé, je fakt, že byste asi nepoznali nepřítomnost Kojimova stylu. Vývojáři nezkopírovali jen zavedené prvky a odkazy ze série, jako třeba kartonovou krabici, přišli i s vlastními nápady. Je to jako by Kojima stál za celým vývojem a všechno co v Revegeance ukázal je to, co byste v Metal Gearu čekali.

Metal-Gear-Rising-Revengeance-PS3.jpg

Při hraní Revegeance vám do uší zní rozjuchaný J-pop soundtrack typický pro hry od Platinum Games a do toho si vesele usekáváte ruce nepřátelům. Ostatně, systém poškození nepřátel je jednou z nejchválenějších věcí ve hře. Ve slow-motion módu můžete nepřítele rozsekat snad až na jednotlivé atomy. I když to nebyl Metal Gear v pravém slova smyslu, u fanoušků série se dočkal celkem kladného přijetí. Může se to stát i s případným novým dílem?

To ale není jediný případ, kdy otec opustil svoji sérii.  Stalo se to, když Shigeru Miyamoto odstoupil z režisérského křesla a přenechal Eiji Aonumovi žezlo nad Legend of Zelda: Majora’s Mask. A dopadlo to docela dobře. Sice to nebyla ta “stará dobrá Zelda“, přinesla ale zajímavý prvek, který ovlivňoval celou hru. Tím prvkem byl čas a byl až překvapivě dobře využitý. Něco takového by možná pod vedením Shigeru Miyamota vůbec nevzniklo. Občas to chce zkrátka vyjet ze zajetých kolejí a zkusit něco nového.

87142_HiULPFbuqn_mgstpp_tgs_04_web.jpg

U pátého dílu Metal Gear Solid se také delší dobu řeší ještě jedna záhada. Tou je tajemná třetí kapitola, která se bůhví proč nedostala do hry. V souborech hry někteří hráči našli náznaky, že měla opravdu vyjít. Možná, že Konami už nechtělo dál čekat a prostě vývoj další části zatrhlo. To jsou ale zase jen a jen dohady. Dokonce se objevily spekulace, že už druhá kapitola byla osekaná a Kojima na ní vůbec nedělal. A pokud vás zajímá třetí kapitola víc, Hideo Kojima na ni občas dělá narážky na svém Twitteru. Co si ale odvodíte z jeho narážek je čistě na vás.

PC | Recenze | PS4 | Xbox One | PS3 | X360 | Akce

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – ukázková špionáž (recenze)

Jestli Konami dá někomu jinému dostatečný rozpočet a tvůrčí svobodu, může to dopadnout všelijak. Genialita a neuvěřitelná provázanost univerza MGS je ale také genialita pana Kojimy, která se jen tak přehodit nedá. Může se také stát, že Konami opravdu přestane dělat velké tituly a Metal Gearu se dočkáme jen jako mobilní hry, kde budete vysílat vojáky na mise z Mother Base. Ale kdo ví, třeba se ještě Big Boss vrátí. Konec konců, Metal Gear už měl skončit třetím dílem. Takže se může stát opravdu cokoli.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A