Might & Magic: Heroes VII - zpět k počátkům

Série Heroes hlásí návrat ke kořenům. Opět. Tedy opakovaně.

Heroes of Might & Magic je v našich končinách série velice známá, a to převážně díky třetímu dílu, který zůstal zatím nepřekonán. Když získal Ubisoft práva na tuto slavnou značku od 3DO, měl s ní velké plány, které zatím naplňuje. Vydal několik her z toho světa: Heroes V, VI, Might & Magic X, Clash of Heroes, Dark Messiah či Heroes Online. Dále chystá vydat karetní hru (Hearthstone ukázal cestu) Might & Magic: Duel of Champions a chystá akční RPG s podtitulem Riders. Nás ale nejvíce zajímá vydání nových Heroes s číslovkou 7!

Celkový koncept Heroes byl sice převzat z další legendární strategie King’s Bounty, ale za celou dobu své existence si vytvořila vlastní statut legendy, který vyvrcholil třetím dílem, jenž nebyl doposud překonán žádným ze svých nástupců.

Snímek obrazovky (166).jpg Snímek obrazovky (167).jpg Snímek obrazovky (168).jpg

Poslední dva Heroes tituly nebyly vůbec špatné a jistě si našly svoje fanoušky, ale třetí díl zůstává stále neohrožen, stejně jako návrat smysluplných textů do moderního popu. To se má podle tvůrců změnit (postavení třetího dílu, ne smysl textů písniček.), jelikož chystají řadu změn a chtějí si vzít to nejlepší z předešlých dílů. Ano, i čtvrtý díl měl podle tvůrců něco dobrého.

 

Poslední následovníci, dobro a zlo, však to znáte

 

Příběh nás zavede do časů občanské války ve Svaté Říši, kdy hlavní hrdina Ivan svolá radu, která mu má pomoci zastavit válečný konflikt. Ten odstartoval zavražděním císaře. S prázdným trůnem začala válka mezi zmíněným Ivanem a Saemusem. Poslední následovníci, dobro a zlo, však to znáte. V radě zasedne šest členů, tedy frakcí.

Snímek obrazovky (169).jpg

Novinkou, na kterou chtějí vývojáři upozornit, je možnost zvolení dvou z šesti frakcí samotnými hráči. Zatím byly odtajněny tyto frakce: Azyl, Nekropole, Tvrz a Akademie. Hráči nyní mohou už jenom pár dnů volit jednu ze dvou stran, a to buď Elfy, nebo Trpaslíky.

Logicky pak můžeme odvodit, že další frakce, jež chybí a mezi nimiž bude nejspíše voleno, jsou Peklo a Kobka. Obě frakce jsou celkem ikonické, především černý drak. Tvůrci podle svých tvrzení zatím nezačali pracovat ani na jedné z frakcí, mezi kterými se volí, a čekají na rozhodnutí fanoušků. O nezvolené frakce by hráči neměli přijít, jelikož je velmi pravděpodobné, že se objeví v následných přídavcích - datadisku pro hru.

Hru vyvíjí studio Limbic Entertainment, které hodlá respektovat tradice tahové strategie. Hra poběží na Unreal Enginu 3 a podle dostupných podkladů bude vypadat podobně jako šestý díl. Použití některých grafických konceptů z minulého dílu koneckonců přiznali i samotní tvůrci.

Snímek obrazovky (170).jpg Snímek obrazovky (171).jpg Snímek obrazovky (172).jpg

V krátkém demu můžeme také vidět interface známý z pátého dílu, avšak tato podoba ještě není konečná a bude se měnit.

Samotné kampaně mají zabrat kolem šedesáti hodin hracího času. Každá z šesti ras bude mít vlastní kampaň, která bude obsahovat 4 – 6 map plus závěrečnou kampaň, na jejíž zahrání nebude třeba přehrávat ty ostatní, bude ale o to těžší.

S vydáním hry bude přístupný i multiplayer a „Hot seat“, takže opět můžeme hrát na jednom počítači s přáteli do hlubokých nočních hodin. Tvůrci počítají i s vydáním editoru map, což je jedině dobře, jelikož singleplayerových map bylo v šestém díle poskrovnu a fanouškovské mapy bývají často značně promyšlené.

Nové pryč, staré sem

Každý hrad bude mít osm jednotek, které se budou moci upgradovat. Ty budou rozděleny do tříd – základní, elitní a šampioni. Jednotky šampionů budou v každém hradu dvě, ale hráč bude mít možnost postavit budovu pouze pro jednoho z nich. Skvělý tah, kdy si hráči budou muset rozmyslet, která obludka jim více sedne pro strategii. Dále budou k dispozici tři bojové stroje. Zatím nebyly odtajněny, ale z minulých dílů známe stan první pomoci, vozík s municí a balistu.

Snímek obrazovky (174).jpg

Třídy hrdinů budou celkem čtyři, ale zatím nejsou blíže specifikovány. Hrdina u sebe bude mít maximálně sedm jednotek. Další návrat ze čtvrtého dílu hlásí karavany. V Heroes IV jste si mohli v hradu nakoupit jednotky a poslat je k vašemu hrdinovi bez nutnosti pořizování hrdinu dalšího. Karavan ale mohl být i přepaden a cenné posily zničeny.

 

Změní se i pohled na města, která schytala v šestém díle značnou vlnu kritiky

 

Zmatečnost vylepšování postavy v Heroes VI přebila pouze chaotičnost vylepšování hrdinů v Age of Wonders 3, proto se opět vrací oblíbený Skillwheel, jenž přinesl v pátém díle jedinečné možnosti. Pro dosažení nejsilnějších dovedností jste museli volit přesně vybrané schopnosti. S tím souvisí návrat škol magie, kterých bude šest.

Změní se i pohled na města, která schytala v šestém díle značnou vlnu kritiky. Tentokrát budou ručně kreslené ve 2D. Takové město Azylu vypadalo ve videu opravdu moc pěkně. Je vidět, že si s tím tvůrci vyhráli a na kritiku fanoušků odpovídají zlepšením.

Snímek obrazovky (175).jpg

Vrací se i suroviny, kterých bude sedm, ale mají více charakterizovat skutečnost světa, hold rtuť na postavení haly temnoty nepotřebujete.

Z dalších zavržených vychytávek předešlého dílu bude nemožnost konvertování hradů na svoji stranu. V bojích bude také důležité, jestli útočíte zepředu či z boku. To přináší další taktické možnosti a zábavu, když se překliknete a ztratíte tak část armády. Měly by zmizet i artefakty dynastie.

Samotné video ukázalo několik novinek

Tvůrci slibují větší interaktivitu s prostředím, což splňují. Mapa sice vypadá velmi podobně jako v šestém díle, ale skýtá víc možností, jak si zde vyhrát. Hned v úvodu sledujeme příjezd Ivana do svého vévodství. To je záhy napadeno několika titány, kteří pochodují krajinou a ničí přilehlé usedlosti. Katapult začíná pálit a rozbíjí most, kudy titáni přišli, a s tím nastává první úkol. Chránit katapult, který kolosální návštěvníky rychle zničí. Ti mezitím bourají vodní mlýny, které vám každý týden přihodí nějaký ten penízek.

Rozbitý most můžete následně opravit za patřičný obnos a počet surovin. Podzemí, do kterého vstoupil náš hrdina, bylo po chvíli zatopeno, což změnilo podobu mapy. Z hor může spadnout lavina, která zatarasí cestu a nepřátelský hrdina nemůže utéct. Jestli takovýmto způsobem budou fungovat všechny mapy a nejde jenom o předem připravené události, tak se máme opravdu nač těšit a takovéto inovace jsou přesně ten krok kupředu, který potřebuje každá herní série ve svém novém dílu.

Boje pro mě zůstávají zatím beze změny. Je pěkné, že při zahájení bitvy nám kamera přejede efektivně kolem bojiště, na kterém je tentokrát více překážek, ale jinak vše zůstává jako v šestém díle. Snad budou boje tentokrát svižnější a rychlejší než minule. Ve videu toho moc z bojů není vidět, jelikož nepřátelských jednotek není mnoho a padají na jednu ránu.

 

Kromě normálního boje můžete dát i rychlý boj, kdy řež vyřeší počítač a vám pak ukáže ztráty

 

Kromě normálního boje můžete dát i rychlý boj, kdy řež vyřeší počítač a vám pak ukáže ztráty. Možnosti je i opakování bitvy, jestliže jste utrpěli velké ztráty. Navíc vše vypadá ještě lépe než u předchůdce, takže se můžeme těšit na ještě lepší grafický požitek a více detailů.

free-might-and-magic-wallpaper-33339-34096-hd-wallpapers.jpg

Jenom samotná grafická úprava však nestačí, zvukový doprovod je neméně důležitý, jelikož dokáže podbarvit jedinečnost okamžiku a více vtáhnout do hry. Autory hudby jsou opět Rob King a Paul Romero, kteří vytvořili hudbu už pro první díl série.

Očekávaná tahová strategie s prvky RPG by měla vyjít v roce 2015 exkluzivně na PC a přinese řadu změn, kterými se pokusí svrhnout třetí díl z Heroes trůnu.

Diskuze (2) Další článek: Forza Horizon 2 se chystá do světa, připomíná se trailerem

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,