Might & Magic: Heroes VII: návrat ke kořenům? (recenze)

vytisknout velikost písma
Čas nám pomalu uběhnul a my tu máme nový díl Heroes. Bude se držet ve stopách starých nebo nových dílů? To se za chvíli dozvíme.

Po několika uzavřených betách jsme se konečně dočkali plnohodnotné hry. Bylo to sice čekání dlouhé, ale už je za námi a my se můžeme ponořit do "hrdinské" atmosféry. Hned na začátek je ale na místě se zamyslet, jestli je to hra doopravdy plnohodnotná.

Nedělám to rád, ale prostě musím. Vývojáři pod záštitou Ubisoftu podle mého názoru nejsou v ideálním postavení. Je na ně vyvíjen obrovský tlak z hlediska termínů a občas se to prostě nedá stihnout. Nejsem žádný odpůrce Ubisoftu, ale myslím, že opět šlápl mimo.

2.jpg8.jpg9.jpg

Jelikož většina lidí čte recenze proto, aby se dozvěděla, jestli se tu kterou hru vyplatí koupit, uvedu velice netradičně část hodnocení již na začátek. Titul bohužel opět trápí nedokonalá optimalizace a bugy. Jejich přítomnost je dost častá a proto bych doporučil s koupí hry počkat pár týdnů, než ji vývojáři opraví. První vlna patchů už je za námi a opravuje některé chybky, ne však všechny. Dalším problémem jsou tahy nepřátelské umělé inteligence, které jsou neskutečně dlouhé a občas až otravné. Čekání se často vůbec nevyplatí a tahy nepřítele jsou dost stupidní, změnou obtížnosti se to bohužel vylepšuje jen částečně, umělé zrychlení v nastavení řeší problém tak napůl.

O čem noví Heroes vlastně jsou?

Protože některé lidské vlastnosti jsou prostě nevyzpytatelné, né vždy může být mír tak krásný a tichý. Protože imperátorka a všechny její potomci byli v kouzelném světě Ashanu zavražděni, vládnoucí jedinci se mezi sebou začnou přít a snaží se dostat na její místo. Jak kampaň, tak volná hra vás provedou všemi ze šesti dostupných frakcí. Určitě se shodnu s většinou hráčů, že nejzajímavější frakcí jsou nemrtví. Jejich příběh vypráví o pádu a následném vzestupu frakce a působí dost zajímavě.

5.jpg

Dalšími frakcemi jsou Azyl, Tvrz, Kobka, Akademie a Elfové. Pochopitelně každá frakce má své originální jednotky, hrad a schopnosti. Frakce a jejich možnosti se v posledním dílu série moc nezměnily, fanoušci série se tak budou cítit jako doma. Přibylo pár jednotek a vylepšení u většiny. Azyl se dočkal vlků, mistrů mečů a bojových sester. Mě osobně velice bavila Akademie a její magický styl hry. Probourávání se pomocí Golemů, chrličů a titánů skrz živé nepřátelské jednotky je totiž velice účinné a zábavné. Dále si můžete v této frakci ovládnout duchy ohně, mágy, džiny a krásné magické orly.

 

Nejzajímavější jsou draci vytvoření z holých kostí

 

Setkáme se například i s nekropolí, která se zvětšuje počtem získaných kostí z nepřátel. Její jednotky jsou velice obratné a efektivní, nicméně nenajdete zde žádné střelce, což může být značná nevýhoda oproti jiným frakcím, které je mají silné. Nejzajímavější jsou draci vytvoření z holých kostí. Co se týče například Tvrzi, ta se postupně vrací ke kořenům třetího dílu. Její hlavní zbraní je agresivní a silný útok, takže pokud rádi taktizujete, moc si ji neužijete. Vymlátit nepřátele lze pomocí bazilišků, kentaurů nebo gnullů. Ideální frakce pro hráče, kteří se s tím prostě nemažou.

1.jpg3.jpg6.jpg

V našem přehledu frakcí pokračujeme asi nejsilnější frakcí zvanou Kobka. Drahé, avšak velice efektivní jednotky mají silný útok a jsou velice praktičtí v rychlém boji. Zahrajete si za medúzy, draky, minotaury a věčně dezertérskou hydru. Následují Sylvanští elfové, kteří jsou často označování jako království pohádek. Nejlepší jejich využití je útok na jednu jednotku, kterou dokáži velice účinně zpacifikovat. Jejich členy tvoří skřítci, draci, elfové a dryády.

Přechod z 3D zpět na 2D

Ano, přesně tato skutečnost se odehrává v designu měst. Podle mého názoru je vše přehlednější a vypadá vážně dobře. Určitě dobrý krok kupředu. Stavbou nových budov zvyšujete úrovně a odemykáte další budovy. Důležitým prvkem, který mimochodem vybrala komunita, jsou suroviny, které potřebujete k výstavbě. Není to už jen dřevo, kámen nebo zlato ale i další zdroje. Doly nově spadají po obsazení pod danou provincii, takže po jejím dobití získáte všechny továrny. Dalším zajímavým krokem je rabování, kterým můžete protivníkovi na pár tahů značně omezit přísun surovin a tím i zdárný postup.

7.jpg

Kromě dolů, které se nachází v okolí měst zde najdete i speciální střediska, kde si budete moci naverbovat nové válečníky, které pak využijete v bitvách. Není také vhodné zapomenout dosadit správného guvernéra, který může značně ovlivnit produkci nepřítele.

 

V bitvách získáváte zkušenosti, které jsou důležité k získání nových úrovní

 

Pro vašeho hrdinu, kterého si ve hře šlechtíte jsou důležité školy. V těch se učí novou magii a zdokonaluje se. Pokud ovšem má váš hrdina talent, postačí mu kouzelné svitky a nepotřebuje ani znalosti. Hrdinové jsou stále velice podstatnou a silnou částí vaší armády, která dokáže vojska ničit jedním kouzlem. V bitvách získáváte zkušenosti, které jsou důležité k získání nových úrovní. Při každé nové úrovni ziskáte bod, který si dle vašeho uvážení umístíte do jednoho z deseti stromů schopností. Zde doopravdy není o dovednosti nouze, takže se nemusíte bát, že si nevyberete.

2.jpg4.jpg8.jpg

Novou vlastností je důraz na to, jak protivníka zasáhnete. Pokud zaútočíte do zad, nepřítel utrží vyšší poškození a rychleji bude umírat. To navádí k novým taktikám a tahům, což je jistě vítaná změna. Poté také potřebujete mít dobrou morálku. Ta zásadně ovlivnuje úspěch na bojišti a demotivovaný voják si klidně svůj tah vynechá, což může mít fatální následky.

Trochu nepotěší jaksi odfláklé uživatelské rozhraní, které sice doznalo praktických změn, v mnoha aspektech ale působí až příliš prostě, bez důrazu na detaily a maličkostí, které lahodily očím ve třetím dílu. Obecně je ze hry cítit jakési zjednodušení a větší mainstream, což je bohužel v moderním průmyslu běžné.

13381-5.jpgheroes-of-might-magic-vii-edycja-kolekcjonerska-pc-3.jpgzap_h2.jpg

Samozřejmostí je i online porce, ve které se vydáte rabovat a bušit do živých hráčů v multiplayeru. Doporučujeme ale napřed pořádně natrénovat taktiky v singleplayeru, jelikož živí jedinci vám většinou nic nedarují.

         

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | Tahová strategie
Výrobce: Limbic Entertainment
Začátek prodeje: 29. září 2015
  • Zábavná hratelnost
  • Návrat ke kořenům
  • Bojový systém
  • Množství bugů
  • Špatná optimalizace
  • Haprující AI
    

Podle mého názoru se nový díl Heroes povedl tak na půl. Pokud by jej netrápily bugy, špatná AI a jakési celkové zjednodušení, šlo by o skvělý díl, který se vrací zpátky ke kořenům. Nakonec se návrat koná jen v některých aspektech. Musíme pouze doufat, že vývojáři tyto chyby opraví a dotáhnou titul k dokonalosti, kterou si jistě  zaslouží. Bohužel některé prvky budou muset počkat až do dalšího dílu.

PS: Nezapomeňte také na naši soutěž o hru Heroes 7 a dárky k tomu, která bude trvat až do čtvrtka!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A