Mirror's Edge Catalyst: už zase skáču přes kaluže (recenze)

vytisknout velikost písma
Město ze skla vítá zpět Faith a my vítáme zpátky populární parkourovou akci. Jak dopadla?

První Mirror's Edge byl neuvěřitelně unikátní hrou, která rozvířila stojaté vody originálně pojatých FPS akcí a přinesla místo neustálé střelby ladné piruety hlavní hrdinky Faith. Právě nevšednost a unikátnost byla hlavním tahounem prvního dílu a tak není divu, že jsme měli nad pokračováním obavy. To se nakonec dočkalo světlo světa a můžeme minimálně prohlásit, že není vůbec špatné. 

Město v oblacích

Příběh se odehrává v dystopickém městě Glass, kterému vládne tvrdou rukou Konglomerát, sestávající z 13 obrovských korporací. Ty se neustále přou o moc a nadvládu nad městem a mezi tím vším žijí obyčejní lidé. Lidé, kteří nestojí o kontrolu jejich životů. Někteří se rozhodli uniknout systému a tvoří tzv. Runner, běžce, co stojí proti zákonu a obývají povětšinou střechy mrakodrapů. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610141014.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610152745.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610175618.jpg

Je tady i bezpečnostní složka K-Sec, divize společnosti Gabriela Krugera, jednoho z nejmocnějších lidí města a člověka, se kterým se nechtěně pustíte do křížku. Jakožto Faith se po nějaké době v chládku vracíte na scénu a opět obouváte své sportovní botky, abyste zadkem klouzali po střechách. Tentokrát ale nepůjde pouze o budoucnost a klid těch nejbližších, ale i tajemnou minulost hlavní hrdinky.

 

Příběh rozhodně není důvod, kvůli kterému si hru budete kupovat

 

Příběh je rozhodně poutavější než v případě jedničky, dokáže zaujmout a ačkoliv je plný akčních klišé, udrží pozornost. Všichni ale, že kvůli příběhu Mirror's Edge nehrajeme. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610174743.jpg

Na přeskáčku a stylově

Mirror's Edge vždy byl o požitku z parkouru a Catalyst tento pocit přenáší parádně. Opět je tu přítomna ladnost a plynulost pohybů, akrobatické prvky a díky lehkému RPG systému i možnost si Faith vylepšovat v několika kategoriích, aby byla svižnější, více vydržela a používala nové gadgety. RPG prvky rozhodně potěší, stejně jako otočka o 180 stupňů z hlediska stavby světa. Ten je totiž ve hře kompletně otevřený.

Můžete si tak po mapě běhat, kam se vám zlíbí a příběh, výzvy či nepovinné úkoly plníte volným stylem jako v každé jiné sandboxové hře. To rozhodně přispívá k pocitu volnosti a nesvazuje tolik jako extrémně lineární jednička. Na stranu druhou je toto pozlátko pouze vizuální a lehce klamavé, protože mapa střech města je sama o sobě dost omezená a otevřená, takže budete všechny její kouty znát nazpaměť za pár minut. A ano, na ulice se opět nepodíváte. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610144846.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610145910.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610150742.jpg

To ale nemění nic na faktu, že otevřenost hře prospívá a dává více možností se vyblbnout. Střechy jsou plné kolegů, lidí, připravených vám dát úkol navíc i hlídek, kterým se musíte vyhýbat. O to víc, když běhání je tak zábavné a rvačky dostávají zcela nový rozměr. Tentokrát už si na střelné zbraně nesáhnete vůbec, ale to nevadí. Faith totiž dostala do vínku pár nových fint a bitky jsou tak mnohem intenzivnější a zajímavější. Nechybí úskoky, kopy, chvaty a různé taktické pohyby, takže si opravdu připadáte jako trénovaný bojovník. Nepřátelé se ukážou v několika variacích, takže vždy musíte umět kombinovat taktiku a myslet strategicky. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610152934.jpg

Bohužel z hlediska umělé inteligence moc rozumu nepobrali. Většinou bezhlavě utíkají, případně vám jdou na tělo bez toho, aby se vás snažili obejít nebo vzít do kleští. Nejde o nic převratného, ale mohli jsme se dočkat i o poznání rozumnějších soupeřů. S tím souvisí i nový systém hledání, kdy po vás jde helikoptéra a výsadkáři, bohužel ale stačí jen rychle utíkat a nebezpečí je ta tam. 

Naleštěná prázdnota

Nezaměnitelný výtvarný styl je jedním z es této značky a ani dvojka není výjimkou. I zde narazíte na nádherné naleštěné mrakodrapy, extravagantní kreace, skvělou práci s bílou a neony a obecně zajímavých designem města. Také postavy vypadají díky Frostbite enginu třetí generace věrohodně a živě, akce je svižná a nikde se nic neseká a nedrhne. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610152848.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610160946.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610175335.jpg

Bohužel nic není bez chyb a grafika se dá označit spíše za průměrnou. Občas se postavy zaseknou v prostředí, pathfinding není nejlepší a grafické bugy se občas také objeví, především při větší rychlosti. Naštěstí to není nic, co by vyloženě kazilo zážitek ze hry. O to víc, když hudební doprovod je opět prvotřídní, jemný a uklidňující. Zkrátka tak, jak to máme rádi. 

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Parkourová akce
Výrobce: EA DICE
Začátek prodeje: 9. června 2016
  • Otevřený svět
  • Nové pohyby a chvaty
  • Nádherný výtvarný styl
  • Skvělá hudba
  • Minimální inovace
  • Uzavřenost mapy
  • Málo obsahu

Mirror's Edge Catalyst by se dal označit za příjemný. Pokračování, které neurazí, ale ani nenadchne. Pobíhání po střechách a rvačky s hlídači vás zabaví a několik hodin se určitě budete skvěle bavit. Po splnění několika výzev a dojetí příběhu ale zjistíte, že už tu není moc co dělat. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a nemine

Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a ne…

Silvestr máme za sebou. Teď je načase podívat se před sebe a začít slintat.

3.  1.  2017 | | 11 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

včera | | 4 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: zůstaň prosím v Anim…

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

5.  1.  2017 | | 7 N/A