Mortal Kombat XL: DLC ždímačka? (recenze)

vytisknout velikost písma
Kultovní bojovka Mortal Kombat s dílem X vychází v rozšířené edici. Má smysl?
Mortal Kombat XL: DLC ždímačka? (recenze)

Letos v dubnu tomu bude přesně rok, co světlo světa spatřil nový díl kultovní mlátičky Mortal Kombat X. NetherRealm tak v podstatě v duchu současného trendu vydávání rozšířených a remasterovaných edicí jeho roční narozeniny připomínají. Jak? Vydávají Mortal Kombat XL, tedy rozšířenou verzi původní hry, jejíž hlavní devizou je napráskaný obsah. XL edice totiž obsahuje veškerá dlcčka a dodatečný obsah, vydaný pro MK X. A my se ptáme: má to vůbec smysl?

Ještě než se do snahy o zodpovězení této otázky pustíme, představme si obsahovou stránku Mortal Kombat XL. Naleznete v ní kompletní řadu stahovatelných balíků, jmenovitě Kombat Pack 1 a 2 (postavy Predator, Jason Voorhees, Tremor a Tanya, Xenomorph, Leatherface, Triborg a Bo’Rai Cho), Samurai Skin Pack, Apocalypse Skin Pack, Brazil Skin Pack, Kold War Skin Pack, Kold War Scorpion Skin, postavu Goro, tzn. všechny postavy, dodatečné pohyby a komba, fatality, skiny, x-raye, dekapitace, nut-punche atd. To všechno v hodnotě (respektive v ceně, za kterou byla DLC prodávána) asi třech až čtyřech desítek dolarů za běžnou cenu nové hry.

maxresdefault.jpgME3050410089_2.jpgmortal-kombat-x-kombat-pack-2-triborg-intro.jpg

V jádru jde samozřejmě o tu stejnou (kvalitní) hru, kterou jsme před rokem prohlásili jednou z nejlepších bojovek posledních let. Zamilovali jsme si ji pro její hysterickou brutálnost, nutnost cviku a skvělé technické zpracování. Mezi málo negativy, která jsme zmiňovali, byly však pomalé odměny a rovněž ponoukání k mikrotransakcím. Nešlo však o nic, co by výsledný dojem z hraní výrazným způsobem kazilo.

Příští rok XXL edice?

Pojďme teď zpět k otázce, kterou jsme si položili na počátku. Má vydání Mortal Kombat XL smysl? Odpověď dost možná už tušíte. Pakliže vám z nějakého důvodu desítkový Mortal Kombat utekl a nyní byste se do světa brutálního mlácení rádi podívali, lepší volba než XL neexistuje. S jeho pořízením totiž získáte (prozatím) finální a kompletní hru. Záměrně píšeme „prozatím“, neboť už v traileru na XL edici NetherRealm Studios lákají na předobjednávku, kterážto vám zajistí přístup k dalšímu DLC. Dá se tedy předpokládat, že i k XL verzi budou tvůrci připravovat další obsah.

1258226.jpg

V opačném případě, tedy pokud jste Mortal Kombat X zakoupili již dříve a dost možná k němu pořídili i nějaký ten DLC balíček, XL verze rozhodně za plnou cenu, za jakou se prodává, důvodem k pořízení není. Ba naopak, je tak trochu fackou pro všechny stávající majitele, kteří za DLC obsah utratili nemalé peníze. Kdyby si přitom počkali rok, mohli mít hru „kompletnější“, než když ji kupovali mezi prvními (kteří by měli být paradoxně ceněni tvůrci hry úplně nejvíce) za plný peníz.

 

Denně jsme svědky toho, že se vydávají hry, které mají dávno před vydáním ohlášený dodatečný DLC obsah

 

A to je to, co nám na Mortal Kombat XL tolik vadí. Jde nám o princip samotný. Ten však bohužel jen odráží stav současného herního průmyslu jako takového. Denně jsme totiž svědky toho, že se vydávají hry, které mají dávno před vydáním ohlášený (a dost pravděpodobně už i připravený) dodatečný DLC obsah. Ten je tak v podstatě z finálního produktu (který ale finální není, byť za cenu konečnou prodáván je) vytržen a separátně posléze servírován zákazníkovi za další peníze.

large.jpg

Vzhledem k tomu, že edice XL se tváří jako kompletní, ale tvůrci naznačují ještě další obsah, zdá se nám tento přístup v podstatě do nebe volajícím pohrdáním hráče. To bychom se totiž příští rok mohli dočkat XXL edice, opět za plné peníze, opět o něco obsahově plnější, avšak opět nekompletní. Největším problémem samozřejmě je, že princip současné produkce DLC a vydávání reedic jednotlivých her je pouze odrazem doby, tedy poptávky, která zjevně existuje.

PS4 | Recenze | Arkády | X360 | PS3

Mortal Kombat X: hektolitry krve (recenze)

Jinými slovy, přestože ne vždy dodatečný obsah odpovídá kvalitou ceně, hráči DLC kupují. Ostatně v hojné míře využívají i mikrotransakcí, mobilní herní trh budiž toho důkazem. Mortal Kombat XL je exemplárním dokladem tohoto podivně fungujícího principu ve světě velkoformátových her. XL edici proto doporučujeme jen těm, kteří se ke hře doposud nedostali, ostatní můžou její vydání v klidu ignorovat. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejlepších RPG pecek, které si musíte zahrát

10 nejlepších RPG pecek, které si musí…

Hry na hrdiny jsou specifický žánr, který si opět vydobývá své místo na herním pódiu. Proto jistě neuškodí si připomenout ty nejlepší herní počiny, ať už pro pamětníky, nebo pro nové hráče, kteří by chtěli okusit něco z tohoto žánru.

včera | | 20 N/A
Uncharted 4: A Thief

Uncharted 4: A Thief's End - poslední …

Uncharted 4 nás provedl mnoha nezapomenutelnými okamžiky. Dokáže uhranou i naposledy?

13.  5.  2016 | | 11 N/A
Uncharted 4 pod lupou: grafika nové generace z dílen Naughty Dog

Uncharted 4 pod lupou: grafika nové ge…

Uncharted 4 vypadá nádherně, co za tím ale stojí? Podívali jsme se, co dokáže interní grafický engine tvůrců.

16.  5.  2016 | | 14 N/A
DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

I přes minulou slávu byl DOOM dnes již mrtvou sérií, dokud na E3 nepředstavili vývojáři z Id Software bombastický návrat v podobě nového dílu. Povedlo se jim to?

18.  5.  2016 | | 21 N/A
Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Sport a Gran Turismo 6 je značný

Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Spor…

Exkluzivní PS4 titul Gran Turismo Sport má přinést pár novinek včetně lepší grafiky. Možná vás až překvapí, jak si hra od Gran Turismo 6 polepšila.

25.  5.  2016 | | 8 N/A
Vzhůru do jiných světů aneb jak funguje virtuální realita?

Vzhůru do jiných světů aneb jak funguj…

Všichni to chceme, málo kdo ale doopravdy chápe, co za tím stojí. Co je to virtuální realita?

24.  5.  2016 | | 10 N/A
Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůru mezi hvězdy

Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůr…

Už snad nikoho nepřekvapí, že i letos si pro nás Activision připravilo nový díl své dlouholeté FPS série Call of Duty. Tentokrát už je to nějaký čtrnáctý díl a stále se drží svého zasazení do budoucnosti.

19.  5.  2016 | | 7 N/A
The VOID: virtualitu lze nyní uchopit zcela novým způsobem

The VOID: virtualitu lze nyní uchopit …

Zcela unikátní projekt založený na virtuální realitě a interaktivním prostředí, kde spolu obojí komunikuje v dokonalé symbióze. Po nasazení VR helmy se ocitnete v nejtemnější jeskyni ze všech, prohledáte starobylé májské ruiny nebo zažijete galaktické bitvy hvězdných korábů. To vše se skrývá pod zkratkou označující bránu vedoucí doslova do jiného času a prostoru.

13.  5.  2016 |