Návod: Jak začít s Mount & Blade: Warband - Napoleonic Wars

Naučit se hrát Mount & Blade: Warband - Napoleonic Wars nikdy nebylo tak jednoduché.

I když jsou Napoleonic Wars poměrně starým rozšířením pro ještě starší hru Mount & Blade: Warband, stále kolem něj existuje početná a velmi aktivní komunita. Nicméně začátečník se může po vstupu na historické bojiště jednoduše ztratit. Proto vám přinášíme tento návod, který může novým hráčům pomoci.

Výběr postavy – pěchota a kavalerie

Nejdříve si musíte vybrat stranu. Každý národ má své jednotky, ale v podstatě se moc neliší. Tři hlavní věci, kterých jsem si všimnul – Francouzi nemají riflemany (střelce na dálku), Rusové mají pěchotu s dlouhým kopím (ostatní nemají), Britové mají speciální typ vojáka, střílejícího výbušné rachejtle a Rakušané mají člověka s brokovnicí. Stranu si ale ve výsledku často ani nevyberete, protože hra vás donutí vybrat si stranu s menším počtem hráčů. Dále si volíte mezi pěchotou, kavalerií a specialisty. 

Kavalerie

Je na velkých serverech vypnutá a není u ní moc co řešit, takže jí projedu jen rychle – dragoons ovládají střelbu, hussars ovládají šavle a lancers ovládají dlouhá kopí. Zbylé třídy kavalerie (cuirassiers, carabineer a heavy cavalry) mají spíše defenzivní statistiky (vydrží více ran), ale ovládají také šavle.

kvavalerie.jpg
Kavalérie v akci

Pěchota

Má hlavní rozdělení podle střelné zbraně. První hlavní zbraní je mušketa. Ta má špatnou přesnost střelby, ale její výhodou je bajonet, který ostatní zbraně nemají. Podle některých zdrojů je bajonet pro začátečníky lepší než šavle, hlavně kvůli svému dosahu, někteří zkušenější hráči ale preferují pro boj nablízko šavli. Na boj s bajonetem se přepnete implicitně klávesou x. Navíc, pokud se skrčíte (klávesou y), tak jste schopni zabít na vás najíždějícího jezdce či jeho koně.

mušketa.jpg
Hlavní zbraní je mušketa

Jak bajonetem, tak vystřelením z muškety potřebujete jeden zásah na zabití, výjimečně dva. Při útoku s bajonetem se snažte být v pohybu proti nepříteli, dáváte větší zranění.

Druhou hlavní zbraní je puška (rifle). Ta se sice nabíjí ještě pomaleji než mušketa, ale zato je mnohem přesnější. Navíc by měla střelou dávat větší zranění. Puška ale postrádá bajonet, většinou k ní dostanete šavli (respektive odepnutý bajonet, který ale nejde k pušce nijak přidělat). Ten dává menší zranění (potřebujete na zabití dvě až tři rány) a navíc má menší dosah než bajonet přidělaný k mušketě, ale dá se s ní útočit z více stran.

puška.jpg
Puška je pomalejší, ale přesnější než mušketa

A ještě můžete s puškou soupeře mlátit, ale to už je úplně na nic. Z toho vyplývá, že puška je spíš na dálku a mušketa spíš na blízko. Zbraně se vyplatí měnit podle mapy a situace.

Občas narazíte na pěchotu, která nese karabinu či jezdeckou mušketu (cavalry musket). Ty nedoporučuji, protože nemají ani přidělaný bajonet, ani nejsou přesné jako pušky.

Další zvláštní zbraní je musketoon. Tu nese rakouská Line/Light Infantry. Dlouho se nabíjí, daleko nedostřelí, ale na blízko s ní neminete. Brokovnice konce 18. století. Dále občas narazíte na pěchotu, která má „random“ zbraň. U té dostanete náhodně zvolenou zbraň, většinou nějakou blbost jako sekyrku, srp či rozbitou flašku.

Posledním zajímavým typem pěchoty je již zmíněný Rus s dlouhým kopím. S tím máte poměrně velké šance proti mušketě s přidělaným bajonetem, ale nedostanete k němu žádnou střelnou zbraň. Tu si můžete sebrat od mrtvého spoluhráče/protihráče.

weapons_lances.jpg
S kopím jsou poměrně velké šance proti mušketě

Třídy pěchoty

Další rozdělení pěchoty je na třídy. To je ten název pod nicneříkajícím jménem pěchoty. Voják s puškou bude vždycky rifleman. Ti se pohybují rychle a umějí dobře mířit. Rozdělení na třídy se týká spíš vojáků s mušketou. 

2-1024_5041.jpg
Vojáci se zbraněmi

Militia – Této třídě se chcete vyhnout. Špatné schopnosti boje na blízko, nízká přesnost střelby.

Line infantry/Line Militia – Nejběžnější třída. Průměrná schopnost boje na blízko a průměrná přesnost střelby.

Light Infantry – Horší schopnost boje na blízko, ale umějí mířit přesněji než line infantry.

Skirmisher – Vylepšená light infantry. Stále horší schopnost boje na blízko, ale ještě lepší přesnost střelby.

Foot Guard/Grenadiers – Vylepšená line infantry. Stejná přesnost střelby jako line infantry, ale zvládají lépe boj na blízko.

Partisans – Ruská specialita. Neuměj nic, jsou to farmáři se zbraní v ruce. To už si radši vezměte toho ruského kopijníka.

Line/Light Infantry – Rakouská specialita. Moc jsem toho o nich nezjistil, každopádně mají brokovnici.

Podtřídy

A teď pozor. Existuje ještě rozdělení na podtřídy. Trvalo mi sakra dlouho, než jsem si toho všimnul, protože tento výběr se nachází v levém dolním rohu, který je na větších serverech stále zaplácaný informacemi o tom, kdo koho zabil. Defaultně je vybrána podtřída ranker, která je vybavena zbraněmi, o kterých byla doposud řeč. Můžete zde zvolit ale i jednu z následujících podtříd, která poskytuje bonusy okolním vojákům.

Pokud si zvolíte jednotku, která vašim spoluhráčům poskytuje některý z bonusů, držte se v okolí větších skupin.

Pěší muzikanti (drummer, piper, nevím, co ještě) - Všichni muzikanti dávají stejný bonus, a to rychlejší nabíjení ručních zbraní. Pokud máte v ruce hudební nástroj, aktivujete ho kliknutím pravého tlačítka. Tam si můžete vybrat písničku, která bude hrát, můžete zahrát nějaký příkaz a můžete povolit synchronizaci taktu s ostatními muzikanty. Bonus získáváte pouze při hraní písničky, ne při hraní příkazu.

Pěší kapitáni (officers) - Jsou vybaveni kromě meče a dalekohledu ještě pistolí, jako všichni ostatní kapitáni. Ta se sice hodně rychle nabíjí, ale má nejhorší přesnost střelby ze všech zbraní. Tito kapitáni dávají bonus k přesnosti střelby.

mount-blade-warband-napoleonic-wars-pc-digital-5.jpg
Officer vedoucí skupinu vojáků

Dělostřelečtí kapitáni – Spadají pod specialisty, ke kterým se dostanu později. Jsou vybaveni jako kapitáni u pěchoty, ale dodávají bonus k nabíjecí době u dělostřelectva.

Generálové (commander) - Opět spadají pod specialisty. Na větších serverech jsou zablokovaní, protože jezdí na koni. Zvyšují úroveň ostatních bonusů (o 5%).

Line infantry nosiči vlajek (flag bearers), jezdečtí nosiči vlajek a jezdečtí muzikanti – Zvyšují zranění způsobené zbraněmi na blízko. Vlajku můžete zapíchnout do země (výběrem jiné zbraně) a pak zůstane bonus kolem vlajky aktivní.

4.jpg
Vlajkonoš a bubeník

Light infantry a rifleman nosiči vlajek, jezdečtí kapitáni – Zvyšují rychlost pohybu.

Bonusy

A teď k těm bonusům, které poskytuje každá z podtříd. Bonusy by měly mít dosah deset metrů kolem hráče a ovlivní každého v tomto dosahu. Dále by mělo být možno bonusy sčítat, ale maximálně dva stejné bonusy. Na většině serverů také dostanete v levém horním rohu upozornění o tom, jaký bonus na sobě máte, takže shrnu, co který znamená.

Bonus.png
Žlutý a červený bonus

Žlutý zaměřovač - Zlepšená přesnost ručních střelných zbraní.
Fialový nabiják - Zvýšená rychlost nabíjení dělostřelectva.
Oranžový klobouk - Zvyšuje všechny ostatní bonusy.
Červená šavle - Zvýšené zranění zbraněmi na blízko.
Modrý nabíjecí symbol - zvýšená rychlost nabíjení ručních střelných zbraní
Zelená noha - zrychlený pohyb

Poslední třídou jsou specialisti, o kterých si povíme příště spolu s obecnými tipy a triky.

Váš názor Další článek: Otevřená beta Steep přijde v listopadu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,