Need for Speed: (ne)vydařený návrat ke kořenům? (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 27

Diskuze k článku

Ementál  |  06. 11. 2015 18:38

Je naprosto skandální, že nedokáží udělat hru s normálním jízdním modelem. Jestli si měli z Undergroundů něco vzít, tak to byl právě jízdní model, v U2 poslední rozumný. Pak začala velkoplavba. Kdyby tohle vzali, a místo té Outrunové šílenosti sprostě zkopírovali ten jednoduchoučký, nádherně předvídatelný, přesný, konzistentní, automobilový, 10 let starý model, tak by to byla potenciálně jedna z nejzábavnějších závodních her. Já jsem od zajímavého, ale herně naprosto tragického Carbonu na NFS nešáhl, a teď se místo důstojného (a tak snadného) návratu dočkám tohohle. Need For Speed: Lobotomy.

 |   |  Odpovědět
Falcon  |  06. 11. 2015 13:08

Jinak já sám taky už několik let marně čekám, až někoho v EA napadne skloubit osvědčené mechaniky z předchozích dílů; NFS, kde hráč začne jako mladé ucho (16, hned po řidičáku, musí to být laděné pro hráče v USA) v pouličních závodech na konci 80.let s olítanýma sporťákama nebo i novýma japoncema, které se daly sehnat za babku, a postupně bude příběhem postupovat skrz amatérské závody až do profesionálů v současnosti.
Protože co lidi chtějí? Otevřený svět, tuning, kultovní stará auta, současná auta, které jsou v reáliích normálního smrtelníka (ne Veyron, Veneno nebo Lykan), honičky s policií, kariéru s progresem, možnost prohnat své výtvory online s jinými závodníky. Hru, ve které budou moct prožít klišé typu ujíždění v GT500 před policií nebo v Elise deklasovat startovní rošt nových muscle cars.

 |   |  Odpovědět
czuker  |  06. 11. 2015 11:46

nejlepsi speed byl podle me porsche 2000.. kam se na tento díl hrabou ostatni

 |   |  Odpovědět
Nozdrik  |  06. 11. 2015 00:46

Už několik let čekám na zkombinování NFS underground 2 (nádherný možnosti tunění auta, akcelerace, rychlosti, stříkání nitra atd, bylo to dokonalý) a Most Wanted (systém nahánění policie, radary, policejní blokády atd, kdo si pamatuje, tak tuning zde vůbec nefungoval, byl jen na parádu)
Lidé v mém okolí semnou souhlasily, že by tohle byla opravdu božská kombinace. Ale bohužel, kdyby tohle vyšlo, už by žádný další NFS nikdy tohle nepřekonal. Jde jen vidět, že když vyjde nějaký NFS tak si ho lidé koupí, firma je spokojená a další rok vydá zas něco aby se neřeklo. Je to smutný..

 |   |  Odpovědět
orgasmic  |  06. 11. 2015 08:47

Za to si ale můžeme sami ;)

 |   |  Odpovědět
Falcon  |  06. 11. 2015 08:58

Ale taková kombinace tu už byla, jmenovala se NFS Carbon. Oproti Undergroundu 2 tu v tuningu chyběly jen maličkosti (třeba možnost měnit přední a zadní světla), ubyly underdog auta a ty co nedostaly pro tenhle typ hry licenci (žádná MX-5 nebo Civic). Naopak jsou tam zastoupené ameriky konce 60.let.

 |   |  Odpovědět
06. 11. 2015 10:35

Need For Speed World byl přesně takový ale zisku chtívý vydavatel serií špatných změn hru zabil,hráči ji opustili a hra byla ukončena.

 |   |  Odpovědět
Falcon  |  06. 11. 2015 12:42

No, nemůžu úplně souhlasit. Styling tam byl ořezaný až na kost, tuning zjednodušený. Až do úplného konce byla vyváženost hry spekulativní (pro každou třídu existovalo nejlepší auto, které dávalo výhodu, třeba Toyota MR2).
ALE - knihovna aut byla skvělá, asi největší co jsem v sérii NFS zažil. Grafika byla pěkná a hratelná na kdečems. Ta hra si nezasloužila takhle skončit, obzvlášť způsobem kdy prakticky namíchla své platící hráče (ukončena bez náhrady za auta nakoupená za tvrdou měnu).

 |   |  Odpovědět
05. 11. 2015 11:11

Nesnáším ten koncept, kdy soupeř (AI) jede buď pomalu protože já jsem pomalý nebo rychle protože já jsem rychlý. Ať si sakra jede svou výkonnost. Buď ať mi nekompromisně ujede nebo, pokud je pomalejší, ať prostě konstantně ztrácí...

 |   |  Odpovědět
06. 11. 2015 10:30

To je fakt zábava na začátku někoho sestřelit a pak se ploužit protože mě nemají šanci dojet. Hry které nejsou takhle koncepované jsou méně zábavné. Čim větší obtížnost tim větší zábava.

 |   |  Odpovědět
06. 11. 2015 11:09

Tak zaprvé, když někoho sestřelím, tak se automaticky zpomalím, takže bych v tu chvíli již neměl být první (nehledě na to, že logika, jedu abych někoho sestřelil je kravina). A zadruhé pokud nastavíte těžkou obtížnost a sám se s někým střetnete, tak už taky nikoho nedojedete... A to je spravedlivé, nemáte bourat :)

 |   |  Odpovědět
10. 11. 2015 05:30

Ono je rozdíl taky jak někoho sestřelim. Když se o někoho opřu v zátáčce tak ho sestřelim a sám projedu rychlejš. NFS byla vždy arkáda protože simulátor by nikoho nebavil.

 |   |  Odpovědět
dsd  |  10. 11. 2015 22:41

Ono je rozdíl mezi simulátorem, arkádou a kravinou. Dnešní NFS je bohužel to poslední.

 |   |  Odpovědět
vencouš  |  06. 11. 2015 14:41

systém catchup je absolutní nesmysl, který znevýhodňuje hráče, kteří mají větší skill... co je férového na tom, že nějaká lama, co neumí projet zatáčku, tě dostihne na rovince a protože neumí řídit nebo je to svině jak hrom, tak tě vybourá... a nejlépe někde před cílem, kdy už nemáš šanci ho dojet a předjet?....

 |   |  Odpovědět
10. 11. 2015 05:25

Zatim sem se nesetkal s tim že by catchup fungoval v multiplayeru a single bez něj je moc jednoduchej. Mnoho moderních her už má průjezdný modely v mulťáku a tim se kolize před cílem eliminuje.

 |   |  Odpovědět
martin  |  09. 11. 2015 08:46

Presne tobe by se hodilo si zkusit NFS Porsche. Chtel bych te videt jak s bourackou na startu (nebo kdykoli behem zavodu) vyhrajes:)

 |   |  Odpovědět
10. 11. 2015 05:17

Poršata sem asi 3x dojel a do industriální éry to nebyl problém. Později stačilo počkat až nějakej trafik sejme protihráče co jede předemnou a neudělat chybu.

 |   |  Odpovědět
Petrolhead_CZ  |  05. 11. 2015 01:36

Vážně nechápu poč jako ''kořeny'' označujete dětinské, umělé a tunerské díly jako Underground 1 a 2, popř. Most Wanted a Carbon. Kdyby měl recenzent vkus, zkušenosti a věk, tak by moc dobře věděl, že původní (a nejlepší) díly NFS byly NFS1,2, 3 Hot Pursuit, Hot Pursuit 2 a Porsche Unleashed. Underground 1 a 2 byly až 9. a 10. díly!

Jinak letošní díl je propadák, beta naštěstí všechno ukázala v pravém světle, takže se hodně lidí nespálí...jinak vaše klady jsou vážně mimo. Důkaz toho, jak dnešním ''hráčům'' stačí šedý průměr ke štěstí a spokojenosti.

 |   |  Odpovědět
orgasmic  |  06. 11. 2015 08:43

Ale no tak!
Já zažil všechny díly od prvního a u Underground 1 a 2 jsem se skvěle bavil.
Doba pokročila a tím i nároky a očekávání hráčů.
Tento díl bych si zahrál, ale vadila by mi neustálá potřeba online připojení.
Z principu podobné hry nehraju, když nejsou vysloveně koncipované na online multiplayer.

Na plusech u hry není nic dětinského.

Spíše Vaše reakce něco vypovídá o Vaší zahořklosti a slabému PC

 |   |  Odpovědět
Petrolhead_CZ  |  08. 11. 2015 00:18

Jaká zahořklost? Jednoduše pamatuju narozdíl od všech místních pubertálních uživatelů i časy, kdy NFS kralovalo arkádovým závodním hrám s díly, které jsem uvedl. Od Underground to šlo už jen dolů. A s tím PC trefa úplně vedle, mám PS4 a Xbox One...

 |   |  Odpovědět
Petrolhead_CZ  |  08. 11. 2015 00:22

A kdo se baví o dětinských plusech? Řeč byla o dětinských dílech jako byly oba Undergroundy, Most Wanted, Carbon apod. které se vezly na rádoby módní vlně tuningu, popkulturního trendu alá Rychle a zběsile a laciné prezentace a hratelnosti. Ta doba už je dávno pryč a EA s tímhle dílem přichází s křížkem po funuse.

 |   |  Odpovědět
dsd  |  10. 11. 2015 22:33

"Doba pokročila a tím i nároky a očekávání hráčů."

Spíše nároky a očekávání hráčů výrazně klesly. Dnešním "hráčům" stačí, když řídí vznášedlo (protože auto to není ani ve smyslu arkády) + vyblité blur a efekty kam se podíváš. Ostatně znají to dobře z mobilů... a bohužel přesně tam PC hraní dlouhodobě směřuje.

 |   |  Odpovědět
Kokos99  |  06. 11. 2015 17:27

Tak určitě. Právě od Underground 1 to začalo být zajímavé a konečně to nebyli sr@čky jako předchozí díly. Prostě máte shi1ty taste.

 |   |  Odpovědět
Petrolhead_CZ  |  08. 11. 2015 00:27

Srágory to začly být právě od Undergroundů. Doporučuju se mrknout na hodnocení na Metacritic, kde je jasně vidět, kdy série ztratila kvalitu. Odpadní díly jako The Run, Pro Street a Undercover mají okolo 65%, letošní díl je na tom stejně bídně.

 |   |  Odpovědět
martin  |  09. 11. 2015 08:43

Je naprosta pravda ze NFS porsche byly jednoznacne nejlepsi NFS, alespon co se zavodeni tyce. Tam nevyhraval kazdy. Kdyz hrac jezdil dobre, skoncil druhy (tusim za Dylanem?). A kdyz jsem videl tyhle nove NFS v bete a na streamech..., je to priserny. Fyzikalni model ze je dobry? Vzdyt ty auta maji tri stavy smeru, jede rovne, jede lehce do zatacky a jede do zatacky skandinavskym svihem. A hrozne rad se zasmeju, kdyz AWD (Lamba) auta hrabou pred zavodem jen zadnima kolama :)) Jediny Lambo ve hre ktery je RWD je Diablo.
Na druhou stranu hra je graficky fakt paradni a tuning hodne detailni. Ale ten byl i v Porsche ikdyz se tomu nerikalo tuning.

 |   |  Odpovědět
Lool  |  06. 11. 2015 17:46

Tak treba prvni Most wanted me bavil mozna nejvic ze vsech dilu ( pravda nehral jsem uplne vsechny ale vetsinu ano). Jednicka je klasika, ktera ve sve dobe vypadala neuveritelne, vcetne vybornych videii, a na dvojku (SE s podporou 3DFX) zase vzpominam na bratrske souboje na split screenu a modu knockout, neskutecna zabava.

 |   |  Odpovědět
Chunce  |  04. 11. 2015 21:13

Nejsem si úplně jistý, ale někde jsem četl, že tohle má být poslední díl série. Takže si nejsem jistý, jestli jde ještě vůbec s nějakými dalšími díly počítat .

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor