No Man's Sky zažívá masivní odliv hráčů ani ne měsíc po spuštění

vytisknout velikost písma
Někdy se může kvantita na úkor kvality jevit jako dobrý krok vpřed, nicméně v Hello Games asi někdo něco nedomyslel, když pustili do světa takto, s prominutím, odfláknutou hru, která ani ne měsíc po svém vydání ztratila už kolem 90% hráčů.

Ohlášení No Man's Sky před pár lety vzbudilo velký hráčský ohlas. Díky procedurálnímu generování obsahu mohla hra nabobtnat do obludných rozměrů 18 kvintilionů planet, jejichž průzkum by pečlivému hráči zabral zhruba 536 milionů let. 

Tudíž je běžnou praxí zajímavá skutečnost, že pokud přistanete na planetě, jste většinou prvními jejími návštěvníky. Při takovém množství obsahu je ale zřejmé, že se mnoho planet bude s drobnými rozdíly opakovat, což je možno poznat již v první fázi hry. Některé planety jsou pak jako přes kopírák. A celkově je to zkrátka nuda.

Razantní pokles hráčské populace jsme mohli zaznamenat u celé řady her, ale takový odliv hráčů, jaký zažívá NMS tu nebyl už dlouho. 

Den před spuštěním hry, tedy 12. srpna 2016 se počet hráčů ustálil na počtu 212 604. Na grafu z SteamDB je vidět, jak klesal počet aktivních hráčů NMS až 24. srpna dosáhl hodnoty kolem 19 tisíc, což je ztráta čítající celých 90%. Zbylo tedy 10 procent, které nejspíš tvoří skalní fanoušci nebo ti, kterým to nedalo a chtějí najít onen střed vesmíru, jelikož tam je obtížnost už náročnější, ale kdo ví.

1200x-1.jpg

Při srovnání s ostatními hrami v tomto roce zažilo NMS poněkud náhlý a možná i trochu předvídatelný pád. Podíváme-li se například na The Division s původními 113 tisíci hráči v únoru tohoto roku, kdy následně můžeme sledovat též poměrně velký odliv hráčů v horizontu dvou týdnů, kdy jich hru opustilo na 38 tisíc a ke konci února zbylo něco kolem 75 tisíc. To zase takový průšvih nebyl. Podobný úpadek pak zažil například XCOM 2 s datem spuštění 7. února a 133 tisíci aktivními hráči. Na konci téhož měsíce jich hru hrálo už jen 48 tisíc. 

Podobný příběh nám mohou povědět např. Dark Souls 3 a Total War: Warhammer, které měly při spuštění 129 a 113 tisíc hráčů. Propad nastal během následujících dnů po vydání a zhruba po měsíci populace spadla u DS3 na 71 tisíc a u TWW na 50 tisíc.

Ač se NMS jevila jako hra na dlouhé roky nakonec skončila jako neprobádaný kus země, kam se nikomu moc nechce, jelikož v tamějších končinách číhá jen nuda. Zřejmě budou muset v Hello Games vymyslet nějaký plán B, jinak roky práce přijdou vniveč.

Jistou nadějí by mohly být módy, které by hraní NMS mohly alespoň trochu vylepšit. Zde najdete 9 užitečných módů, které vám vylepší hraní No Man´s Sky.

zdroj: PC Gamer, IGN, VG247

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 6 N/A
Ghost Recon: Wildlands - z bláta do louže (recenze)

Ghost Recon: Wildlands - z bláta do lo…

Ghost Recon: Wildlands až příliš nápadně připomíná příběh Watch Dogs či The Divison. Prezentace na E3 skvělá, s blížícím se datem vydání však vyplouvají na povrch nedostatky. Jaký je konečný verdikt?

8.  3.  2017 | | 38 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A